Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x WW Autoflower in 50*100*100 cm onder Tornado spaarlampen.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2x WW Autoflower in 50*100*100 cm onder Tornado spaarlampen.

Ondanks de tips van Bramonius... toch maar een bestrijdingsmiddel gekocht en zojuist over de dames heen gespoten. JA... over de andere dame liepen ook tripsen. Om 18:00 gaat het licht weer aan bij de dames... dan maar even kijken hoe ze er bij staan. Ik hoop dat al die tripsen dood zijn en m'n dames in TOP conditie... we zullen zien.

Voor de geintreseerde... dit middel heb ik er overheen gespoten; http://www.compo.be/consumer/karate_...dl_3_2131.file

Vanavond zal ik weer even wat foto's maken zodat ik deze vanavond of anders morgen even zal posten.

Gr. Nickus

Comment

lol je hebt helemaal gelijk. hahaha ik gebruik ook vaak een oplossing als
      de honing niet werkt of op is.

cannacure <- werkt idem aan je eigen gekochte middel, dus de beste oplossing.
      maar is volledig biologisch.

succes, hoop dat je er snel vanaf bent. hou even in de gaten of je blad niet verdikt.
      deze middeltjes kunnen dat wel eens veroorzaken bij een te hoge temperatuur, dan droogt
      het goedje te snel op om door de plant opgenomen te kunnen worden. je kunt dan een beetje
      water erbij sproeien (liefste nevelen), waardoor de emulsie weer iets loskomt en opneembaar word.
      echter met de 14 dagen intervallen zal dit meevallen.

ps.

hij is niet echt biologisch, zag de waarschuwingen en al geven ze aan dat het binnen de richtlijnen valt
      is ze toch aardig chemisch. ik raad je aan niet teveel te morsen op je grond medium:

Zeer giftig voor in het water levende organismen: kan in het
      aquatische milieu op lange termijn schadelijke effecten

veroorzaken. Gevaarlijk voor bijen. Gevaarlijk voor de nuttige
      arthropoden
      Last edited by bramonius; 21 September 2013, 20:34.

Comment

Op dit moment lijkt het bestrijden goed te zijn gegaan. De dames zien er nog goed uit en de tripsen zie ik niet.

Inmiddels is de dame die vanaf het begin al geteisterd werd door de tripsen zelfs een stukje groter als de andere dame. Eigenlijk zou ik de lampen wat hoger willen hangen maar dat gaat niet aangezien er een ventilatortje in de hoek hangt. De komende paar dagen zal het nog wel even goed gaan, dus nog even de tijd om over een oplossing na te denken (suggesties zijn welkom). Ik zou zeggen bekijk de foto's maar!!!

DSCN4039.jpgDSCN4040.jpgDSCN4041.jpgDSCN4042.jpgDSCN4043.jpgDSCN4044.jpgDSCN4045.jpgDSCN4046.jpgDSCN4047.jpg

Gr. Nickus

Comment

gewoon buigen/knakken/lst ?

Comment

Medekwekers...

Bij deze een kleine UPDATE!

Beide planten gaan naar mijn idee best goed. Wat wel een beetje gek is, is dat de plant die het ergst is aangetast door de tripsen nu veel meer trichomen heeft als de ander. De tripsen zie ik trouwens nog steeds niet!!! Zo'n 2 weken geleden heb ik van beide planten de toppen wat omgebogen omdat ze wat te hoog werden en de lampen hangen dan meteen wat dichter bij de kleine topjes. Verder weinig nieuws te melden... hopen da het zo door blijft gaan! Zie foto's!!!

DSCN4064.jpgDSCN4065.jpgDSCN4066.jpgDSCN4067.jpgDSCN4068.jpgDSCN4069.jpgDSCN4070.jpgDSCN4071.jpgDSCN4072.jpg

Gr. Nickus

Comment

Gaat nog goed zo te zien. Worden zo mooie lange hoofdbuds ik zou persoonlijk nog wat meer LST toepassen en nog meer de toppen op 1 hoogte te brengen. Zodat je onderste topjes straks ook echt wat voor stelt, ruimte heb je er nog wel genoeg voor Alle toppen die meer dan 10-15cm van de spaarlamp hangen word doorgaans al fluffy en dikt niet mooi uit.

Ook zie ik her en der scherpe blandpuntjes en een beetje omhoog krullend blad rand veelal een teken dat ze wat te warm staat.

greetzz Mafferd

Comment

Goedemiddag Medekwekers!

Bij deze een kleine foto-update! Ik denk dat het niet meer heel erg lang duurt voordat ze om mogen.

Bekijk de foto's maar, ik zal vanavond nog even wat foto's onder de microscoop maken.

DSCN4103.jpgDSCN4104.jpgDSCN4105.jpgDSCN4108.jpgDSCN4109.jpgDSCN4111.jpgDSCN4112.jpgDSCN4114.jpgDSCN4115.jpgDSCN4116.jpgDSCN4117.jpg

Gr. Nickus!

Comment

ziet er netjes uit nickus, dit gaat je een leuk rokertje opleveren denk ik.
                  ben wel benieuwd naar eindgewicht en een rookverslagje uiteraard

Comment

super mooi resultaat
                    1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

Comment

Ik weet niet of je iets van voeding geeft, maar daar mag je nu mee stoppen.
                      Alleen water tot het einde.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Mooi. Ben ook bezig met 2 ww

Verstuurd vanaf mijn S4 Exynos met Tapatalk

Comment

je hebt de beestjes mooi verslagen vriend

daar mag je trots op zijn. ik zou inderdaad stoppen met voeden. als ik het mag gokken
                          zeg ik nog een week of 2 (kan minder kan meer zijn) maar wel een periode die nodig is
                          om alles lekker op te laten maken wat er nog in je grond zit. dus lekker water gaan geven
                          daar is ze ook blij mee.

succes (al is dat volgens mij voor die laatste loodjes niet meer nodig).

Comment

Bedankt voor de positieve reacties!

Ik heb de hele kweek helemaal niks van voeding gegeven, dus ze kregen en krijgen nog steeds alleen maar een beetje water elke dag. Gisteren heb ik even onder de microscoop naar de trichomen gekeken. Ik heb niet zo'n al te beste microscoop maar kan er toch wat meer mee zien dan met het blote oog. Op het moment is zo'n 70% milky, de rest is nog redelijk helder en een enkeling is al amberkleurig.

In m'n vorige post het ik het ook al beloofd... maar het is er niet van gekomen. Maar vanavond zal ik (proberen) een aantal foto's van de trichomen maken en posten!

Gr. Nickus

Comment

Goede avond!

Zoals beloofd bij deze dan de foto's van de trichomen onder de microscoop.

Plant 1;
                              Plant 1 (1).jpgPlant 1 (2).jpgPlant 1 (3).jpg

Plant 2;
                              Plant 2 (1).jpgPlant 2 (2).jpgPlant 2 (3).jpg

Zoals jullie misschien kunnen zien heb ik nu gewoon een stukje blad afgeknipt en dat onder de microscoop gelegd.
                              Is dit de juiste manier of maakt het nog uit van welk stukje plant ik de trichomen bekijk?

Gr. Nickus

Comment

je plant ziet er mooi uit man

http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/31802-eerste-verslag

Comment

Bezig...
                                X