Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x WW Autoflower in 50*100*100 cm onder Tornado spaarlampen.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2x WW Autoflower in 50*100*100 cm onder Tornado spaarlampen.

Korting op 420shop
    Hallo Medekwekers,

Begin dit jaar heb ik een kweekje geoogst van 1 plant, deze stond onder 101 Watt aan Tornado spaarlampen en heb hier ong. 35 gram vanaf gehaald. Dit was best goed bevallen dus ben nu met mijn tweede kweekje begonnen maar nu met 2 planten in een nieuw hokje maar nog steeds onder de Tornado's. Aangezien ik ook deze keer ongetwijfeld hulp en tips kan gebruiken start ik weer een kweekverslag.

De Kast,
    - Afmeting, (BxDxH) 100 x 50 x 100 cm, bovenaan een schuine rand aangezien de kast onder mijn zolderdak moet staan.
    - Materiaal, Grotendeels betonplex, een klein beetje MDF en de deuren van spaanplaat/meubelpaneel.
    - Reflectie, Noppenfolie met een spiegellaag, vastgemaakt met dubbelzijdig tape.
    - Afzuiging, direct aangesloten op huisventilatiesysteem en extra computer ventilator, zonder filter.
    - Luchtcirculatie, 2 computer ventilatortjes aan de lampenkap gemonteerd.
    - Licht, zelfgemaakte hamerslagkap met 5 x E27 fitting.
    *Groeifase in het begin 1 x 23 Watt cool white Tornado per plant en als ze groter zijn 2 x 23 Watt cool white Tornado per plant.
    *Bloeifase waarschijnlijk 2 x 23 Watt warm white en 3 x 32 Watt in het totaal.

DSCN3984.jpgDSCN3985.jpgIMG_1743.jpg

De plantjes,
    - 2 x White Widow Autoflower van Vision Seeds.
    - 10 Liter potten.
    - Potgrond Speciaal van Intratuin.

Ongeveer 2 weken geleden heb ik 4 zaden te ontkiemen gelegd. Na ruim een week was 1 zaadje was niet open gegaan, 1 zaadje was alleen een heel kort worteltje te zien en zaadje nummer 3 en 4 hadden een wortel van 1 cm. Eind vorige week toch maar alle 4 on de grond gestopt. Afgelopen zaterdag heeft nummer 4 zich laten zien en afgelopen zondag was nummer 3 aan de beurt. Nummer 1 en 2 staan nu op tafel maar ik denk dat die toch niet meer uit komen.

Verpakking (2).jpgDSCN3990.jpgDSCN3992.jpgDSCN3993.jpgDSCN3994.jpgDSCN3995.jpg

Volgens mij was dit het wel zo'n beetje. Mochten jullie vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag!

Gr. Nickus

Re: 2x WW Autoflower in 50*100*100 cm onder Tornado spaarlampen.

t lukt wel aardig onder tornados he

kastje ziet er leuk uit! en WhiteWidow altijd goed geen filter? ga je nog wat trucs toepassen om je opbrengst te verhogen?

voorlopig geen water meer geven, staan kletsnat zo te zien

veel succes en hopelijk een mooie ronde!

greetzz mafferd

Comment

Plantjes strekken zich wat te veel, best probeer je de lamp op zo'n 6-8cm van het kiempje te houden, dan gaan ze direct in de breedte ipv de hoogte beginnen groeien Misschien zoek je best ook nog iets dat als reflector kan dienen om al dit licht te bundelen richting het plantje, zo maak je veel meer gebruik van het licht dat anders toch maar tegen de wand schijnt. Voor ons oog lijkt het alsof de wand en lampenkap genoeg reflecteert, maar als je er eens een luxmeter tegen houdt, dan zie je direct het verschil, en dat merkt het plantje ook.

Ik schuif alleszins m'n stoeltje hier aan! Veel succes
      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Mooie kastje! En wat bombadil zegt
        Het komt wel goed.
        Ga je volgen. Stoeltje staat er

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4
        -

Comment

Bij deze een kleine update. Maar ik zal eerst even reageren op jullie reacties.

@ mafferd; Gaat best aardig onder die Tornado's. Ik heb idd geen filter, vorige keer helemaal niks geroken, zowel buiten als binnen. In principe wil ik geen voeding gaan geven, ik zit er wel aan te denken om te gaan toppen en SCROGgen echter wordt dit door velen afgeraden bij AFjes, dus daar ben ik nog niet over uit. Ene... ze hebben wat minder water gekregen.

@ Bombadil; Bedankt voor de tip, ik heb de lamp wat lager gehangen. Naar mijn idee gaan ze nu redelijk de breedte in. Wat betreft de reflectie, daar wil ik ook wat aan doen. Van de week maar even op zoek naar een zelfde soort plaatje en dan van het weekend nog even schuine kapjes aan de zijkanten maken.

Zo dan nu over tot de update. Ze groeien redelijk, nummer 4 heeft wat ziet er wat minder mooi uit als nummer 3. De bladeren van nummer 4 trekken een beetje krom en er zitten (minimale) vlekjes op. Nummer 3 ziet er (naar mijn idee) erg goed en gezond uit.

Gisteren toen ik water ging geven zag ik dat de worteltjes onder de potjes uitkwamen. Vandaar dat ik ze vandaag meteen in een grotere pot heb gezet. Voorlopig wil ik ze net zo diep laten staan als dat ze stonden, zodra ze wat groter zijn wil ik de potten zo ver bijvullen tot aan de lob blaadjes.

Volgens mij was dit het wel zo'n beetje. Mochten jullie nog vragen of tips hebben... altijd welkom!!!

Gr. Nickus

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Bij deze ook nog wat foto's natuurlijk!!!
          DSCN4006.jpgDSCN4007.jpgDSCN4008.jpgDSCN4009.jpgDSCN4010.jpgDSCN4011.jpgDSCN4012.jpgDSCN4013.jpgDSCN4014.jpgDSCN4019.jpgDSCN4020.jpg

Comment

Still0018.jpgStill0019.jpgStill0020.jpgStill0021.jpg
            Kan iemand mij zeggen hoe ik hier vanaf kom?! Alvast bedankt!!!

Gr. Nickus

Comment

UPDATE;

De ene is nog steeds wat kleiner als de ander maar groeit wel door. Inmiddels beginnen beide planten vertakkingen te krijgen. Maar de beestjes zie ik er nog steeds af en toe over heen lopen... iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?

Vandaag heb ik even tijd gevonden om de lichtkap aan te passen. Het licht wordt nu wat meer gebundeld en er hangt een extra ventilatortje aan... Zie foto's!!!

DSCN4021.jpgDSCN4022.jpgDSCN4023.jpgDSCN4024.jpgDSCN4025.jpgDSCN4026.jpg

Gr. Nickus

Comment

ziet er al mooi uit keep up the good work!!

Comment

Die gaan hard! Nice!
                  -

Comment

niet slecht voor een paar spaar lampjes

Comment

wauw Nickus,

ben er even niet geweest, maar je weet van wanten vriend. ik wens je alvast
                      heel veel succes, gezien vorige ronde geen tegen valler was

btw dat beestje is een TRIPS

er zijn diverse middeltjes op de markt. dus je kan even rond snuffelen.

Trips zijn overigens parasiterende beestjes van zo'n 0.5 mm groot.
                      de volwassenen leggen eitjes die op je grond terecht komen bij het
                      uitkomen zullen de larven via je grond naar je stam begeven en via de stam omhoog zien
                      te komen. ik probeer altijd preventief iets plakkerigs tegen de onderzijde van de stam te smeren
                      (ik gebruik 100% honing van de imker) dit om omhoog kruipende larfjes/beestjes tegen te gaan. dagelijks
                      herhalen 3 weken lang (gemiddeld beestje haalt max 3 weken van larve naar volwassen, dus met 3 weken moeten
                      3 generaties wel uitsterven). als de trips larve je bladeren wel bereikt zal ze gaatjes prikken in je bladcellen om
                      deze leeg te zuigen. er kunnen er duizenden komen als je er niets aan doet. ik nevel met een hogedrukventiel/plantenspuit
                      een oplossing van water met een eetlepel honing op een liter over de bladeren. ook tenminste aanhouden tot aan de bloei.
                      dit maakt een plakkerig laagje wat het de beestjes onmogelijk of lastig maakt verder te leven. ach het zijn maar weer de huis, tuin
                      en keuken oplossingen uit grootmoeders klomp. maar goed een antwoord is een antwoord. leg over je grond medium iets wat het
                      de beestjes weer moeilijk maakt. wit zand een cm of 3, of een rond afgeknipt dik karton of gewoon een deksel. ik leg zelf een laag hydro
                      korrels die ik aanvul met fijn zand als ik van die beestjes zie. niet schadelijk voor de plant, wel vervelend voor de beestjes.

als de larven volwassen worden krijgen ze vleugels. dan gaan ze allen kanten op. hier helpen blauwe vellen voor (van die plak vellen
                      tegen beestjes, het zal de trips enigzins aantrekken.

Nickus veel succes

groetjes Bramonius

Comment

ziet er erg leuk uit !

hoe gaat het er nu mee?

ik blijf je volgen !

succes !

groeten, hodjob

Comment

DSCN4034.jpgDSCN4035.jpgDSCN4036.jpgDSCN4037.jpgDSCN4038.jpg

Gr. Nickus!

Comment

Smerige klote beesten, had er ook last van enkele weken geleden. was er beetje beetje vroeger als bij jou.
                            Altijd klote, heb er een vergif over gespoten, nu dat was voor dat er toppen waren dus moeilijke situatie hier... en niet iedereen is fan van vergif op onze dames te spuiten.

succes ermee.
                            2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

Comment

nee idd hier al geen fan van GIF.

alles wat ik eet, rook of drink wil ik liever zo natuurlijk mogelijk houden. voor smaak
                              en zeker gezondheid. gif op je toppen spuiten is niet het eerste wat je kunt proberen.

aangezien je bloei pas net begonnen is. JA je hebt bloei. kun je het mengsel nog wel gebruiken.
                              dit kan naar mijn idee tot aan de PK week (afhankelijk per strain en soort ).
                              hierna zullen de bloemtrossen zo verdikken dat het vocht niet meer goed kan verdampen
                              waardoor kans op rot sterk word vergroot. tot aan die week zijn de bloemen en planten nog open en
                              luchtig en kan het vocht nog makkelijk verdampen (mits er een fannetje of dergelijks interne wind aanmaakt in je kastje).

sproei het goedje overdag. het liefst net voor je lampen aangaan. dan verdampt het vocht mee met het
                              opwarmen van je kastje en plant en zullen de planten er het minste last van ervaren. aan het einde
                              van de dag kan ook. dan zal het vocht je plantjes sneller afkoelen waardoor ze sneller in rust geraken.
                              beide keren kan ook. overdag spuiten (midden tijdens de licht uren) kan brandschade veroorzaken of
                              stress door intense afkoeling ineens. tijdens donker uren zul je stress veroorzaken als je licht aandoet.
                              in het donker sproeien is lastig .

ik zou het dus nog doen als ik jou was. en als je geluk hebt vind je buiten nog wat lieveheersbeestjes.
                              vang ze (levend en met zorg) en zet ze bij je plantjes. deze eten bij gebrek aan dikke luizen ook
                              trips en andere beestjes op.

als je het mengsel aanmaakt MOET je echt honing van de imker hebben. honing van de supermarkt
                              is ten alle tijden aangelengd met 'acorn sirop' (dennenappel siroop) of glucose stroop. dit gaat 100% schimmelen
                              en tast je plant aan. 100% honing niet door de toevoeging van bijen speeksel hehehehe die maakt het goedje
                              volledig steriel. zo steriel dat je er een wond mee kan behandelen (wat in de afgelopen 2000 dan wel meer jaren ook
                              veelvuldig is gedaan).

wat betreft je keuze van lampen wissel? dat ligt aan jezelf. als je wil dat ze nog ietsje groter worden
                              de lampen verwisselen (bv door latere ruimte gebrek te voorkomen). wil je dat ze nog weel even doorschieten
                              verwissel dan de lampen over een halve a een hele week. het ligt dus geheel aan je wensen en verwachtingen.

succes maat, hoop dat de beestjes het haze pad kiezen.
                              Last edited by bramonius; 16 September 2013, 11:35.

Comment

Bezig...
                              X