Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stealth kweekverslag. Tneon 2x75W

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Stealth kweekverslag. Tneon 2x75W

Ik gebruik geen tensiometer. Dus daar geen last van
    Bij mij zijn de internodes ook vrij kort. Hoeveel cm juist weet ik niet.
    Als ik met HPS ga beginnen ga ik ook voor langere internodes denk ik.

grtss
    -

Comment

Tsja er valt mee te leven, maar ik heb het gevoel dat 6500K teveel blauw bevat. Dat houdt de plantjes zo overdreven gedrongen als je de buizen er lekker dicht op houdt om het licht niet te verspillen. Ik had op een gegeven moment een internode van hooguit 2mm. Al kreeg die plant ook wel tekenen van oververhitting

Bij het 12/12 systeem (direct de zaailingen op 12/12 zetten zonder voorgroei) wordt geadviseerd om de zaailingen de eerste 3 weken onder buizen van kleurcode 33 te zetten. Die kleurcode is jaren geleden vervangen door code 640 en dat is dan 4000K. Dat lijkt me wel weer erg "rood". Het is jammer dat ze er niet wat tussenin hebben. Bijvoorbeeld een 5500K variant (de kleur van direct zonlicht).

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

wel benieuwd wat je nieuwe kastje ga worden lovis,ga je voor hps gaan dan ? moet eerlijk zeggen vind je resultaat zeker niet slecht voor het aantal watt dat je gebruikt,scheelt toch ook weer op de energie rekening

Comment

Ik ga inderdaad voor HPS. Na veel kijken, vergelijken en goed over na denken wordt het toch uiteindelijk en tent, en geen kast.

Tegen het einde van de maand ga ik die halen. En dagje en testronde, temperatuur ed in orde krijgen en dan beginnen we er aan.
          Welke zaadjes het worden weet ik nog niet zeker. Maar hier ga ik nog en apart verslag over maken. Want dan is het geen micro meer..
          Deze kast gaat dan waarschijnlijk naar en maat.

Van het resultaat ben ik ook tevreden. Al ga ik er niet per ronde genoeg kunnen uithalen voor met ons twee(ik en vriendin) te roken tot de volgende ronde. Denk ik toch. En ik wil ook wat experimenteren met zaadjes en evt zelf wat kruisingen proberen te maken enzo. En in een micro kast, is het niet zo optimaal...

En nu wat betreft de dames!
          De bubblegun en de snowwhite gaan super hard. Ik heb ze geknakt, zodat ze niet te hoog blijven gaan.
          FL High groeit traag, het zal niet veel opbrengen heb ik zo n vermoeden
          De Cloud #9 is klein, maar heeft lekkere dikke toppen met en zalige geur! Nog steeds alles milky, hier en daar wat amber maar nog niet genoeg.
          De Afgaanse hetzelfde verhaal als de Cloud. Alles milky maar nog niet genoeg amber. Volgens de website 8-9 weken. En ze staan nu ongeveer al 8 in de bloei. Nog en week of twee te gaan denk ik dan..
          Missblue is geoogst, de andere dames groeien veel te snel. Alles was milky, en ik had ruimte nodig... Dus maar knippen die handel!
          Ze zijn wel iets te snel gedroogd. Na 6 dagen waren de toppen al droog. Wel jammer. We staan nu in weckpotten en ik zal die en paar weekjes er in laten. Hopelijk is het niet te slecht voor de smaak...

Foto's volgen morgen... Vandaag niet zo veel tijd

grts
          -

Comment

Kijk uit naar morgen dan

Veel succes met je hps. Ga ik mee kijken, kan ik weer van je leren ^^

weetje al hoeveel watt?
            sigpic

Comment

Van me leren? Ik vind dat ik zelf nog zo veel moet leren... Maar bedankt voor de compliment hehe.
              Veel mis gegaan in begin, maar nu begint alles beter en beter te gaan. En hopelijk blijft het maar beter gaan..

Ik heb en dimlux 6040x. En ik ga beginnen met 400W. Later, als ik het meeste uit die 400W kan halen zal ik wel overschakelen naar 600W. En hopelijk is het dan een kweek per jaar voldoende

grrts
              -

Comment

HPS gaat je veel plezier mee hebben, vooral op het eind

Comment

@iemand uit de buurt: ik hoop van wel. Vooral hopen op wat hardere toppen. En "iets" meer opbrengst

En nu, de foto's!
                  Dit is en experimentje geweest. Twee stekjes. Een aan de vensterbank, een onder tneon.
                  Veel compactere en grotere toppen. Groot verschil.
                  Het is en Cloud#9. Deze ga ik zeker nog zetten volgens mij. De geur is zalig.
                  venster vs tneon.jpg

De Missblue is vorige week uit de kast gegaan, en de kast is nu weeral helemaal vol
                  Als ze zo hard blijven gaan ga ik de afghani oogsten zaterdag.. Deze is al milky, met hier en daar wat amber.

overzicht.jpg
                  Ze zijn wel redelijk gestrekt, helaas..
                  strek.jpg

En de afghani.. Redelijk kleine topjes. Hopelijk haal ik de 20gr ^^
                  Top Aghan.jpgAfghani.jpg

De dames krijgen nog enkel alga bloom, om de dag. Een dag water, een dag water met voeding.
                  De potjes zijn vrij klein, en te veel voeding gaat niet goed zijn denk ik..

En dat is het voor vandaag

-

Comment

Gaat lekker bij je.
                    Zijn geen afs toch of wel?

En als jij begint met een hps, kom je misschien problemen tegen, die ik waarschijnlijk ook ga hebben. Dus als ik bij jou zie hoe en wat, dan jah. Leer ik er weer van

Grtz
                    sigpic

Comment

Nee het zijn geen afs. Ik heb ze wel meteen op 12/12 gezet. Beetje als experiment.
                      Haha er kan van alles gebeuren. Hopelijk niet te veel problemen met de hps

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
                      -

Comment

Hoop het ook niet voor je. Komt vast goed met je plantjes dan
                        sigpic

Comment

Idd lekker bezig Lovis. Al doende leert men, zeggen ze. Is bij jou wel van toepassing. Je gaat echt hard vooruit.

Comment

Problemen zijn er om opgelost te worden. HPS of T neon, is denk ik de temp wel lastiger. Maar ook hier zijn zat oplossingen voor, zou zeggen: go for it!

Comment

Dat is en feit. En van problemen leer je ook.
                              Temp moet normaal geen probleem worden.. Ik heb en vrij ruime afzuiger. En de temperatuur van de kamer kan ik ook vrij goed regelen.
                              Maar we gaan er indd voor. Dan zien we wel wat voor problemen we tegen komen!

grtsss
                              -

Comment

Vandaag wat banaantjes tegen gekomen in mn Afghani plantje.
                                Nog niet veel amber, wel volledig milky.
                                Toch maar geoogst.. Beter safe than sorry!
                                Ik vind het wel raar dat die nu ineens banaantjes gaat zitte produceren.. Goedkoop zaad zal wel de oorzaak zijn? Onder anderen..
                                De Afghani heeft ook foxtails. Geen idee hoe dit zou kunnen komen?

Wat het nat gewicht is, geen idee. Maar ik zal er van de week en rookverslagje van maken als ze droog is.

grtss
                                -

Comment

Bezig...
                                X