Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stealth kweekverslag. Tneon 2x75W

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Stealth kweekverslag. Tneon 2x75W

Als de temp buiten je kweek tent rond de 20 graden ligt, kan HPS voor warmte problemen zorgen. Afzuiger draait dan ook bijna altijd 100% zonder veel invloed op 600watt gezien.
    400 watter is al weer wat makkelijker, maar dan mis je weer veel lumen ( bijna dubbel aantal )
    Afzuiging is iets waar men te vaak op bezuinigd, of op de afvoer/toevoer slangen. Bedenk dat alles valt of staat met een zo stil mogelijke kweek, en de lucht stroom kan veel geluid maken! Liever 2 bochten van 45 graden dan 1 van 90 graden bijvoorbeeld.

Test eerst een paar dagen met je HPS en bekijk hoe de temp is in je tent, en vergeet zeker niet om ook in de uren dat de lamp uit is om te checken dat de temp niet snel daalt...
    Beter 5 uur meer als test, dan in je kweek met problemen te komen: voorkomen is beter dan....

Greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lovis View Post
      Vandaag wat banaantjes tegen gekomen in mn Afghani plantje.
      Balen zeg! gelukkig nu, dan dat het 3 weken geleden gebeurt was! liever natuurlijk helemaal niet!

hoezo goedkoop zaad?
      sigpic

Comment

Bedankt voor het advies Iemand uit de buurt!
        Temp buiten de tent kan ik regelen van 17 tot 20+ graden, is het nog te warm zet ik de venster gewoon en klein beetje open.
        Ik heb en 500kuub stalen softbox, normaal als ik zo en complete setje bekijk is de afzuig tussen de 300 en 400. Dus normaal heb ik wel genoeg afzuig denk ik. 1200Kuub vond ik dan net iets te veel.
        De bedoeling is sowieso om met 400w te beginnen. Beetje HPS ervaring opdoen. Daarna gaat er en 600w er in.
        Normaal zit ik goed denk ik dan. Rond de zomer ga ik sowieso niet kweken, dus buiten temp gaat geen probleem zijn.

Wat betreft de bochten ga ik zeker en vast rekening mee houden, bedankt! Heb ook en geluidsisolerende slang gekocht, voor alle zekerheid.

De temperatuur in mijn tent zou in principe niet te snel dalen volgens mij. Ik ga de lampen snachts laten branden. Overdag springt de verwarming op.
        In mn klein kastje is de temperatuur verschil niet echt groot. 5 a 6 graden (19 lampen uit, 25 lampen aan)
        Maar ik zal zeker en 24u test doen. Want het is inderdaad beter voorkomen dan en slechte start.

Grtss

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door SmokinDad View Post
        Balen zeg! gelukkig nu, dan dat het 3 weken geleden gebeurt was! liever natuurlijk helemaal niet!

hoezo goedkoop zaad?
        Ik had wat "oefenzaadjes" gekocht, bij freeseedsonline. Beetje ervaring opdoen enzo.
        Ze ontkiemen wel perfect, en ze doen het ook vrij goed. Maar volgens mij kan het wel wat beter

Banaatjes weet ik niet van waar die komen.
        Ik laat de plant al weken gewoon doen. Licht afgezuurd water, om de dag. Niet te veel. Lamp niet meer te laag gehangen. Ze staat ook niet in en luchtstroom ofzo.

Achja, als ik de tent heb ga ik vooral met reg zaadjes beginnen te kweken.
        Zo is de kans op herma veel kleiner ^^

grts
        -

Comment

Gaat helemaal goed komen!

Comment

Oooh. Freeseeds. Ik had daar volgens mij wat gelezen over op WF.
            niet veel dat ik me kan herrineren behalven dat stel studenten zijn die nog een naam moeten maken..
            sigpic

Comment

Ik had toen in de tijd niks er over gevonden. Alles wordt vrij snel beantwoord. Zaadjes waren ook vrij snel thuis. Wel en paar kapot.
              Nu zijn ze wat duurder. Dus zaadjes koop ik daar niet meer

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
              -

Comment

Update:

Missblue is droog, en al en weekje ofzo in en weckpot. Gewicht weet ik niet, maar ik heb zo en halve liter weckpot bijna vol.
                Wietje is best wel lekker. Maar moet zeker weten nog even blijven in de weckpotten.
                Als je die grind krijg je en mooi groen paars wietje.

Afghani is nog bijna helemaal droog. Morgen steek ik die in weckpotten. Ik had gisteren en topje uit de droogdoos gevist. Man man wat is die leker! Wel redelijk strak moet ik zeggen. Ik had wel vrij veel in mn joint gegooid, maar en half uur later lag ik KO in de zetel. Is nog nooit eerder gebeurd.
                Van de afghani heb ik wel en volle weckpot(0,5L). Ik ga die ook zeker nog en maandje laten curen. Of ik ga het proberen ten minste

Verder doen de andere dames het nog vrij goed. Vollop in de bloei, en nog geen tekorten in de liter fles. Ik geef ze nog om de dag water/water + voeding. Zou er en tekort ontstaan dan ga ik de dosis verhogen. Ik geef momenteel en halve dosis. 2ml/Lwater

Fotos komen en andere keer wel. Vandaag is mn luie dag

Nog nieuws:
                Ik heb vandaag mn tent gehaald! Morgen steek ik die in elkaar en begin ik met en testrun. Als de temperatuur ed in orde zijn beginnen we er aan.
                Berry bomb, Bubba Kush, Buddha Tahoe en Toxic berry deze keer! Wel in en ander verslag. Want volgens mij hoort en tent niet meer bij micro..

grtsss
                -

Comment

Ben dan toch wel benieuwd naar het eindgewicht! En fotos van die fijne drooge toppen.

Bezig met een en tentje zag ik.. ga ik ook eff volgen heb hier ook nog een optie om tentje in een hoekie te douwen.

GreetZzz

Comment

De gewicht van de afghani is 24gr uiteindelijk. De Missblue is momenteel 13gr.. Al moet ik eerlijk toe geven dat ik er toch wel wat(enkele grammen) van gerookt heb. Die is lekker zoet! Zal wel en gram of 18 zijn geweest gok ik.
                    Foto's van de toppen zal ik zo maken. Eerst tent in orde brengen.
                    Al en uurtje mee bezig, met de tent. Zo veel dingen aansluiten, man man En veel is nieuw voor mij dus dan ook nog zoeken hoe alles juist moet.. Tent was wel vrij gemakkelijk moet ik zeggen. Klein kwartier. Maar nu de rest nog aansluiten op de meest stille en veilige manier..

grts
                    -

Comment

Ik zou me net een klein kind voelen die b'day pressent mag uit pakken XD Succes kerel!
                      sigpic

Comment

Zo voelde ik me gisteren ook toen ik naar de shop ging alles halen.. en dan krijg ik en europallet vol langs mn (kleine) autootje. Oeps
                        Maar het indd net kerst! Alles uitpakken en in elkaar steken. Straks wat fotos..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                        -

Comment

Upgrade!
                          -

Comment

Nice ziet er goed uit

Comment

Ziet er mooi uit. Als ik mag vragen hoeveel was je kwijt voor alles..?
                              sigpic

Comment

900e. Als je en lijst wilt met wat ik allemaal heb pm je maar

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                                -

Comment

Bezig...
                                X