Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stealth kweekverslag. Tneon 2x75W

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Stealth kweekverslag. Tneon 2x75W

@Ronson Montys bladprobleem oplosser lijkt heel veel op die post dat je juist zeg. Thanks! Heel die post al gekeken
    @Gezelligheids roker Ik google ook altijd! En dan probeer ik problemen een voor een uit te sluiten.

Ik heb mn PH meter gekalibreerd, deze is in orde. 0,1 verschil, en ik heb die al bijna en jaar... Dus het valt heel goed mee. Hier zit het probleem niet.
    Ik heb die geen water meer gegeven, voor de zekerheid. Plantjes worden er niet beter op. Hier zit het probleem ook weer niet.
    Ik heb ze vandaag dus gespoeld, voor alle zekerheid. Als dit het probleem oplost dan was het indd te veel voeding...
    En als het geen van deze is, dan is het en voedingstekort!
    Ze blijven iig groeien, dat is al positief. En als ik niet verkeerd kijk, zie ik al voorbloei.

Einde deze week zal ik wat meer foto's posten(wel duidelijkere) en hoe het verder gaat met de dames.

grrts
    -

Comment

hey ziet er nog goed uit vind ik en die bladproblemen gaan wel weg volgens mij als je abck to basic gaat gwn water, licht en lucht!! ...and a lot of love ^^

keep it up!

peace out!

Comment

we wachten gewoon af tot de foto's er zijn

Comment

Nadat de planten gespoeld zijn geweest heb ik die en paar dagen gerust gelaten. Ik ben juist gaan kijken en ze zijn best wel hard archteruit gegaan...
          Normaal gezien als het bruin van boven begint is het toch overvoeding? Hoe kan dan als ik spoel dat die nog erger achteruit gaan? Ik ben aan twijfelen om twee nieuwe zaadjes onder grond te steken, want ik weet niet of dit te redden valt.... iemand tips? Want ik heb geen flauw idee meer...

De auto doet het redelijk goed vind ik. En ik behandel ze allemaal juist hetzelfde...

Alvast bedankt voor de hulp...
          -

Comment

Ai, das niet leuk om te zien lovis. Ik zou nog heel even aankijken of het hersteld maar hou je nieuwe zaden alvast klaar.

Volgens mij word je dr zelf ook niet blij van.
            Ik heb nog nooit zo iets ernstigs gezien. Dus ik kan je niet zeggen wat voor tekort of iets het is.

Wel weet ik dat het moeilijk te redden valt.

Comment

Het lijkt wel of er iets niet in orde is met je wortelstelsel.
              Ze zijn helemaal aan het uitdrogen of aan het verbranden.
              Mooi k#t iig.
              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
              Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

-Zelf samengestelde potgrond(Potgrond, beendermeel, perliet, cocos,..)
                En sproeien met licht aan is nooit een goed idee.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ai :eek: balen man..dat ziet er niet fijn uit. Gaat niet meer goed komen volgensmij. Dat spoelen heeft ze niet veel goed gedaan.. heb zelf wel eens iets gelijkwaardigs gehad en dat was toen een combinatie van net even te warm direct onder de lamp en te nat medium. Plant gaf uiteindelijk ook weinig opbrengst met erg weinig potentie in de wiet.

Ik zou zelf nu die zaden gaan ontkiemen. En een herstart maken. En de Autoflower die t goed doet lekker laten staan. Die zelf gemixte aarde, heb je daar ook meting aan gedaan voor je het bent gaan gebruiken?

In elk geval veel sterkte ermee! And dont give up! Greetz mafferd

Comment

sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Bedankt iedereen voor de reacties!
                      @Cookaap: Ik wordt er ook niet echt blij van... En zo plots ineens! Ik vrees dat het nog goed zal komen. Zonde van de moeite, maar gelukkig is het nu pas gebeurd en niet halverwege de bloei oid.
                      @Berry Het is erger geworden met het spoelen, want eerst was het niet zo erg.. Ik zal die proberen te redden, zodat ik weet wat er mis mee is. En daarna weg ofzo.
                      @QnQ Denk je dat het aan de potgrond ligt? Want ik heb er ook peperplanten instaan en die groeien als en speer. Het is DCM potgrond, dus redelijk goede. En wat ik er in extra heb gedaan is niet echt super veel. Labeltjes gevolgd, en daar ongeveer de helft van.
                      Sproeien met de licht aan.. tja.. Ik wist niet dat het zo slecht was, zal ik niet meer doen iig. Misschien is het dat geweest, van de AF sproei ik niet.
                      Nu dat je het zegt is het ongeveer begonnen toen ik ben beginnen te sproeien met fishmix(1mlfishmix/Lwater), misschien is dat wel de oorzaak geweest...
                      @Mafferd Ja echt super vervelend! Temperatuur is max 26, en minimaal 21. Dat is het probleem niet geweest volgens mij. Tja en te nat.. is en feit. Ik heb die goed laten uitlekken. Maar het heeft geen zin gehad. Zelfgemixte aarde heb ik geen metingen gedaan, ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Maar mn peperplanten groeien er super in, dus ik hoopte dat het hiervoor ook goed zou zijn. De AF doet het goed, en deze deden het ook goed. Dan had ik het toch eerder moeten gezien hebben? Ze staan er al anderhalve maand in...
                      @Gamm Ik heb die speciaal en tijd geen water gegeven, omdat ik hetzelfde dacht. Maar het bleeef achteruit gaan. Maar het spoelen heeft het iig nog erger gemaakt...

Nu nog en zaadkeuze maken...
                      Het wordt en miss blue, en een van de volgende.. snowwhite, afghani gold of neville's haze.. keuze zal vanavond gemaakt worden.

grtsss en nogmaals bedankt iedereen voor de reacties! Wordt geapprecieerd!
                      -

Comment

Last edited by Gamm; 27 September 2013, 15:35.
                        sigpic

Comment

Pffffff. wat een gedoe Lovis. Wat cook ook zegt heb het eigenlijk bijna nooit zo heftig gezien. Heb je iets van een vocht of verto metertje om te kijken hoe vochtig je medium is? Dan ff bij QnQ inhakend wat is de verhouding in je medium geweest? Ik bedoel gebruiken peperplanten ook NPK's?. Dat weet ik namelijk niet. En gebruikt een peperplant deze zelfde hoeveelheden als een wietplant?. Misschien is het nog steeds te rijk bemest zelfs na je spoelbeurten. Ik zag laatst een grond ec meterje van 25 euro, weet niet of het een goed ding is. Maar misschien kan je die aanschaffen om te kijken hoe hoog je grond ec is. Ideetje misschien. De wortels, kunnen die beschadig geraakt zijn bij overpotten of het insteken van evt. meetapparatuur?. Goed hoop vragen, maar probeer nu ook ff mee te denken wat hiervan nu de oorzaak is. Begrijp er niet veel van waarom het nou erger is geworden. Groet Ronson

Comment

Hmm... Weer iets bij geleerd! Klinkt logisch. Ik heb pas na enkele weken zo en metertje beginnen te gebruiken. Ik ben heel voorzichtig geweest met water geven, maar het kan zijn dat de onderste helft nog vrij nat was. Ik had pas ook na enkele weken door dat de bovenste deel van de potgrond vrij snel droog werd, door de licht. Dus het zal dan wsl te veel water hebben gekregen..
                            Ik had ook gelezen dat te droog de EC waarde verhoogt. Het kan dus zijn misschien eerst te nat, dan beetje te droog en dan weer veel te nat de fatale reden..
                            Bedankt voor de uitleg, Gamm!

Stekken is ook geen optie. Er is geen enkele fatsoenlijke deel waar ik en stekje uit zou kunnen halen. Helaas!
                            Vanavond/morgen beginnen we maar met en nieuwe ronde. Gaan we er weer tegenaan!

Zal het veel kwaad kunnen als ik de AF terug op 18/6 zet? Beetje stress/achterstand?

Groeten
                            -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lovis View Post
                              Zal het veel kwaad kunnen als ik de AF terug op 18/6 zet? Beetje stress/achterstand?Groeten
                              Ze kunnen best tegen een stootje. Gaan opbouwen zou ik persoonlijk doen. Per 2 uur.
                              sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronson View Post
                                Pffffff. wat een gedoe Lovis. Wat cook ook zegt heb het eigenlijk bijna nooit zo heftig gezien. Heb je iets van een vocht of verto metertje om te kijken hoe vochtig je medium is? Dan ff bij QnQ inhakend wat is de verhouding in je medium geweest? Ik bedoel gebruiken peperplanten ook NPK's?. Dat weet ik namelijk niet. En gebruikt een peperplant deze zelfde hoeveelheden als een wietplant?. Misschien is het nog steeds te rijk bemest zelfs na je spoelbeurten. Ik zag laatst een grond ec meterje van 25 euro, weet niet of het een goed ding is. Maar misschien kan je die aanschaffen om te kijken hoe hoog je grond ec is. Ideetje misschien. De wortels, kunnen die beschadig geraakt zijn bij overpotten of het insteken van evt. meetapparatuur?. Goed hoop vragen, maar probeer nu ook ff mee te denken wat hiervan nu de oorzaak is. Begrijp er niet veel van waarom het nou erger is geworden. Groet Ronson

Ja echt klote, zo plots achteruit gegaan. Ik heb zo en votchmetertje. Twee stokjes dat je in de grond moet steken. Maar pas na enkele weken beginnen te gebruiken. Dus het kan zijn wat Gamm zojuist zei, waterschade van voor ik die metertje ben beginnen te gebruiken....
                                Peperplanten gebruiken andere verhoudingen ja, maar ik vermoed dat het verschil niet zo enorm groot zal zijn dat de planten ineens zo slecht achteruit gaan? Want ze hebben toch het redelijk gedaan de laatste weken, dan zou het toch van in het begin slecht zijn gegaan? En de AF zou er ook veel last van hebben denk ik toch?
                                Of ik zou eerder tekens van overvoeding hebben gezien oid? Maar ik zal iig en fertometer zoeken, voor alle zekerheid.
                                De planten staan al vrij lang in die potten, dus beschadiging van de wortels denk ik niet dat het probleem is. En meetaparatuur gaat altijd op hetzelfde plaats in, dus als er schade is, is het minimaal..
                                Ik snap het ook allemaal niet hoe het allemaal zo plots is kunnen gebeuren, maar na de uitleg van Gamm lijkt het me inderdaad dat hij gelijk zou kunnen hebben. Al heb ik er geen verstand van..

groeten!
                                -

Comment

Bezig...
                                X