Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stealth kweekverslag. Tneon 2x75W

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Stealth kweekverslag. Tneon 2x75W

Korting op 420shop
    Gegroet!

Nu dat de kastje eindelijk af is, is het tijd om aan en kweekverslagje beginnen.
    De bedoeling was en kast maken, waarin ik gerust plantjes kon kweken zonder dat iemand iets door had. Stealth dus. En het werkt blijkbaar, want m'n vriendin had het niet door tot dat ik gezegd had wat er in de kastje zat . Het zijn wel nog maar kleine planten, dus die ruiken niet echt. Maar zou later de geur toch door de filter geraken regel ik wel iets anders.

Opstelling:
    -Kleine kast
    -2x75W Tneon met groei en bloei lampen
    -3x potten van 23cm
    -Zelf samengestelde potgrond(Potgrond, beendermeel, perliet, cocos,..)
    -en meer specifieke informatie over de kast kan je vinden op deze post. Prijskaartje was rond bijna de €200, alles inclusief. Dus ik vind het best wel mee vallen...

Ik heb nog en 400HPS lamp liggen, maar die ga ik nog aan de kant houden voor en iets grotere kweekkast plan die ik in gedachten heb.. Van dat zijn toekomst plannen.

Voeding:
    Ik heb uiteindelijk gekozen voor Plagron. Alga Grow, Alga Bloom, en Green sensation. Het hoeft niet te ingewikkeld te worden voor mn eerste kweek. Want dan is de kans wel groter dat er dingen mis lopen.

Overige:
    -In de kamer staat en Sarracenia plant, als natuurlijke middel voor de beestjes.
    -Ook heb ik en microscoop gekocht(60x100), zodat ik niet en nieuwe post moet openen voor te vragen of mn plantjes klaar zijn
    -Ik heb ook en rekje, voor te scroggen.
    -Veel geduld(zal nodig zijn)
    -Temperatuur is stabiel rond de 26-27 graden.

Dus nu hoop ik dat ik voldoende voorbereid ben, om op en fatsoenlijke manier aan m'n kweek te beginnen.

Plantenkeuze:

Deze kweek ga ik starten met zaadjes van RQS en freeseedsonline. AK AF van RQS samen met strawberry en bubblegun van Freeseedsonline.
    AK is ontkiemd op 20/7. Strawberry en Bubblegun 5/8. Zaadjes in cocosplugs, beetje vochtig maken, propagator in, lampen aan en gaan!. Twee dagen later waren ze ontkiemd.

De kat heeft trouwens de prop omgegooid, dus nu weet ik niet welke de bubbegun en welke de strawberry is

Eens dat de eerste kweek achter de rug is ga ik maar voor 2 planten per ronde, in grotere potten.
    Ik ben wel zo enthousiast geweest tijdens het bouwen van de kastje, dat ik veel te veel zaadjes heb gekocht. En nu moet ik me vaak inhouden om er geen meer te kopen . Ik had zojuist bijna 10 DrWho zaadjes gekocht

Ik ga al de rondes dat ik in deze kast ga doen in een post houden. Volgens mij is dat het beste..

Zo! Genoeg geschreven!

Foto's!!
    Opstelling:
    IMG_4110.jpgIMG_4114.jpgIMG_4115.jpg
    Plantje voor de kast gezet. Voor het stealth effect te accentueren
    IMG_4121.jpg

En de dames:
    Ze staan en beetje te nat momenteel, omdat het vandaag iets warmer is dan normaal en dan verdampt de water best wel snel. Normaal staan ze veel droger, zodat de planten "moeite" moeten doen voor water te vinden = beter beworteling. De water van in de schotels heb ik na de foto's weg gekapt.
    Vorige week:
    IMG_4111.jpg
    Deze week:
    Bubblegun en Strawberry
    IMG_4118.jpgIMG_4119.jpg
    AK AF
    IMG_4120.jpg

Groeten!
    L.
    Last edited by Lovis; 17 August 2013, 12:44. Reden: Foto's toegevoegd
    -

Re: Sealth kweekverslag. Tneon 2x75W

Je bedoelt vast "stealth". Netjes gebouwd hoor. Zorg wel dat er geen licht van buiten naar binnen kan.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Ha, dat is zeker stealth.

Verstop je dan ook steeds al je andere spullen (voeding enzo)?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Euhhmmm..... oeps!!! Ik dacht dat het dus sealth geschreven was kan gebeuren... normaal komt er niet licht binnen. Buiten de fan is alles bedekt. De fan staat tegen de muur met zeer weinig licht inval. Labels van de voeding zijn er af, en staan tussen andere flessen voeding.
        De grote plant gaat mn eerste en enige venster kweek worden. Daarna enkel stealth.ga die nu ook niet weg doen.. zou zonde zijn. Is net in de voorbloei
        -

Comment

Re: Stealth kweekverslag. Tneon 2x75W

Ik heb er ff een "t "bij ingezet voor je

Comment

Heel erg bedankt! Ik durfde het al niet te vragen
            -

Comment

Graag gedaan en vragen is nog steeds vrij
              Succes met je stealth projectje!

Comment

Kun je die plant niet gewoon buiten zetten? In de volle zon is nog altijd stukken beter dan achter een ruit. Grtz
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Ik woon midden in en stad.. zonder tuin. Helaas. Anders had ik het al lang gedaan
                  -

Comment

Ben erg benieuwd naar je tneon, ik wil zelf ook een kastje bouwen maar heb nog niet besloten wat voor soort lamp ik ga gebruiken, lees veel over lampen maar de meningen lopen erg uiteen.

Comment

Tja.. je moet zien welke lamp het beste bij u kast/behoeften past. Net zo als bvb de hps veel warmer wordt dan de t neon.
                      Maar het ligt niet enkel aan de lampen.. goeie grond en en juiste hoeveelheid water en voeding zijn ook heel belangrijk. Vind ik zelf
                      -

Comment

zo dat is een strakke opening post kerel!

Vind dat je nu al goed aan dat ene plantke ziet dat tie onder de t-neon staat 6500k lampen zou ik zeggen. Heeft een mooie gedrongen groei! Als je autoflowers zet kun je volgens mij prima 3 plantjes zetten in je kastje hoor. hoeveel liter zijn de potten die je nu gaat gebruiken? een autoflowertje kan prima zn cyclus doen in een 3,5 liter pot.

en dorst hoeven ze niet te hebben met dat extra blikje drinken

mn stoeltje is gezet, ben benieuwd wat het gaat brengen! Heel veel succes en een mooie ronde toegewenst! greetzz mafferd

Comment

Leuk kastje! Leuk om nog iemand te zien die zaadjes van freeseedsonline heeft

Dit is mijn strawberry van freeseedsonline op dit moment hehe.

IMAG0425.jpg
                          Buitenkweek 2013: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...itenkweek-2013

Comment

Mafferd, ik ga potten van 6.5L gebruiken. Planten zitten er al sinds vorige update in. Het is wel maar 1AF... maarja ik verzin er wel iets op. Komt goed. Ik zal oom jou post goed volgen. Groetjes en bedankt!
                            BRR ja ik zag ook u link op hun site mooie plantjes hoor! Die van mij gaan wel kleiner moeten blijven helaas. Ik volg je post. Ik ben benieuwd naar de opbrengst en vooral smaak.
                            Tot nu toe ben ik tevreden over die zaadjes. Voor en beginner zijn die ideaal. Goedkoop.
                            -

Comment

Haha ik snap dat die van jou kleiner blijven . Leuk dat je me volgt, zal zeker blijven updaten en hopelijk worden het dikke toppen en kan je zien hoe ze eruit gaat zien
                              Over die zaadjes vond ik dus ook, en hele goede service en persoonlijk mails zijn ook heel fijn hehe ;D

Ik volg jou verslag ook, ben benieuwd hoe dat allemaal zal gaan in je kast!

Veel succes
                              Buitenkweek 2013: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...itenkweek-2013

Comment

Bezig...
                              X