Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stealth kweekverslag. Tneon 2x75W

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Stealth kweekverslag. Tneon 2x75W

Bedankt!
    Ja ik vond het ook fijn. Hetzelfde dag meestal antwoord van hun!

Zal morgen wat fotos posten trouwens
    Last edited by Lovis; 27 August 2013, 12:50.
    -

Comment

Dat kastje ziet er strak uit! Als men het niet doorheeft tot je het zelf zegt is het goed
      En man, leuke voorraad aan Plagron. 'k Ga deze volgen!
      Veel succes!
      2x Green House Seeds - Green-o-Matic
      2x Barney's Farm - Crimea Blue

Comment

@DPrime Thanks! Ventilators zijn heel stil. Dus je hoort die amper. Er komt ook veel lawaai van buiten uit dus eigenlijk hoort je die niet.De kast ga ik wel een van de komende dagen verplaatsen, dat die veel minder opvalt. Als je nu de kamer binnenkomt is het het eerste wat je ziet. Daar ga ik straks werk van maken.
        Ik ben ook benieuwd naar de voeding van Plagron. Ik heb gewoon gekocht wat ik dacht dat de basics waren. Groei, bloei voeding en green sensation. Het is mn eerste echte kweek, dus ik wil niet te veel zitten knoeien met voeding, want dan is de kast groter denk ik dat er iets mis loopt.

En nu wat tijd voor wat foto's..

AK Autoflower(RQS) 1 maand oud
        AK AF.jpg
        Strawberry en Bubblegun(FSO) 20 dagen oud
        bbg.jpgstrawb.jpg
        En wat sfeerfoto's
        IMG_4129.jpgIMG_4136.jpgsamen.jpg

Ik heb de planten meteen overgepot na vorige update in 6,5L potten. Ik ga ze daar in houden denk ik, volgens mij is het voldoende voor mn doel. Volgende kweek ga ik wel voor maar 2 plantjes denk ik. Maar eentje nu weg doen... Is niet echt zo en goed idee volgens mij.

Grond ziet er ook vrij droog uit, maar ik geef water langs onder. Dorst hebben ze dus niet.

Nu heb ik en vraagje... Staat mn lamp nu te hoog? Ik heb die tijdens de foto's en beetje schuin gezet...

Ik heb ze ook allemaal getopt... Maar volgens mij was dit te vroeg. Maar ik dacht als ik ze vroeg top, heb ik sneller vertakkingen, kan ik ze sneller onder en netje zetten en sneller in de bloei zetten. Met het doel dat ze dus niet te groot worden.. Maar het kan zijn dat ik en beetje heel verkeerd ben. Time will tell.

Ze krijgen nog enkel afgezuurd water. Ze gaan volgens mij niet snel voeding nodig hebben...

Grts
        -

Comment

denk dat je netjes optijd getopt hebt. Als je maar niet voor de derde node topt dan komt het helemaal goed en gaat joun idee ook wel lukken. Je lamp hangt wel wat hoog ja.. ik zou die andere twee even tijdelijk ophogen dan kan je lamp gewoon recht hangen of wat lst toepassen op je autoflower haar vertakkingen lenen zich er wel goed voor.

en heb je nou ook die autoflower getopt??

die autoflower moet zo langzaam aan wel met haar topjes gaan beginnen meestal net na of in de derde week.

vindt je strawberry dame je mooiste plantje staat er mooi bij

greetzz mafferd

Comment

Derde node? Euuuhhhmmmmmm.... dacht tweede. Dju toch. Wat voor negatieve invloed heeft dat dan?
            Autoflower is inderdaad getopt... en zo als je zei ook lst toegepast. Nu staan ze allemaal mooi even hoog.

Grts

Net en kijke gaan nemen in de kast. De AK is al in de bloei. Had ik niet eens door!
            Ik veronderstel dat ze en achterstand hebben gelopen omdat ik die getopt heb? Maar het feit dat ze nu al de toppen ongeveer even veel licht gaan krijgen ipv enkel de hoofdtop zal het wel compenseren qua opbrengst? Correct me if I'm wrong
            Last edited by Lovis; 30 August 2013, 12:28.
            -

Comment

ziet er allemaal heel netjes uit. kan alleen maar goedlopen

Comment

scheelt tis net onkruid je moet het al flink mishandelen voor het doodgaat

een autoflower toppen kan wel, maar is meestal niet aangeraden maar nu je wat lst toegepast hebt en het licht beter kunt verdelen zal het wel los lopen. Denk dat het anders ligt wanneer je onder hps zou kweken. En beter doe je het alleen als ze nog in groeifase is.

dat van die derde node das een vuist regel zoals ik die ken al jaren.. hoe het precies nog weer eens zat

greetzz

Comment

@dadreps bedankt! Laten we hopen! We zijn juist bezig dus kan van alles gebeuren nog..
                  @mafferd Zo min mogelijk mishandelen! Zodat ze goed doorgroeien. Buiten de Af, laat die maar bloeien! Volgende zal ik er rekening mee houden met toppen. Maar nu weet ik waarom. Plantjes zijn super laag aant groeien. Zijn precies sla.

Plantjes groeien over het algemeen vrij snel, vind ik. Ik heb besloten om toch niet te scroggen. Aangezien dit niet gaat met de AF.
                  Twee plantjes scroggen en een LST'en in een kast lijkt me niet zo slim. Dus alle drie = LST'en!

Ik wil alle toppen goed uit elkaar halen, en deze toppen weer toppen na en tijdje. En hopelijk blijft de plant zo laag, en overal even hoog.
                  Of toch in mijn gedachten.

Verder niet veel te melden. Ik geef ze nog enkel afgezuurd water. Voeding lijkt me niet nodig. Ik besproei ze af en toe als ik tijd heb. That's it.

Ik ben wel aan twijfelen om fish forze en pure enzym te gaan kopen. En dit en beetje als "extra" te gaan gebruiken bij mn plantjes. Of is zo iets niet nodig in n micro kweek?

De foto's!
                  IMG_4148.jpgIMG_4142.jpgIMG_4143.jpgIMG_4145.jpgIMG_4146.jpg
                  -

Comment

Kijk stiekem met je mee Lovis. Is weer iets heel anders dan ik doe. Succes!

Comment

Dankje Ronson, kijk maar gerust mee. Ik kijk ook met jou post mee, maar ik zeg niet zo vaak iets omdat ik niet echt iets nuttigs heb te melden. Ik vind het en heel soortje da van je.
                      Is het verschil zo groot denk je? Buiten dat jij en pak meer ruimte hebt
                      -

Comment

Hahaha of ik nou zo vaak iets nuttigs te melden heb. Maak je daar maar geen zorgen om. Ja dit is een wereld van verschil. Goed das een heel lang technisch verhaal. Heeft vooral met het verschil in belichtingstechniek te maken. Ik loop tegen heel andere problemen aan met mijn hps dan jij met je neon. Heb zelf helemaal geen kaas van neon gegeten dus het is voor mij een nuttig topic. Steek ik ook weer van op. Dus zo leren we weer van mekaar. En dat tentje van mij is maar 90x90x180 valt best mee

Comment

Haha Ik heb geen verstand van geen van de twee, dus voor mij en volledige nieuwe wereldje. Ik probeer alles zo duidelijk mogelijk te schrijven, zodat ik ook andere hopelijk en beetje verder mee kan helpen.
                          Maar ik moet wel zeggen dat ik aangenaam verrast ben van de Tneon. Ben heel benieuwd naar de toppen eigenlijk! Ik hoop niet te fluffy..

90x90x180 is toch wel groter dan wat ik heb Als ik niet meer huur begin ik ook met en tentje. Maar dat zijn nog toekomst plannen.
                          -

Comment

Doe je goed Lovis, probeer mensen ook altijd in me denk proces te betrekken. Geef je info en als je er naast zit is er altijd wel iemand die je ff kan corrigeren. Altijd waardevol dus. Rustig aan je hobby beginnen. Geloof me, als je het virus je te pakken heb ga je toch wat meer doen en experimenteren.

Comment

Ik ben altijd graag bezig met planten, dus virus heb ik sowieso te pakken. Daarom ben ik al begonnen met toppen en LST.
                              Binnenkort extra soorten voeding.
                              Volgende kweek scroggen...
                              Komt zeker goed!!
                              -

Comment

ik heb zelf ook net 2x75 tneon...dus wel intressant om te zien wat het bij jou gaat doen

Comment

Bezig...
                                X