Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Dankje, zit momenteel nog te curen. Wat ik al geproefd heb was al zeer goed
Tipd voor en update trouwens..
Dames staan en kleine 4 dagen in de bloei!
FL High is naar en kleine pot gegaan(1L) Later zet ik die terug in en grotere pot.
Ik heb ook de kast onder handen genomen. Overal tochtstrips en wat zwart wit folie. Zodat de kast 100% lucht en lichtdicht is.
Ik ben twee dagen ziek geweest deze week, en ik verveelde me zeer hard.
Ik heb en zaadje laten ontkiemen, Sneeuwwitje.
Oh ja! En en Bubblegun..
..En tja, waarom dan niet als ik toch bezig ben, ook en stekje van cloud #9 ter adoptie genomen.. IMG_4264.jpg
Zo ziet mn kastje der dus nu uit..
VLNR Miss Blue, Cloud #9, Bubblegun, Sneeuwwitje, FL High, Afghan
Beetje over enthousiast geweest?
Te veel plantjes voor en te klein kastje...
Ze staan iig meteen op 12/12. Dus mega groot gaan ze niet worden.
Mij gaat het niet perse om super veel gewicht te hebben.
Liefs veel soorten smaken, zodat ik kan afwisselen.
Of toch probeer ik mezelf dat wijs te maken
MissBlue De grootste van het gezin.
Iets langere internodes, maar ze groeit goed door.
Mooie topjes al! Ze heeft maandag al wat voeding gekregen, en ze reageert er niet verkeerd op.
Dus we gaan ze lichtjes blijven voeden. 2 December begin ik met Green sensation.
Ze ziet er gezond uit(in mn ogen toch )
Afghani Gold.
Is kleiner, compacter.
En nu dat ik die zo zie, heb ik die precies gemainlined
Ze gaat goed, en krijgt nog geen voeding.
Volgende week lichtjes bijvoeden.
IMG_4267.jpgEn de nieuwelingen.. Cloud #9: is en stekje van mezelf, en experimentje. Al en maand ofzo onder en spaarlampje op 18/6. Nu en week of twee in de bloei gezet, in men kast. Ze had en zeer moeilijk begin, maar ze heeft zich goed herpakt. Bubblegun:Twee dagen geleden laten ontkiemen, was en moeilijke bevalling. Blaadjes beetje beschadigd. Maar het komt wel goed met ze. Sneeuwwitje: Juist hetzelfde verhaal als met de bubblegum. Moeilijke bevalling FL High: Wortels waren en beetje beschadigd geraakt met het verhuis, maar het is niet erg. Zo wordt die niet te groot.
BG en SW zitten in 1,5L flessen, met en laag alu folie en plakband. Ik heb heel wat gaatjes in gemaakt, als experiment.
Ik zag ergens airpots, en zelf besloten om en low budget versie van te maken. En fles met gaten. We zullen wel zien hoe het gaat.
90cm?? Da halen deze niet
Ik ga ze proberen te houden in die flessen. Desnoods bodem er af en op en grotere pot zetten. Maar ik wil niet dat ze te groot worden...
Ik had last van fruitvliegjes. Nu en pak minder. Maar het blijft. Goed voor de plantjes. Zo hebben ze continu voedsel
Turbo TL is niet te vergelijken met HPS, gezien dat je die nog had liggen ga ik van ervaring uit onder HPS die je bezit...
Groeien onder de Turbo TL gaat super, alleen afbloei is gewoon jammer: je mist de lumen.
Neemt niet weg dat het er leuk uit ziet, en ik ook zal volgen hoe deze zich ontwikkeld!
Ik heb idd en HPS, maar die gebruik ik niet. Dan wordt mn kastje te warm. Maar met de T Neon heb ik tot nu toe ook vrij goede resultaten, vind ik zelf. Missschien in de toekomst groter projectje.
Ik ben en paar dagen weg geweest. En ik heb iemand mn plantjes laten verzorgen..
Gelukkig ben ik vroeger terug van mijn vakantie, want de dames vertonen al lichtjes overvoeding...
2L water door de potten gedaan en nu krijgen ze en paar dagen enkel water.
Verder gaat het goed.
Maar volgende week zal ik en iets meer uitgebreide update doen. Nu ff rusten en morgen trug werken...
Grttss
leuk verslagje om te lezen Lovis,hopelijk blijft alles goed gaan en krijg je er een lekker rokertje af heb men stoeltje erbij gezet,kreeg pijn in men benen van dat lang blijven rechtstaan
Bedankt voor de comments
Ga maar zitten greefleaf, plaats genoeg. Op tafel ligt de weckpot met vorige oogst. Serve yourself
Het is nu ondertussen bloeidag 14(ongeveer). MissBlue. Bladranden staan omhoog, puntjes zijn en heel klein beetje verbrand. Maar het is niet erger geworden sinds dat ik die gespoeld heb.
Ze krijgt en week enkel water, volgende week begin ik met 1ml/L ipv 2ml/L. En zien we wel hoe ze daar op reageert. Als ik mn planning moet volgen, zou ik volgende week ook met green sensation moeten beginnen. Afghani gold. Kleinere topjes dan de MissBlue, wel meer trichs. Geen overvoeding, dus ze blijft AlgaBloom krijgen. Volgende week krijgt ze Green Sensation bij. Cloud #9. Wat en geur geeft deze, amai. Zalig! Ze zit wel verder in de bloei dan de andere twee, maar hoeveel geen idee. Het was meer en experiment. Leren stekken en van bloei terug in de groei. En van onder de lamp naar achter de raam, en terug omgekeerd. Geen herma geworden, nice
Bubblegun gaat zn gangetje, niks op aan te merken. Niet veel last van de moeilijke ontkieming. Sneeuwwitje had en moeilijkere start. De zaadje wou de plantje niet lossen, en ik heb het handmatig gedaan. Plantje lichtjes beschadigd, maar ze heeft het overleefd. FL HighIMG_4282.jpg
hopelijk helpen die 7 dwergen sneeuwwitje er doorheen had ook zo een dame maar heb haar vroegtijdig moeten laten gaanhad ook geen dwergen natuurlijk,en de prins...tja ni gezien
Comment