Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Oke thx! Cool om te weten dat je met t-neon niet persee hoeft te scroggen. Ben bezig met de bouw van een kast (bijna klaar) die kwa soort kast op die van jou lijkt. Hoop m ook zo vol mogelijk te stoppen Succes met je kweek! Ik volg je ieg
De dieptestraling is een direct gevolg van de hoeveelheid licht. Het is eigenlijk een term die nergens op slaat, maar het gaat erom tot hoe ver je nog goede groei en bloei krijgt met de lamp. Als je half zoveel licht hebt heb je ook maar half zo ver aan bruikbare hoeveelheid licht en dus is de "dieptestraling" ook maar de helft.
Voor HPS ziet een overzicht van de dieptestraling er dan zo uit. cwdiflamps.gif
T-Neon is dus nog veel minder, want een 2x55W T-Neon geeft maar een derde van het licht van die 250W HPS. De 2x36W weer slechts de helft daarvan.
Al is dat schema wel heel streng. Ik had op 20 a 30 cm van de afstand tot de lamp ook best nog bruikbare toppen zitten met mijn 2x55W T-neon. Zeg 10 tot 15cm voor 2x36W T-neon dan.
Chemiel, wat je kan doen met tneon is gewoon kropje sla maken.. je kan hem ong 5cm boven hangen, en dan worden ze niet zo groot.. had 5/6 internodes en hij was denk ik zo'n 10cm lang.. Weet niet precies, zodra ik me liniaal gevonden heb ga ik is kijken..
Is dat wel verstandig? Ze moeten toch wel een beetje afstand hebben tussen de nodes om een beetje te doorluchten lijkt me.
Mijn planten deze keer ook vrij "plat" en ik vond dat eigenlijk niet zo heel handig. Al gaan ze op een gegeven moment vanzelf wel weer strekken. Na een paar weken staat er toch relatief te weinig van de plant in vol licht en dan gaat zo'n plant toch zoeken denk ik dan.
Chemiel scroogen doe ik niet. Maat toppen wel. 2x per plant.
Ik hang mn lamp ook zon 3 a 4 cm af van de planten... ze blijven klein. En in de bloei strekken ze nog en beetje.
Je hebt overigens blauw licht nodig voor korte internodes. "Veel" valt denk ik wel mee, want ik gebruik ook een T-Neon. Vermoed dat het meer om de ratio gaat.
Of het qua oogst oid uitmaakt dat ze te kort zijn weet ik ook niet, maar in mijn geval zit de plant doorgaans heel dicht op de grond de eerste paar weken. Dat is gewoon knudde met watergeven, de onderste bladeren hangen dan ook op de natte grond en ik kreeg de tensio meter er niet lekker in.Vond het gewoon niet handig. Als de internodes gewoon 2 a 2.5cm zijn dan heb je dat gedoe niet.
Als je 2 keer topt, top je dan eigenlijk niet 3 keer? Want als je de 1e groeischeut weghaalt komen er toch 2 nieuwe die je dan uiteindelijk ook beide topt toch?
Comment