Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

miniTuin

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: miniTuin

    Hey smokingdad je hebt het wel goed gezien! dit was dan wel kort nadat ik getopt had. Denk persoonlijk dat het wat stress is. Zoniet dan mogelijk wat je zegt iets te koud in de donkere uren. Ik zal er mn temp-logger nog weer eens in hangen.

    Thanks voor de tip! Houd je op de hoogte! Greetzz mafferd

    Comment


      #62
      Re: miniTuin

      Dat zou eigenlijk ook best is kunnen hoor! Het paarse komt door stress.(denk dat ik nu ff captain obv heb gespeelt) Maar als het door het toppen komt dan weet ik dat ook weer =) maar dat zien we wel binnenkort. En btw, hoe komt het dat je plantje net een sla cropje is? Wat je bent niet aan het dwarfe? Komt dat door de ruimte die hij heeft?(lijkt mij wel, maar weet niet zeker) En om de hoeveel tijd hang jij je lamp hoger? Vind je micro kastje nog steets geweldig btw =)(sorry dat ik misschien wat noob vragen heb=/)
      sigpic

      Comment


        #63
        Re: miniTuin

        Heb zelf mn fotos nog eens bekeken en het was er al wel een klein beetje, rode verkleuring voor het toppen. Maar het is over duidelijk geworden na het toppen. Nu kan ik eigenlijk geen verkleuring meer vinden op de steeltjes en stam.


        Mijn idee over dat mn plantje op een kropje sla lijkt is, Dat het komt door de juiste lampen 6500k die de plant een overvloed aan blauw licht bezorgt, en dan ook continu op 4-5cm van het bladerdek te hangen. En uiteraard het toppen zorgt er voor dat ze niet de lucht ingaat maar de breedte. Die lampen verstel ik wanneer ik constateer dat ze weer minder dan 5cm van mn bladerdek hangen.

        ik wacht nog eff maar kan nu al niet wachten om de bloei in te gaan luiden dan heb je paar leuke weken als je gaat scroggen. De bloei lampen zijn nooit aan gekomen, en zit nu toch nog in twijfel om er een 100w hps in te gaan hangen voor bloei. Zal er nog eens een nachtje over slapen



        leuk dat je mn kastje geweldig vindt!


        greetzzz mafferd
        Last edited by mafferd; 24 September 2013, 01:32.

        Comment


          #64
          sigpic

          Comment


            #65
            Re: miniTuin

            wbt het scrogge geef ik je deze link even.



            Ook een superhandige link is deze van misty, alle FAQ in 1 link

            Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.



            Mn toppen zullen ondanks het kleine kropje sla nu wel gewoon goed kunnen ontwikkelen tot fatsoenlijke topjes. Althans wat gebruikelijk is voor een cfl kweek. Je zult nog schrikken als je eerste keer een plant in bloei gaat zetten hoe hard ze dan opeens gaan groeien

            Helaas mn lampen niet gekregen, en tot op heden geen reactie op mn mail.(was bij een duitse leverancier)

            Ondertussen is de 100w HPS besteld via een online growhop met zo als ze zeggen 48uurs levering. Zou dan hooguit overmorgen binnen zijn. Alle voorbereiding qua electra is al aanwezig, heb in de bouwfase al een 150w HPS getest maar die bleek te heavy voor mn kastje. Dus zou in principe in 15min max de lamp erin hebben. Komt dus wel goed 1 deze dagen

            spannender word de verhuizing die eraan zit te komen. Zal dan ook niet meer elke dag kunnen zorgen voor mn schatje ze krijgt dan een tijdelijk onderkomen bij vrienden die niet bepaald groene vingers hebben. Hopelijk is groei er dan al uit en zit alles mooi gebonden op het netje. Dan komt het nog alleen maar op water geven aan. Wat te doen moet zijn voor een leek, uiteraad met wat instructie. Gehe en wie weet inspireert het ze wel om ook zelf een plantj te zetten


            groene groeten! Mafferd

            Comment


              #66
              Re: miniTuin

              Ha, lekker om weer ff te komen lezen.

              Moest ff terug lezen en ben weer helemaal op de hoogte.

              Gaat nog helemaal goed
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment


                #67
                Re: miniTuin

                mooi verslag , leuk om te lezen , en mooi plantje ! kom zeker terug om te kijken !! grtz Budha

                Comment


                  #68
                  Re: miniTuin



                  20130925_170509.jpg
                  20130925_170346.jpg 20130925_170410.jpg


                  Tijd voor een update?! Dacht t wel!
                  Er is weer een hoop gebeurd in huize RAM. De oplettende volgers zullen al wel zien dat de kleine schat aardig wat gegroeid is, vond het dan ook hoogtijd voor een nieuwe schoen. Een mooie ruime 6.5L is haar gegund om nu nog eenmaal lekker de benen te kunnen strekken. Ze is toch al weer bijna net zo breed als haar pot en dat in drie weken groei onder CFL lampen valt het me zeer zeker niet tegen. Zoals hier onder valt te zien heb ik haar met pot en al gelijk weer in een andere bak gezet. De witte(brood) bak dient zo als schotel om van onder water te kunnen geven.

                  Dat water wat ze krijgt is altijd eerst op kamer tempratuur laten komen. Voor de eerste twee weken groei gebruik ik altijd spa blauw.. Het zuiverste water en PH van 6,3 ongeveer. Daarna gaan we verder met afgezuurd water op PH6,3 wat ik gedurende de bloei periode weer wat laat zaken tot PH6,0

                  Zoals eerder al gezegd, zou de klok om gaan bij de laatste overpoot. Dus bij deze is de klok op 12/12 ingesteld. Om zo de bloei in te luiden. Ook gelijk even de fan controller ingesteld op 28graden.

                  20130925_173623.jpg20130925_173532.jpg




                  20130925_173918.jpg20130925_173450.jpg20130925_174023.jpg

                  Ook werd het nu wel eens de hoogste tijd om het scrog netje te gaan plaatsen. Heb het net zon 13cm van de de pot af gehangen zodat de plant net het net raakt. De mazen van het netje zijn 5cm. Houd als regel aan dat een indica tot 3x zo groot nog kan worden vanaf het moment dat de klok op 12/12 word gezet. Nu is ongeveer 1/3 van het net groen gevuld dus dan zouden we alles mooi kwijt kunnen.


                  Met het inluiden van de bloei werd het ook tijd voor ander licht. De keuze is gevallen op een 100W HPS lamp met een 2700k kleur spectrum. Een aangepast spiegelkapje en een fan aan gestuurd door de fan-controller. moeten de truuk gaan doen. De afzuig-fan en de twee aanzuig-fans staan op 28graden ingesteld. De fan onder de lamp komt pas in actie wanneer de 29graden word bereikt deze fan is ook enkel bedoeld om evt warmte ophoping te verhelpen.


                  20130925_173501.jpg20130925_173953.jpg20130925_173739.jpg
                  20130925_174044.jpg





                  Toch nog best wel verast over hoe goed de tempratuur in de hand valt te houden. Kan gerust zeggen dat de ventilatie nu minder toeren maakt met de HPS erin dan met de 4x24w T-neon. De kast produceert nu niet veel meer lawaai dan een laptop die ergens druk mee is.

                  Heb ook gelijk mn verbruiks meter weer uit de kast gehaald om eens te zien wat nu het totale verbruik is van de complete kast met de hps erin. Met toch een leuke conclusie namelijk:

                  122watt

                  Dit is net zoveel als toen gemeten met de 4x24w lampen erin Duidelijk mag zijn dat de t-neon lampen samen 7200-lumen afgeven. En de HPS 9500-lumen. Dat samen met de ventilatie die nu toch een stuk rustiger draaid lijkt het me een wel overwogen beslissing.


                  Hier onder nog een paar fotos van de aansluitingen van de vsa en de lamp met ventilator. Alles netjes met adereindhulsjes en aan de aarde. Ook nog even een foto van de verbuiks meter.






                  20130925_174414.jpg20130925_155333.jpg20130925_144825.jpg







                  Groene Groeten uit de miniTuin.
                  Attached Files

                  Comment


                    #69

                    Comment


                      #70
                      Re: miniTuin

                      Je hebt de zaakjes goed voor elkaar, laat die grammen maar komen! Toffe kweekplek!
                      Last edited by El Plantos; 25 September 2013, 20:11. Reden: lijk wel een dyslectische....
                      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                      Comment


                        #71
                        Re: miniTuin

                        dat ziet er weer bangelijk goed uit eh

                        doe maa zo voot!!

                        Comment


                          #72
                          Re: miniTuin

                          Bedankt heren voor de reacties!! word echt gewaardeerd, daar doe ik het voor.

                          1 plant is eigenlijk niet zo heel leuk Cookaap, heb nu telkens Te weinig te doen Was ook de bedoeling met twee planten te starten. Maar goed nu is het er 1 en ook dat onderhoud de kweek verslaving Soortje lijkt zich tot dusver wel goed te lenen voor een scrog. Dat zal zich snel genoeg gaan uitwijzen. Zat net nog weer eens te staren naar mn plantje (kan dat soms erg lang doen) en lijkt of de eerste strekking is begonnen al binnen een dag. Ken ook zijn dat ik scheel zie maar zo lijkt het iig.


                          greetzz mafferd

                          Comment


                            #73
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment


                              #74
                              Re: miniTuin

                              Thanks escargot! Enne soort zoekt soort he

                              Comment


                                #75
                                Re: miniTuin

                                Foto update week 1 - 12/12

                                20131002_171956.jpg20131002_172232.jpg20131002_172247.jpg20131002_172309.jpg

                                20131002_172356.jpg20131002_172105.jpg20131002_172117.jpg
                                20131002_172439.jpg20131002_171927.jpg


                                De bloei-groei is er goed in geschoten! Laat haar zon 15cm boven t net komen en dan ga ik haar plat binden. Nog een beetje gediefd onder het net, en heb wat blad verwijderd. Het begint mooi groen te worden in mn kastje!



                                Greetzz Mafferd.

                                Comment

                                Bezig...
                                X