Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

miniTuin

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: miniTuin

    Dag mede kwekerts!

    Zojuist even bij de mohan ram dame op bezoek geweest. Het gaat haar goed op haar nieuwe onderkomen. De toppen beginnen nu mooi op te zwellen. Een erg prettig gezicht vindt ik zelf altijd.

    Ik ben nog wat huiverig omdat de kast in de zelfde ruimte staat als de cv ketel.. maar tis een nieuwe ketel en t ziet r wel pico bello uit. Hopende dat het zo goed is als het eruit ziet. Qua temp en lv is de omgeving hier ideaal er is bijna een constante temp van 22 graden in die ruimte en de lv hangt op 30/35%

    De temp in de kast was niet onder de 22 geweest en niet boven de 28 helemaal perfect zoals ik wil of ja mn plantje gehe.
    De blumat lijkt het goed te doen de tensio stond op 130mbar de blumat drupte nog langzaam en er was zon 1, 2 liter water uit het vat verbruikt over twee dagen gezien.

    Heb nog wat foto's genomen.. ff snel.. wou haar niet te lang storen nadat de lamp uit is gegaan.

    uploadfromtaptalk1383255282353.jpguploadfromtaptalk1383255295245.jpguploadfromtaptalk1383255313136.jpguploadfromtaptalk1383255282353.jpguploadfromtaptalk1383255348564.jpguploadfromtaptalk1383255363075.jpguploadfromtaptalk1383255382886.jpguploadfromtaptalk1383255395555.jpg

    Groeten uit de miniTuin!

    Comment


      Re: miniTuin

      Ha, dit ziet er goed uit, ze heeft de verhuizing goed overleefd.

      En ze staat gewoon te lachen daar.

      Trouwens is die LV goed zo, dan ben ik ook blij, dit zijn zo'n beetje exact de metingen die ik ook heb.
      Nu de deur 's Avonds een beetje dicht moet is de LV tussen de 30 en 40
      Thanks Mafferd.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        Re: miniTuin

        Ziet er goed uit! Geniaal zo`n koelkast

        Comment


          Re: miniTuin

          Ziet er goed uit maf en is je cv een gesloten type of een open type?
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

          Comment


            Re: miniTuin

            Bedankt voor de leuke reacties mannen!

            @nik het is inderdaad een gesloten cv systeem aanvoer en afvoer van de lucht voor de ketel gaan via gesloten buizen naar buiten. Dus dit zal wel goed komen. Anders leen ik van de week een koolmonoxide meter om de waardes Zeker te weten. Eens even aankijken hoe mn plantje het gaat doen de komende week.

            Groeten

            Comment


              Re: miniTuin

              Heel erg leuk dat dit besproken wordt.
              En ook heel erg belangrijk.

              Beide een respectpunt.
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment


                Re: miniTuin

                Prachtige scrog man!
                Je kast geeft echt een lab-gevoel, superpro man!
                Denk je dat ik met mijn eerste kweekje (zie mijn verslag) ook best zou scroggen?
                cheers!

                Comment


                  Re: miniTuin

                  Da's geen probleem dan mafferd, ik heb zon een hightech melder in mijn stookplaats waar zowel gasbrander (zelfde gesloten systeem) & pellet staan en nog nooit horen afgaan de melder in de keuken is zo wel al 2x afgegaan.

                  En aangezien hij de lucht door de pijp in voert en afvoert moet je ook niet bang zijn dat er zuurstof uit je ruimte verdwijnt

                  Thx escar.
                  Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                  Comment


                    Comment


                      Re: miniTuin

                      koolstofmonoxide kan nooit genoeg naar boven komen toch.

                      Hoe vaker deze sluipmoordenaar aan het licht komt de beter.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        Re: miniTuin

                        Bedankt weer voor de toffe reacties! Altijd leuk als je topic volgers heeft:thumbup:

                        Gaat vast goed komen met de cv installatie. En is idd belangrijk om even aan bod te laten komen dat koolmonoxide een gevaar lijk iets is voor de mens en ons geliefde plantjes.

                        Vandaag ga ik weer een bezoek brengen aan de lieve schat! Zal der een dosis voeding mee brengen mocht ze dat nodig zijn de update volgt later op de dag.

                        Groene groeten!

                        Comment


                          Re: miniTuin

                          Ik kijk er naar uit.

                          neem ook ff een kijkje in mijn martelkamer.

                          De SM praktijken stijgen naar hartelust

                          Advies altijd wellkom.

                          Laters
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment


                            Re: miniTuin

                            druk druk druk met verhuizen


                            hier toch nog een snelle update:

                            het gaat haar nog steeds goed op haar nieuwe verblijf. Alleen viel me wel wat blad verkleuring op een tekort zou ik zo zeggen. ik

                            Zal proberen er nog even een duidelijker foto van te maken.
                            blad probleem.jpgBlad probleem2.jpg ik zelf denk aan een magnesium tekort t lijkt ook nog wel wat op een zwavel tekort.. wat vinden jullie?







                            20131031_220806.jpg20131031_220815.jpg20131031_220839.jpg20131103_192138.jpg20131104_185055.jpg20131104_185109.jpg20131104_185113.jpg20131104_185125.jpg20131104_185145.jpg20131104_185154.jpg20131104_185159.jpg20131104_185232.jpg20131104_185249.jpg20131104_185257.jpg20131104_185300.jpg20131104_185349.jpg20131104_185401.jpg20131104_185407.jpg20131104_185419.jpg20131104_185515.jpg


                            zo dit was even een snelle update. Groeten en tot de volgende!

                            Comment


                              Re: miniTuin

                              Strompel ook maar eens binnen. Dit was me totaal ontgaan, kweken in een koelkast. Ik dacht dat ik alle varianten al gezien had. Maar nee hoor, jij maakt het lijstje nog weer ietsje langer. Nou ik zag dat het al druk was hier, dus ik ga wel ff bij iemand op schoot zitten. Leuk kweekje zo.

                              Wat betreft je blad probleem, heb ik wel een linkje voor je wat ik er meestal ff bij pak bij bladproblemen. Ik heb een geheugen als een zeef dus ik heb het nog wel eens nodig. Hoop dat je hier wat mee kan. Heeft mij al een paar keer op de goede weg gebracht. Succes verder met je kweekje, ik kijk stiekem ook mee.

                              de link;

                              Comment

                              Bezig...
                              X