Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

miniTuin

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: miniTuin

Mooie grote babymaat dus
    Ik gebruik hetzelfde model in mijn groeikast maar dan die van 5l

Dame staat er mooi bij de kleine schat met haar grote voeten !

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...t.php?p=379470.
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

vrij lange potten, das mooi! Dan kan de penwortel mooi lang worden.

Comment

Ik heb dit ook gemerkt,
        De planten in een diepere voorgroeipot hebben gestaan, presteren iets beter dan de anderen.
        De toppen zijn veel groter en voller, dit ondanks dat het volume van de pot lager is.

Ook lijken de planten iets sneller in de bloei te schieten, dit kan ik echter niet 100% bevestigen.

Ik ga hier in de toekomst verder mee expirimenteren.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Goede avond!

We zijn weer een paar dagen verder, en weer tijd voor een update! het gaat aardig goed met mn meisy Nu staat ze ook wel stevig met die grootte voet van der en man man wat blijft die groeien zeg! Heb al een mooie schoen besteld voor haar word maatje 6,5l (20x20x23)

De eerste worteltjes komen al weer onder uit de pot kruipen. Hoop begin volgende week haar nieuwe pot te kunnen geven. dan zal de klok ook om gezet worden naar 12/12.

20130919_172834.jpg
          20130919_173314.jpg20130919_173322.jpg20130919_173405.jpg20130919_172821.jpg20130919_172729.jpg20130919_173212.jpg20130919_173159.jpg20130919_172736.jpg

Heb haar op 1 uitgroei die erg uitschoot ten opzichte van de andere vertakkingen, nog een maal getopt. (dit keer wel goed) Verder weinig aan te merken alleen twee bladeren die ergens mee te kampen hebben eerst verkleurden ze wat en nu droogt dat stukje blad uit.

groeten uut de miniTuin!

Comment

Ze krijgt genoeg licht zo te zien!

Ziet er leuk uit.

Comment

Ik blijf je koelkastje super vinden, dat zal je dame ook wel vinden!
              En niks beter voor een dame dan haar nieuwe schoentjes te kopen!

Comment

Hehehe, Lijkt echt op een kropje sla of iets!

Btw, hoe komt dat trouwens op je blad ? ik heb dat ook gehad, maar dat blad stond telkens tegen een leuning aan..
                sigpic

Comment

@Cookaap thanks! ja he leek mij toch ook wel ze ontwikkeld netjes onder dit licht.

@Nik thanks kerel! haha ja die schoenen daar maak je ze blij mee

@SmokingDad

Comment

Koelkast doet me denken aan en ruimteschip
                    Goed bezig!
                    Is overvoeding niet enkel op de nieuwe/ste(bovenste) bladeren? (geen idee )

grtsss
                    -

Comment

Zou dat blad niet kunnen zijn van een beetje te nat te staan?
                      Ik besprak mijn jonge plantjes wekelijks met de licht aan & ik moet zeggen dat ik nog geen last van verbranding heb gehad.
                      Dus die druppeltjes of water dat als vergrootglas werkt theorie kan ik moeilijk geloven, ik heb dat nog dikwijls gehoord.
                      Maar eigenlijk is dat toch onmogelijk, hoe kan een druppel een holle lens vormen...

Comment

Die vlekjes zien er inderdaad uit als "waterschade".
                        Ik merk dat dit bij mij ook wel eens voorkomt.

bv. Wanneer een blaadje na het water geven een tijdje op een vochtig stukje potgrond gelegen heeft...
                        sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

@ Lovis dankje! en de we doen het ook om te spacen

@Nik te nat staan kan haast niet heb het water inlaten trekken vanaf een bord dus van onderen. wbt die druppels op je blad dat dan als een vergrootglas werkt gaat misschien wel niet op onder cfl lampen. Onder hps heb ik het al wel eens gezien dat er daardoor inderdaad gaatjes inbrande. Ik maak me er nu ook niet echt grootte zorgen om zolang het zich niet uitbreid.

@Gamm Voor nu sluit ik me bij joun theorie aan. Heb het ook in eerdere kweekjes wel eens gehad maar had het toen toegeschreven aan te hoge ec waarde van de aarde. Maar dit klinkt best wel aannemelijk.

thanks voor de reacties en het meedenken!

greetzz Mafferd

Comment

laat dat slatje maar goed groeien Ik zou ook wel wat LST toepassen om hem nog wat klein te houden, but it's your baby ^^

peace out!

Comment

@dadreps ben niet zo van de LST persoonlijk scrog ik liever. Het Scrog netje komt er snel genoeg boven te hangen voor nu laat ik haar eerst nog even begaan.

greetzz

Comment

Hey mafferd, zat je fotos weer te kijken en zag dat je paars steeltje had? Klopt dit? Zo ja, is het niet te koud als de lamp uit staat? Je kan ook problemen hebben met stikstof calium ect. Ik heb het ook maar dan vanwege dat het in de avond te koud is/ te weining zuurstof bij de wortels... KAn ook dat je hem beschadig heb met overpotten.. misschien zie ik het gwn fout hoor kan ook(hoop het)
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X