Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Het binden is begonnen en wil jullie even laten mee spieken. Binden doe ik met zeer kleine tyraps en zo nodig met 0,5mm elektra draad. Verder weinig woorden zie hier de daden:
Vandaag eens geen planten update maar wat verbouwing en nieuwe gadgets ter verandering
Beginnend met het filter systeem. Het huidige afzuigkap filtertje van 140m3 capaciteit volstaat niet meer sinds ik de hps erin heb gehangen. `t begon met af en toe een fleugje cannabis odeur, wat vandaag al meer op een vol gerookte coffeeshop leek en dan is mn plantje nog niet eens volwaardig in bloei. Moest dus wat nieuws gaan komen.. Nu toch maar voor een can-filter gegaan daar de kast op korte termijn verhuisd word naar vrienden hoeft het allemaal iets minder stealth, maar wel 100% geur vrij. Had hier nog wat PE buis en hulpstukken liggen die nu mooi van pas kwamen
Dan zijn we aangekomen bij de nieuwe gadgets. Eigenlijk voort gekomen uit de gedachte dat ik in de laatste weken bloei niet dagelijks bij mn schattie kan kijken en haar te verzorgen van een slokje drinken. Ook omdat ze mn enige meisy is mag het haar aan niks ontbreken. Daar bij opgeteld vrienden zonder groene vingers, moest er een voorziening gaan komen om automatisch water te kunnen geven.
Mijn keuze is gevallen op het blumat systeem. Waarom? simpel en effectief zonder al te veel poespas en redelijk betaalbaar. Meer info over blumat vindt je op www.blumat.nl
fotos, van het 5liter watervaatje, tensio meter en de tropf-blumat. De tensio staat ondertussen op 80mbar en naar wat ik begreep als deze de waarde van 200mbar heeft moet de blumat gaan druppelen. Ik moet dit dus nog af gaan stellen. Wat hopelijk lukt en zo mn zorgen over waterhuishouding weg zijn.
vragen of opmerkingen altijd welkom. tips omtrent de blumat of waarden ook zeer welkom!
zo dit was em voor vandaag, morgen een groene update!
ben nog met de blumat aan het spelen.. vanmorgen 110mbar op de meter en de druppelaar was juist net begonnen te druppen. Dit is te vroeg dus heb hem weer wat meer dicht gezet. nu weer eens kijken morgenvroeg hoe het dan erbij staat.
Ziet er netjes uit mafferd!
Leuk zo en blumat, is volgens mij best wel handig....
Met 1 plantje zit het al goed vol, twee was misschien net te veel geweest
thanks! En dit zal zeker niet mn laatste kweekje worden! zoals de plannen nu liggen ga ik hierna nog een complete ronde doen op deze manier. Om daarna deze kast te gaan gebruiken als groei ruimte. Met een nieuw 250w bloei kastje erbij waarin ook weer gescroged gaat worden. Vindt het een leuke bezigheid en ziet er ook leuk uit, een egaal veldje toppen en het werkt ook nog eens opbrengst verhogend.
@lovis
bedankt! Ben al bijna op het punt dat ik die blumat afgesteld heb volgens mij. En het gaat geniaal zn werk doen ben er helemaal happy mee! al met al ben ik niet ontevreden zover over het ene plantje maar ze had nog wel een paar dagen extra groei mogen hebben hoor. En met twee plantjes spreid je de risico's een beetje en kun je zeker een week minder groei geven. Anderzijds een weekje extra groei is goedkoper als een extra fem zaadje ligt maar net waar je voorkeur ligt. Maar ik had er dus liever een plantje extra ingehad.
@SmokinDad
Kort om de bocht gezien is het dat precies echt moeilijk is het niet. `t zijn gewoon wat vaardigheden die je moet krijgen en rekening houden met een paar dingen.. vooral de manier van binden is belangrijk. Zeker niet strak op het net binden plantje groeit nog en word nog dikker en kan zo makkelijk een tak amputeren deze kweek werk ik vooral met heel dun geisoleert elektradraad 0,5mm dan maak ik een vrij ruime lus om het te binden stukje dat draai ik dan aan elkaar en trek het dan naar het net toe zo kan dat takje nog steeds dikker worden en knelt zichzelf niet af. Ma goed zijn vele manieren voor, tot zelfs biologische afbreekbare clipjes aan toe. Zou zeggen geef het eens een poging wie weet bevalt het je wel.
uploadfromtaptalk1375809383683.jpg
die fancontroller is er 1 bedoeld voor in een pc-case. zitten 4 aparte temp sensoren bij die je dan bij elke fan kunt plaatsen en heel gericht kunt ventileren.
ik heb hem aangesloten op een computer voeding. De controller paste er toevallig mooi omheen. Ik kan hier mee 4 fans aansturen.. de controller heeft meerdere standen zoals manual, automatisch en semi-automatisch. Zo draaien de afzuiger en mn inlaat fans altijd synchroon met elkaar en blijft de druk gelijk in me kast. De semi automatische stand is toch wel het ideaalst omdat je zo de fan kan instellen op een standard snelheid en wanneer de temp teveel oploopt gaat tie pas harder draaien. Let op! veel van deze controllers hebben die semi-auto stand niet wat dus inhoud dat je fancontroller pas de fan aanstuurt wanneer de max ingestelde temp overschreden word. Wat resulteert in totaal geen ventilatie als je lamp bijv uit is omdat dan de max temp niet gehaald word.
Zelf gebruik ik dit systeem al vanaf mn eerste kweekjes en bevalt zeer goed. Als ik mn datalogger uitlees heb ik vrij constante tempraturen met geen grote ups en downs. Die pc fans zijn er te krijgen tot zon 200m3 valt echt niet tegen kon er eerder makkelijk een 150w HPS mee tam houden. Ook gewoon aan een can filter geen enkel probleem. Daarbij vindt ik een groot plus punt dat mijn hele afzuig systeem nog geen 20w stroom verbruikt das dus de controller, de 4x fans en de pc voeding.
die controller heb ik voor 30eurie, voeding van de kringloop 2euro en de 4fans samen 15euro.
nu zullen er vast mensen vinden dat je net zo goed twee regelbare trafos kunt nemen icm met twee fans bij een groei kastje.. maar die kosten ook zo 12,50 per stuk. En dit systeem met de pc voeding is eigenlijk plug en play dus veel kennis is er ook niet voor nodig.
het verbaasd me dan ook dat het zo weinig gezien is in de micro-sectie. Als iemand er tips of hulp bij nodig heeft hoor ik het graag.
Comment