Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

miniTuin

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: miniTuin

Mooi gedaan mafferd.
    Ik heb genoten van zowel je bouw als je kweekverslag.
    En nou Hoppakee naar de nieuwe ronde.
    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
    Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

dat is potnondeju nu een pot vol wortel :O
      Ziet er goed uit. zekers mooie buds
      If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

heeeel mooi gedaan mafferd!!! jammer dat ik dit niet eerder heb gezien
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Nice job man, en dat in een nieuw 'hok'.
          Als je groene vingers hebt maakt de ruimte dus niet uit

Ik ben benieuwd naar de smaakjes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Iedereen bedankt voor de lovende woorden!! leuk leuk :cool: tot dusver was het ook echt een leuk project het bouwen en de hele grow! En alle reacties van iedereen maken het echt de moeite waard een verslag bij te houden!

Die niewe ronde is mn hoofd alweer begonnen :cool: maar even nog wat dingen uitwerken. De kast eens grondig inspecteren of er nog verbeter puntjes zijn. Maar zal jullie snel weer op de hoogte brengen! Ook een extra kast zou er zomaar eens bij kunnen gaan komen.. en mn vrienden zijn ook besmet aan raken met t kweek virus.. een projectje wat ik ook weer met jullie gedeeld gaat worden maar daarover binnenkort meer.

Wbt die groene vingers QnQ die heb ik nooit gehad. Heb handige handjes, bouwen das geen probleem. voor de rest heb ik al mn kennis hier op JD opgedaan. Zon beetj elk verslag wat hier te vinden valt gelezen en dat helpt een hoop denk ik zo.

Voor nu fijn een amneesje en later nog chocolope! Mn sinterklaas kado..

GreetZzzzz Mafferd

Comment

Sodeju!!!..Mooie oogst Mafferd!!!. Nou mooi laten drogen en je hebt een wereld wietje met Kerst. Mooie ronde, we krijgen nog wel een smoke rapportje he.

Comment

Thanks ron! En een smoke repport gaat er ook zeker komen.

GreetZzz

Comment

Hey growers smokers en volgers van de miniTuin!

De Mohan Ram weed is droog, gewogen en uitgebreid op smaak en werking getest.

De spanning was om te snijden de afgelopen twee weken. Ik had de ventilatie op zon 30% in gesteld en heb de weed ruim 13dagen langzaam laten uitdrogen zonder ook maar eenmaal bij het droog proces te gaan kijken. Bij het openen van mn kastje kwamen er meerdere feelings door me heen. Allereerst viel me op hoe weinig er van het volle droog net was over gebleven de toppen zijn echt flink gekrompen, meer dan ik eerder had meegemaakt. Enigzins teleurgesteld pakkte ik de eerste top van het net af. Gelijk kwam de geur vrij en drong mn neus binnen en deze is echt om te gaan water tanden heerlijk zoet met een frisse ondertoon van citrus. Het volgende wat ik dan altijd doe ik pak dan 1 van de grotere toppen en breek daarvan het steeltje als deze mooi afknapt is de weed voor mij droog. Het steeltje brak mooi af dus tijd om van het droognet af te mogen. Wek potten zijn voor mij niet de oplossing, daarom neem ik een vershoudbak. Deze zijn wat makkelijker op te bergen voor mij en doen de truuk evengoed.

Tijd voor de weegschaal. Thans dat was de bedoeling... ik nam de bak met weed mee naar de tafel waar de weegschaal stond. De bak met weed was heilig in deze natuurlijk en in mn loop liep ik de weegschaal van tafel af :mad: mooi balen ding lag compleet uit elkaar. Ben gaan romellen en vondt nog een sieraden weeg schaaltje. Dus toen maar top voor top moeten afwegen.. 20 min later.. de optelsom gemaakt en het eindresultaat is

67.7 gram droog

Wat dus neerkomt op 0.67 gram per watt verlichting. Dat is nog lang geen top prestatie maar deze had ik ook niet verwacht. Zeker gezien het feit dat ik niet dagelijks haar kon verzorgen. Al met al nog geen slechte prestatie van 1 plant.

Tijd om de toppen eens beter te gaan bekijken.

uploadfromtaptalk1388234602900.jpguploadfromtaptalk1388234634619.jpguploadfromtaptalk1388234655776.jpg

En hier ben ik dan echt heel content mee. De toppen zijn echt knijter hard, super compact. Dat maakt deze kweek voor mij al helemaal de moeite waard. Juist hierom wil ik graag werken met HPS in de bloei. Zulke compacte toppen krijg ik niet onder cfl verlichting. Niet dat onder cfl gekweekte wiet niet prima te roken is. Het is alleen meer fluffy van structuur. En bij mij wil het oog nou eenmaal ook wat.

Word het langzaam wel eens tijd om de wiet te proberen. Smaken omschrijven vindt ik maar lastig.. maar zal een poging doen.

De eerste paar hijsjes viel me vooral op hoe zacht ze in de keel is heel subtiel en fris glijdt ze door je luchtwegen. Een licht kruidige smaak proef je op de tong bij het uit ademen. Zo halverwege de joint voel ik me aardig 1 worden met de bank mn hoofd word wat zwaar en langzaam verdoofd mn achter hoofd. De tv ontgaat me compleet en heb eigenlijk nergens zin meer aan. Duidelijk is wel dat dit een slaap wietje is en zou hem ook niet aanraden als je nog van alles wou gaan doen.
                  Al aangenaam verdoofd de puurpijp er eens bij gepakt en hier een hakve gram in gedaan. Ook in de pijp smaakt ze heerlijk zacht. Na drie beste hijsen achter over gaan zitten en de ogen branden me in de kop.. ben nu overweldigend stoned en helemaal 1 met me zelf. Conclusie prima wietje met een zachte smaak en een sterke body stoned effect.

Eind cijfer: 8

Micro is voor mij de way to go vindt het gewoon leuk. Nu voeg ik hps er aan toe. En gelijk kriebelt het alweer een nieuw hok te gaan bouwen mischien 2x 100w hps of toch twee aparte hokjes op elkaar enz enz geeft weer stof tot denken. De nieuwe ronde in dit kastje begint al vorm te krijgen en de zaden zijn onder tussen binnen. Kan alvast verklappen dat we zeker 10/11 weken moeten gaan bloeien.

Daarover meer in het nieuwe topic dat aankomende week gestart gaat worden!

Ik wil iedereen bedanken voor de leuke reacties het meekijken en meedenken tijdens deze kweek en de bouw vooraf gaand. Hoop jullie weer te zien in het volgende avontuurtje.

Groene groeten uit de miniTuin!

Comment

Een mooi verslag, leuk geschreven en vol afleiding.
                    Maakt niet uit wat er volgende keer gaat komen als kweek, ik kijk er nu al naar uit.

Je krijgt een dikke 10 op jouw rapport mee, ik heb echt naar iedere update uitgekeken.
                    Dit vanaf de bouw van de kast tot de oogst.

Heel veel dank hiervoor.

Laters Mafferd
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Sluit me aan bij Escargot!

Maar nu vraag ik me nog 1 ding af... en dat is.. hoe maak jij je sensoren vast van je fan controller?
                      sigpic

Comment

Thanks escargot en smokingdad! Leuk hoe jullie er telkens bij waren!

Die sensoren heb vaak gewoon in een elektra buisje zitt ergens tussen het bladerdek.

Greetzzz mafferd!

Comment

Gaaf hoor ekte mini

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Louter lof,

Comment

Bedankt voor je lovende reactie!

Dat vervolg komt eraan, is al gestart feitelijk.. hoogtijd om een topic te openen.

En wa betreft die data. Heb je helemaal gelijk in was mezelf ook al opgevallen. Heb ditmaal ook een agenda-tje gekocht om verwarring te gaan voorkomen.

GreetZzz mafferd.

Comment

lekker gedaanmaf!!!!!!
                                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Bezig...
                                X