Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ouwe Hippie Op De Koffie Deel 2 The Indoor Experiénce
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Optische Tensio meter
Goed, gisteren even inkopen wezen doen en ik heb nu ook tensio meters.
Deze hebben een geheel eigen gebruiksaanwijzing.
Ze zijn makkelijk te lezen, al kan ik het niet echt analoog noch digitaal noemen.
Ik houd het maar bij visuele tensio's.
Goed de techniek.
Het materiaal.
Tensio Meter 001.jpg Tensio Meter 002.jpg
en heel belangrijk.... (alle tijd van de wereld)
Tensio Meter 003.jpgTensio Meter 005.jpg Tensio Meter 006.jpg
Tensio Meter 008.jpg
Noteer nu het exacte tijdstip van vertrek. (deze kan afwijken van de foto)
Tensio Meter 004.jpg
Bij terugkomst noteert u het exacte tijdstip van terugkomst. (nogmaals, deze kan afwijken van de foto)
De uiterst gevoelige reken methode die nu nodig is, staat onderaan het kweek verslag in de bijlagen.
Tensio Meter 009.jpg
Trek nu met uiterste precisie in een langzame beweging het meet instrument uit de bodem.
Tensio Meter 010.jpg
Nu leest u op het ingebouwde display, de waterstand af. (deze kan ook afwijken van de foto)
Tensio Meter 011.jpg Tensio Meter 012.jpg
Natuurlijk kunt u hierbij een kleuren meetlat er naast houden, ik heb echter besloten het op het oog te doen.
Ik wil tenslotte niets meten.
Mijns inziens is de meter vrijwel niet verkleurd, dus het is tijd om licht te bewateren.Last edited by Escargot; 10 November 2013, 15:17.Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!
Comment
-
Re: Een Escargot (huiver) Producie in geurige en kleurige deeltjes.
Dat is een prima low budget tensio! Zo heb ik het eerder ook vaak gedaan. Maar ik heb een slecht gevoel wat betreft dat water geven, met de tensio of de schotel methode lukt het bij mij dan wel weer prima.
Leuk die oldskool methoden! Als je r nog meer weet kijk ik ze mooi van je af altijd handig om wat truukjes met eigen huis en tuin spullen achter de hand te hebben.
Hou ze groen makker ik blijf mee kijken!
Groet Mafferd.
Comment
-
Kwijlkerels 001.jpgKwijlkerels 011.jpgKwijlkerels 014.jpgKwijlkerels 016.jpgKwijlkerels 017.jpgKwijlkerels 019.jpgKwijlkerels 020.jpg
Ik ben Bilbo, officieel selecteur, van kwekerij "Het zal aan me reet roesten"
Zoals jullie weten ben ik een echte Sexbom.
Sex is mijn leven, ik kan een lekker vrouwtje op 2 kilometer ruiken.
En het stinkt hier, een vreemd luchtje, wat echt niet pluis is.
Zijn deze planten Homo's?
Na uitvoerig de planten onderzocht te hebben, wil ik even een aantal bevindingen met jullie delen.
En wel de volgende.
Kwijlkerels 024.jpgKwijlkerels 028.jpgKwijlkerels 032.jpgKwijlkerels 037.jpgKwijlkerels 038.jpgKwijlkerels 043.jpgKwijlkerels 045.jpgKwijlkerels 047.jpgKwijlkerels 048.jpgKwijlkerels 049.jpgKwijlkerels 050.jpgKwijlkerels 051.jpgKas, gevonden in m'n nieuwe huis, deze wordt natuurlijk volledig gerestaureerd. (Montpellier 2013)Last edited by Escargot; 11 November 2013, 13:26.Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!
Comment
Comment