Introductie
Micro Growroom & benodigdheden
Microkweek.jpg
Voeding & Medium
Methodes en Technieken
Low Stress Training
Zaadjes
Update #1
Ontkiemperiode voltooid (3 dagen)
Groeiperiode gestart dag 1
Bloeiperiode nog niet gestart
Droogperiode nog niet gestart
De kweek is van start!
De growpads hebben zich volgezogen met afgezuurd water (Ph 6,3) en RootJuice. Dit duurt ongeveer 15-30 minuten. Vervolgens zet ik ze apart. Na 3 dagen is de vochtigheid goed om de zaadjes erin te stoppen, ongeveer 0,5cm onder de grond. De pads worden vervolgens in een ontkiemkas bij het raam geplaatst. De temperatuur hou ik constant op 24 graden met een Lv% van 90%.
ONTK FASE MicroKweek pads.jpg
Na 2 dagen zijn de plantjes al zichtbaar, de 3de dag zijn ze volledig boven de grond en uitgeklapt. Nu is ook al een worteltje te zien aan de onderkant van de pad. Dit is het teken om ze in grotere potten te zetten.
De pads heb ik vervolgens in de ronde 6 liter potten geplaatst met BioBizz Lightmix aarde. Beide plantjes hebben vervolgens 90ml water met Rootjuice gehad. De potten heb ik bedekt met Zwart/wit folie; om te zorgen dat de wortels tot boven zich ontwikkelen en voor extra licht weerkaatsing. Ook wil ik niet dat de bovenkant teveel uitdroogt. Dit met oog met LST, watergift via de bovenkant zal lastig worden. De potten staan nu op plastic schotels zodat ik vanaf onder water kan geven. De temperatuur bedraagt ongeveer 27 graden met de lamp aan. Als de lamp uit is bedraagt de temperatuur ongeveer 20 graden. De luchtvochtigheid is laag; ongeveer 40-45%.
ONTK FASE Micro Kweek ontkiemt.jpg
Micro Growroom & benodigdheden
Microkweek.jpg
2x 55watt Tneon |
Ontkiemkas |
2x 6l potten | Temp./LV meter |
125m3 buisventilator + thermostaat | Adwa Ph Meter |
koolstoffilter | Verdampingsbakje |
Microkast (80cm breed x 50cm diep x 60cm hoog) | Binddraad |
Digitale timer | Zwart Gaas |
Diverse maatbekers en spuiten |
Voeding & Medium
BioBizz Light Mix Aarde en growpads
BioBizz voedingslijn bestaande uit:
BioBizz voedingslijn bestaande uit:
Methodes en Technieken
Voor het ontkiemen gebruik ik growpads. Deze coco schijfjes zuigen zich vol en vormen zo een ideale ontkiembasis van ongeveer 6cm hoog. De pads bevatten minimale voedingsstoffen om een goede ontkiemfase te hebben. Alleen bij de pads gebruik ik afgezuurd water. Met Biologische voeding kan je geen grotere hoeveelheden maken. Het afzuren met Ph- (Citroenzuur) is dan veel bewerkelijker (1 druppel is al teveel voor 300ml water). In deze kweek zal dus verder niet afgezuurd gaan worden. Hierover is al discussie; sommige zuren wel af met citroen zuur, andere zijn overtuigd dat dit niet hoeft. Ik doe het normaal gesproken wel. Aan het einde van de run zal ik dan ook extra kijken naar de ph waarde van de aarde en of er Ph gerelateerde problemen ontstaan. De Ph-waarde van mijn kraanwater is rond de 8.2.
Low Stress Training
Deze kweek is gebaseerd op de techniek ‘Low Stress Training, oftewel LST. Met deze techniek groeit de plant langs de bovenrand van de pot. Deze techniek is geschikt voor alle soortjes, al leent de ene zich beter voor LST dan de ander.
Het grote voordeel van LST is dat je gebruik maakt van een natuurlijke reactie. Het hormoon dat zorgt voor de groei gaat vooral naar de top van de plant. Als je deze door LST naar beneden bindt, gaat het hormoon opzoek naar een andere plek om weer hoogte in de plant te krijgen. Het hormoon verspreid zich hierdoor beter door de gehele plant. Dit resulteert in theorie in gelijke toppen over de gehele plant.
De plant blijft laag waardoor het licht ook beter bij alle toppen kan komen. Ander voordeel is dat deze techniek juist geschikt is bij Stealth kweken. En dit allemaal met weinig (low) stress in vergelijking met andere methodes zoals toppen.
Bij een autoflower heb ik deze techniek nog niet toegepast zien worden.
Het lichtregiem hou ik standaard op 18/6 gedurende de eerste 2 weken. Daarna schakel ik over op 16/8. De afstand van de lamp tot de plantjes zal maximaal 10 cm zijn.
Het grote voordeel van LST is dat je gebruik maakt van een natuurlijke reactie. Het hormoon dat zorgt voor de groei gaat vooral naar de top van de plant. Als je deze door LST naar beneden bindt, gaat het hormoon opzoek naar een andere plek om weer hoogte in de plant te krijgen. Het hormoon verspreid zich hierdoor beter door de gehele plant. Dit resulteert in theorie in gelijke toppen over de gehele plant.
De plant blijft laag waardoor het licht ook beter bij alle toppen kan komen. Ander voordeel is dat deze techniek juist geschikt is bij Stealth kweken. En dit allemaal met weinig (low) stress in vergelijking met andere methodes zoals toppen.
Bij een autoflower heb ik deze techniek nog niet toegepast zien worden.
Het lichtregiem hou ik standaard op 18/6 gedurende de eerste 2 weken. Daarna schakel ik over op 16/8. De afstand van de lamp tot de plantjes zal maximaal 10 cm zijn.
Zaadjes
De zaadjes zijn afkomstig van AutoSeeds; Utra Lemon Haze Autoflower. Ik heb deze gekozen vooral omdat deze overwegend Sativa zijn. Daarnaast ken ik de Lemon Haze en bevalt de smaak goed.
INLEIDING Mirco Kweek Zaden.JPG
INLEIDING Mirco Kweek Zaden.JPG
Dit zegt AutoSeeds zelf over dit soortje:
"Deze geweldige en krachtige plant heeft een scherpe citrus geur en smaak maar ook met eigenschappen van de Sour Diesel. Ze is niet echt geschikt voor beginners indien ze binnen gekweekt wordt. Ze dient met zorg behandeld te worden! Ze kan soms uitrekken tot een ruime 89cm maar zal meestal eindigen tussen de 60-70cm. Let op, dit is dus niet echt een beginners plant" (bron: website Autoseeds)
Afkomst: White Russian X Auto #1
Soort: Indica/Sativa/Ruderalis
Bloeitijd: 6-7 weken
Oogstmaand buiten: Oktober / november
Geschatte hoogte binnen/buiten: 65-100cm
Effect: Zeer intense sativa high met body buzz
THC: Zeer hoog
"Deze geweldige en krachtige plant heeft een scherpe citrus geur en smaak maar ook met eigenschappen van de Sour Diesel. Ze is niet echt geschikt voor beginners indien ze binnen gekweekt wordt. Ze dient met zorg behandeld te worden! Ze kan soms uitrekken tot een ruime 89cm maar zal meestal eindigen tussen de 60-70cm. Let op, dit is dus niet echt een beginners plant" (bron: website Autoseeds)
Afkomst: White Russian X Auto #1
Soort: Indica/Sativa/Ruderalis
Bloeitijd: 6-7 weken
Oogstmaand buiten: Oktober / november
Geschatte hoogte binnen/buiten: 65-100cm
Effect: Zeer intense sativa high met body buzz
THC: Zeer hoog
Ontkiemperiode voltooid (3 dagen)
Groeiperiode gestart dag 1
Bloeiperiode nog niet gestart
Droogperiode nog niet gestart
De kweek is van start!
De growpads hebben zich volgezogen met afgezuurd water (Ph 6,3) en RootJuice. Dit duurt ongeveer 15-30 minuten. Vervolgens zet ik ze apart. Na 3 dagen is de vochtigheid goed om de zaadjes erin te stoppen, ongeveer 0,5cm onder de grond. De pads worden vervolgens in een ontkiemkas bij het raam geplaatst. De temperatuur hou ik constant op 24 graden met een Lv% van 90%.
ONTK FASE MicroKweek pads.jpg
Na 2 dagen zijn de plantjes al zichtbaar, de 3de dag zijn ze volledig boven de grond en uitgeklapt. Nu is ook al een worteltje te zien aan de onderkant van de pad. Dit is het teken om ze in grotere potten te zetten.
De pads heb ik vervolgens in de ronde 6 liter potten geplaatst met BioBizz Lightmix aarde. Beide plantjes hebben vervolgens 90ml water met Rootjuice gehad. De potten heb ik bedekt met Zwart/wit folie; om te zorgen dat de wortels tot boven zich ontwikkelen en voor extra licht weerkaatsing. Ook wil ik niet dat de bovenkant teveel uitdroogt. Dit met oog met LST, watergift via de bovenkant zal lastig worden. De potten staan nu op plastic schotels zodat ik vanaf onder water kan geven. De temperatuur bedraagt ongeveer 27 graden met de lamp aan. Als de lamp uit is bedraagt de temperatuur ongeveer 20 graden. De luchtvochtigheid is laag; ongeveer 40-45%.
ONTK FASE Micro Kweek ontkiemt.jpg
Comment