Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

    Korting op 420shop
    Introductie


    Micro Growroom & benodigdheden

    Microkweek.jpg
    2x 55watt Tneon
    Ontkiemkas
    2x 6l potten Temp./LV meter
    125m3 buisventilator + thermostaat Adwa Ph Meter
    koolstoffilter Verdampingsbakje
    Microkast (80cm breed x 50cm diep x 60cm hoog) Binddraad
    Digitale timer Zwart Gaas
    Diverse maatbekers en spuiten

    Voeding & Medium


    BioBizz Light Mix Aarde en growpads
    BioBizz voedingslijn bestaande uit:
    BioGrow
    BioBloom
    RootJuice
    BioHeaven
    Alg-A-Mic
    Top Max
    INLEIDING Schema.jpgINLEIDING Voeding.jpg

    Methodes en Technieken

    Voor het ontkiemen gebruik ik growpads. Deze coco schijfjes zuigen zich vol en vormen zo een ideale ontkiembasis van ongeveer 6cm hoog. De pads bevatten minimale voedingsstoffen om een goede ontkiemfase te hebben. Alleen bij de pads gebruik ik afgezuurd water. Met Biologische voeding kan je geen grotere hoeveelheden maken. Het afzuren met Ph- (Citroenzuur) is dan veel bewerkelijker (1 druppel is al teveel voor 300ml water). In deze kweek zal dus verder niet afgezuurd gaan worden. Hierover is al discussie; sommige zuren wel af met citroen zuur, andere zijn overtuigd dat dit niet hoeft. Ik doe het normaal gesproken wel. Aan het einde van de run zal ik dan ook extra kijken naar de ph waarde van de aarde en of er Ph gerelateerde problemen ontstaan. De Ph-waarde van mijn kraanwater is rond de 8.2.

    Low Stress Training

    Deze kweek is gebaseerd op de techniek ‘Low Stress Training, oftewel LST. Met deze techniek groeit de plant langs de bovenrand van de pot. Deze techniek is geschikt voor alle soortjes, al leent de ene zich beter voor LST dan de ander.
    Het grote voordeel van LST is dat je gebruik maakt van een natuurlijke reactie. Het hormoon dat zorgt voor de groei gaat vooral naar de top van de plant. Als je deze door LST naar beneden bindt, gaat het hormoon opzoek naar een andere plek om weer hoogte in de plant te krijgen. Het hormoon verspreid zich hierdoor beter door de gehele plant. Dit resulteert in theorie in gelijke toppen over de gehele plant.
    De plant blijft laag waardoor het licht ook beter bij alle toppen kan komen. Ander voordeel is dat deze techniek juist geschikt is bij Stealth kweken. En dit allemaal met weinig (low) stress in vergelijking met andere methodes zoals toppen.
    Bij een autoflower heb ik deze techniek nog niet toegepast zien worden.
    Het lichtregiem hou ik standaard op 18/6 gedurende de eerste 2 weken. Daarna schakel ik over op 16/8. De afstand van de lamp tot de plantjes zal maximaal 10 cm zijn.

    Zaadjes
    De zaadjes zijn afkomstig van AutoSeeds; Utra Lemon Haze Autoflower. Ik heb deze gekozen vooral omdat deze overwegend Sativa zijn. Daarnaast ken ik de Lemon Haze en bevalt de smaak goed.
    INLEIDING Mirco Kweek Zaden.JPG
    Dit zegt AutoSeeds zelf over dit soortje:

    "Deze geweldige en krachtige plant heeft een scherpe citrus geur en smaak maar ook met eigenschappen van de Sour Diesel. Ze is niet echt geschikt voor beginners indien ze binnen gekweekt wordt. Ze dient met zorg behandeld te worden! Ze kan soms uitrekken tot een ruime 89cm maar zal meestal eindigen tussen de 60-70cm. Let op, dit is dus niet echt een beginners plant" (bron: website Autoseeds)

    Afkomst: White Russian X Auto #1
    Soort: Indica/Sativa/Ruderalis
    Bloeitijd: 6-7 weken
    Oogstmaand buiten: Oktober / november
    Geschatte hoogte binnen/buiten: 65-100cm
    Effect: Zeer intense sativa high met body buzz
    THC: Zeer hoog


    Update #1

    Ontkiemperiode voltooid (3 dagen)
    Groeiperiode gestart dag 1
    Bloeiperiode nog niet gestart
    Droogperiode nog niet gestart


    De kweek is van start!

    De growpads hebben zich volgezogen met afgezuurd water (Ph 6,3) en RootJuice. Dit duurt ongeveer 15-30 minuten. Vervolgens zet ik ze apart. Na 3 dagen is de vochtigheid goed om de zaadjes erin te stoppen, ongeveer 0,5cm onder de grond. De pads worden vervolgens in een ontkiemkas bij het raam geplaatst. De temperatuur hou ik constant op 24 graden met een Lv% van 90%.
    ONTK FASE MicroKweek pads.jpg
    Na 2 dagen zijn de plantjes al zichtbaar, de 3de dag zijn ze volledig boven de grond en uitgeklapt. Nu is ook al een worteltje te zien aan de onderkant van de pad. Dit is het teken om ze in grotere potten te zetten.
    De pads heb ik vervolgens in de ronde 6 liter potten geplaatst met BioBizz Lightmix aarde. Beide plantjes hebben vervolgens 90ml water met Rootjuice gehad. De potten heb ik bedekt met Zwart/wit folie; om te zorgen dat de wortels tot boven zich ontwikkelen en voor extra licht weerkaatsing. Ook wil ik niet dat de bovenkant teveel uitdroogt. Dit met oog met LST, watergift via de bovenkant zal lastig worden. De potten staan nu op plastic schotels zodat ik vanaf onder water kan geven. De temperatuur bedraagt ongeveer 27 graden met de lamp aan. Als de lamp uit is bedraagt de temperatuur ongeveer 20 graden. De luchtvochtigheid is laag; ongeveer 40-45%.
    ONTK FASE Micro Kweek ontkiemt.jpg
    Last edited by RollUp; 24 October 2013, 18:31.
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    #2
    Re: AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

    Update #2

    Ontkiemperiode voltooid (3 dagen)

    Groeiperiode gestart dag 5 - 11
    Bloeiperiode nog niet gestart
    Droogperiode nog niet gestart


    De plantjes zonder fratsen groter gegroeid. Voor LST zijn er voor nu nog geen handelingen nodig. De eerste 2 weken is vooral voor het ontwikkelen van een goede wortelstructuur. Verder wil ik de plantjes zo weinig mogelijk stress aan doen. Voor nu dus de plantjes recht toe recht aan laten groeien.

    BioBizz Light mix heeft voeding voor ongeveer 3 weken. Net als bij het voedingsschema wordt de eerste week niet meegeteld. Ze gaan uit van een kleine zaailing van een week oud. Voor deze kweek hoef ik dus de eerste vier weken geen voeding mee te geven. De plantjes zelf zullen uiteindelijk bepalen of ze voeding krijgen.

    De eerste week hebben ze alleen kraanwater met RootJuice gehad. De daarop week heb ik, naast RootJuice, ook BioHeaven toegevoegd.

    Foto's van dag 5, 7, 9 en 11.

    GROEI DAG 5.jpgGROEI DAG 7.jpgGROEI DAG 9.jpgGROEI DAG 11.jpg

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Update #3

    Ontkiemperiode voltooid (3 dagen)
    Groeiperiode gestart dag 11
    Bloeiperiode nog niet gestart
    Droogperiode nog niet gestart


    De twee dames hebben een goede hoogte bereikt. ‘De Rechter’ is iets harder gegroeid dan ‘De Linke’. De nodes zitten behoorlijk op elkaar, de internodes zijn nog niet heel groot. Het stammetje heeft inmiddels ook een goede dikte bereikt. Bij de eerste stappen is het belangrijk dat je niet te vroeg gaat buigen, maar ook niet te laat. Te vroeg brengt teveel risico’s met zich mee, het plantje is dan nog te fragiel. Als je te laat ben buigt de stam niet meer zo makkelijk waardoor je niet goed meer kan buigen zonder schade aan te richten.

    Om een stevige basis te hebben voor LST heb ik op de potten een stukje zwart stevig gaas geplaatst. Dit is de basis voor de LST. Ik kan dan gemakkelijk op meerdere plekken de plantjes vast zetten.

    Low Stress Training Stap 1


    De eerste stap is het buigen van het plantje naar de zijkant. Deze kan je vast zetten met, in mijn geval, binddraad met een rubber omhulsel. Voor de eerste stap heb ik eerst het plantje omgeduwd en vast gezet met binddraad. Daarna heb ik de stam nog extra vast gezet. Dit resulteert in een mooie bocht in het stammetje.

    v.l.n.r.: De Rechter, De Rechter, De Linke, Overzicht

    Stap 1 LST -1.jpgStap 1 LST-1a.jpgStap 1 LST -2.jpgGroei DAG 11 Na 1 LST.jpg
    Last edited by RollUp; 17 October 2013, 12:51.
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    Comment


      #3
      Re: AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

      Update #4

      Ontkiemperiode voltooid (3 dagen)
      Groeiperiode gestart dag 12
      Bloeiperiode nog niet gestart
      Droogperiode nog niet gestart

      Low Stress Training Stap 1a

      GROEI DAG 12 - Voor blad verwijderen - De Linke.jpgGROEI DAG 12 - Na blad verwijderen - De Linke.jpg

      'De Rechter' Voor en Na

      GROEI DAG 12 - Vorblad verwijderen - De Rechter.jpgGROEI DAG 12 - Na blad verwijderen - De Rechter.jpg
      Last edited by RollUp; 21 October 2013, 08:56.
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

      Comment


        #4
        Re: AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

        Update #5

        Ontkiemperiode voltooid (3 dagen)
        Groeiperiode gestart dag 14-15
        Bloeiperiode nog niet gestart
        Droogperiode nog niet gestart


        Low Stress Training Stap 2

        Op dag 14 is 'De Rechter' inmiddels weer genoeg gegroeid om de volgende stap uit te voeren. Het opnieuw vastzetten van de hoofdtop

        Voor:
        GR 14 Rechter LST voor .jpgGR 14 Rechter LST voor 1a.jpg

        Na:
        GR 14 Rechter Na LST 1.jpgGR 14 Rechter Na LST 1a.jpg

        'De Linke' heeft nog een dagje kunnen groeien, deze groeit namelijk iets langzamer dan 'De Rechter'. Op dag 15 heb ik bij 'De Linke' de 2de stap uitgevoerd.

        GR 15 Linke Voor LST.jpgGR 15 Linke Na LST.jpg


        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

        Comment


          #5
          Re: AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

          Update #6

          Ontkiemperiode voltooid (3 dagen)
          Groeiperiode gestart dag 15 - 18
          Bloeiperiode nog niet gestart
          Droogperiode nog niet gestart


          Low Stress Training Stap 3

          De volgende stap in LST is het vastzetten van de vertakkingen. Ook deze zullen zo veel als mogelijk horizontaal moeten groeien. Stap 2 en 3 voer ik eigenlijk constant uit. Ik check elke dag hoe het plantje ervoor staat. Waar nodig zet ik vertakkingen of de stam weer vast.

          Het tweede waar ik op let is dat alle vertakkingen licht vangen. Als eerste kijk ik of het blad gedeeltelijk afgeknipt kan worden (1 of meerdere vingers). Als alternatief knipt ik het blad compleet af. Ik probeer wel massa te behouden

          GR 16 Stap 2 Rechter.jpg

          De plantjes zijn verder weer goed gegroeid. De eerste voorbloei is ook al gespot bij 'De Rechter'!

          GR 18 Voorbloei De Rechter.jpg

          GR 16 .jpgGR 18.jpg


          Last edited by RollUp; 27 October 2013, 23:18.
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment


            #6
            Re: AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

            Update #7

            Ontkiemperiode voltooid (3 dagen)
            Groeiperiode gestart dag 21
            Bloeiperiode nog niet gestart
            Droogperiode nog niet gestart


            Low Stress Training - Het vervolg...


            Ik blijf de twee dames volgen, waar nodig zet ik ze weer vast of verwijder ik blad. Zo wel 'De Linke' als 'De Rechter' zijn in bloei geschoten.

            GR 21.jpg

            Verder heb ik van 'De Rechter' twee bladeren verwijderd met elk hetzelfde probleem. Het leerzame is wel dat het twee verschillende stadia zijn van dit probleem. Wat het precies is weet ik nog niet, ik zal jullie hulp gaan vragen bij het subforum voor bladproblemen.

            GR 21 Rechter Bladproblemen.jpg
            Last edited by RollUp; 27 December 2013, 20:50.
            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

            Comment


              #7
              Re: AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

              Update #8

              Ontkiemperiode voltooid (3 dagen)
              Groeiperiode voltooid (21 dagen)
              Bloeiperiode gestart dag 4

              Droogperiode nog niet gestart


              Start van de bloei!

              Op dag 21 waren beide zichtbaar in de bloei geschoten. Voor mij reden om officieel de bloeifase in te luiden. Inmiddels beginnen beide planten kleine topjes aan te maken. Op dag 23 heb ik de lampen vervangen voor bloei lampen.

              Het licht regime is ook aangepast. Dit hoeft eigenlijk niet bij een AF, echter heb ik iets over het hoofd gezien. Op de website van Autoseeds staat vermeld dat ze het beste presteren onder 12 tot 16 uur licht. Met de vervanging van de lamp heb ik ook de timer versteld naar 16 uur licht. Wellicht dat ik dit wekelijks terug ga brengen naar uiteindelijk 12 uur.

              Wat betreft voeding vragen ze nog steeds niets. Ik heb inmiddels wel een eerste dosis bloei voeding gegeven. Ook geef ik inmiddels TopMax.

              GR 23 - Bloeilamp.jpgGR 24.jpg

              Low Stress Training

              Ik blijf de plantjes vastzetten en waar nodig wat blad verwijderen. Dit zal ik blijven doen tot de groei er helemaal uit is.

              Het bladprobleem

              Dit is inmiddels opgelost; teveel water (Thnx Q!). Dit vermoeden had ik al omdat ik van onder water geef. Waarschijnlijk hebben ze net iets te lang met natte voetjes gestaan.
              Last edited by RollUp; 27 December 2013, 20:50.
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

              Comment


                #8
                Re: AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

                Update #9

                Ontkiemperiode voltooid (3 dagen)
                Groeiperiode voltooid (21 dagen)
                Bloeiperiode gestart dag 47
                Droogperiode nog niet gestart


                De Groei

                De afgelopen weken zijn de plantjes netjes doorgegroeid. Op het gebied van LST is er niks meer gebeurd. Inmiddels hebben de dames vannacht hun laatste zon gezien. A.s. zondag zullen we worden geknipt!

                GR DAG 29.jpgGR DAG 31.jpgGR DAG 36.jpgGR DAG 39.jpg
                GR 65.jpg


                Last edited by RollUp; 27 December 2013, 20:50.
                Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                Comment


                  #9
                  Re: AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

                  Update #10

                  Ontkiemperiode voltooid (3 dagen)
                  Groeiperiode voltooid (21 dagen)
                  Bloeiperiode voltooid (46 dagen)
                  Droogperiode voltooid (16 dagen)



                  De dames zijn inmiddels geknipt en gedroogd. Het uiteindelijke resultaat is 22 gram gedroogd, iets te gedroogd helaas. Ze hadden achteraf ook wat langer gemoeten, echter kon dit praktisch niet. Dit brengt me op het rookverslag.

                  Utra Lemon Haze.jpg
                  Uiterlijk

                  De wiet zelf ziet er netjes uit, alleen wel wat droog. De meeste zijn ook wat meer fluffy dan verwacht. Dit heeft uiteraard met de Tneon te maken, al valt met mij best nog mee.

                  Smaak

                  De smaak is eigenlijk zoals je van een Lemon Haze mag verwachten. Een heerlijke haze smaak met een ondertoon van lemon, best lekker eigenlijk!

                  Effect

                  Het effect is een combinatie van een head stoned en een bodystoned. Ik blijf er redelijk actief op, zeg maar Heel erg lang duurt het niet





                  Eind Oordeel

                  Al met al een leuk wietje voor tussendoor. De techniek van LST is ook erg leuk om toe te passen en zeker een optie ipv scrogg in combinatie met Tneon. Grote opbrengsten hoef je volgens mij niet te verwachten met 1 2x55Watt Tneon. Prima dus voor diegene die af en toe eens roken en kweken vooral leuk vinden om te doen!


                  Leave Your Comment!

                  Iedereen bedankt voor het volgen van mijn verslag ondanks dat jullie niet mochten reageren. Ook daar mag je een mening over hebben. Voor mij een geslaagd experiment als het om 1 bepaald onderwerp gaat. Voor mijn volgende kweek vind ik het toch ook leuk om tussendoor van gedachte te kunnen wisselen.
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                  Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                  Comment


                    #10
                    Re: AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

                    Ik kwam dit verslag tegen toen ik zocht op LST toegepast op Ultra Lemon Haze zaadjes, aangezien ik die momenteel zelf ook heb staan en ook LST wil toepassen.
                    Heb veel gehad aan je info, maar dacht aanvankelijk dat het topic "dood" was en niet meer ge-update werd, totdat ik net je update zag Thanks voor je verslag en veel rookplezier!

                    Stay Faded!

                    Comment


                      #11
                      Re: AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

                      Ik heb gevraagd aan JD om deze sticky te maken.

                      Wellicht met een titel als LST, hoe en waarom....

                      Verder, een scrogg handleiding in deze stijl, zou ook heel handig zijn, ideetje voor de volgende.

                      Top verslag,mooi gedaan RollUp

                      Prettige Jaarwisseling.
                      Last edited by Escargot; 31 December 2013, 09:47.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        #12
                        Re: AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

                        Thnx Essie!

                        Over het scroggen heb ik nog na zitten denken. Ben er nog niet helemaal over uit, maar wellicht dat ik hier iets mee ga doen. Denk alleen niet dat het goed gaat met een AF.

                        Zal eerst zaden moeten hebben om dat weer te gaan doen, maar het zal een keer komen
                        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                        Comment


                          #13
                          Re: AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

                          Gaat wel, alleen ik merk dat je er snel bij moet zijn. En niet je lamp op 5/7 cm hangen ofzo. Maar eeder 10/12 cm. Zodat die telkens wat strekt.
                          En je kan hem denk ik ook niet beter op de 5e internode toppen. Maar ben ik nog niet helemaal over uit..
                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

                            Ze kan soms uitrekken tot een ruime 89cm
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: AutoSeeds: Ultra Lemon Haze "The Low Stress Adventures"

                              Mooi he, die omschrijvingen soms! haha

                              Goed afbloeien inderdaad, had helaas de tijd niet meer. Dus wellicht een volgende keer weer
                              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                              Comment

                              Bezig...
                              X