Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED test met nieuwe en slimme LED stations

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

Een SMD-soldeerbout - gebruik je dat ding ook echt? Ik heb 1 maal een paar SMD-weerstandjes vervangen in een walkman, maar jezus, wat een gepruts. Een druppel tin is 3 keer zo groot als je weerstand, en als je geen reddingsboei gooit dan verzuipt je SMDtje in de tin.
    Gelukkig bestaan walkmans niet meer. In mijn sansa-clip heb ik minder reden om zelf te gaan solderen.

Comment

Sorry hoor maar ik kan pitbull zijn logische redenering wel volgen...
      En wat ie zegt kan ik volledig volgen...
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ledlamp

Energieverbruik[bewerken]
        De huidige ledlamp geeft zo'n 50% van z'n opgenomen energie af in licht. Bij een fluorescentielamp (spaarlamp of tl-buis) is dit zo'n 35% en bij een gloeilamp 10%. De rest wordt afgegeven in warmte aan de omgeving.

Groetjes allemaal en fijne feestdagen.
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Heb je de gelinkte discussie gelezen, Nik? Daarin geef ik de meest uitgebreide en geduldige uitleg die ik bereid ben te geven, inclusief praktijktests op schaal. Alle vragen die Mr Pitbull nu stelt worden er uitgebreid in beantwoord.

Focus op de vraag: "Als de energie niet naar licht gaat, en niet naar warmte... waar gaat de energie dan wel heen?

Comment

Blani's 1000watt klopboormachine produceert net zoveel warmte als zijn 1000 watt hps lamp.

Verders gaat er geen stroom verloren aan het laten draaien van de boor.

en met zijn lamp kan die gaatjes boren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mr pitbull
              waarom geef je geen antwoord op wietefras?
              Wietefras stelt daar een vraag aan jou, Mr Pitbull.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post

Focus op de vraag: "Als de energie niet naar licht gaat, en niet naar warmte... waar gaat de energie dan wel heen?
                nergens heen, dan is je lamp stuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morgen Zonder Zorgen View Post
                  De huidige ledlamp geeft zo'n 50% van z'n opgenomen energie af in licht. Bij een fluorescentielamp (spaarlamp of tl-buis) is dit zo'n 35% en bij een gloeilamp 10%. De rest wordt afgegeven in warmte aan de omgeving.
                  Ehh...
                  Bij mijn weten zijn dat 15%, 18% en 2%. Waar heb jij de getallen vandaan?

Comment

Mannen, het blijft nog steeds Anowietje zijn kweekverslag..

Comment

Ik zeg maar zo. Ieder nadeel heb zijn voordeel of Ieder voordeel heb zijn nadeel zoals Cruijff het mooi kan zeggen. Zo is het ook met soorten lampen ( eigenschappen) en warmte afgifte.

Zo is er toch wel genoeg disscussie geweest, laten we nou maar lekker met z'n allen lezen en misschien nog wat leren van dit VERSLAG!!!
                      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

@MorgenZZ: De efficiency van diverse lampen lijkt me beslist on topic. Ik zou dus toch wel willen weten waar jouw getallen vandaan komen.
                        @Pitbull: Nee. 50 euro per uur, anders geen antwoorden. En niet meer in dit topic.

Comment

@Blani,

Nee die SMD bout gebruik ik niet. Duurt me te lang, maar ik soldeer wel graag SMD. Gewoon met een normale bout en kleine tip. Vind het eigenlijk wel lekker makkelijk om die dingetjes bovenop te solderen. ICs althans. Die weerstandjes en condensatoren zijn me te klein

@Morgen Zonder Zorgen

Dat licht wordt uiteindelijk ook omgezet in warmte. Dat is nou juist het punt. Je krijgt dus licht+warmte uit de lamp. Het licht valt op de plant/wand etc en verandert daar in warmte. Uiteindelijk dus 100% warmte.

@Mr pitbull

Die vraag was voor jou. Wat kun je langer vasthouden, een 15W soldeerbout of een 30W verwarmingsdraad? Waar komt uiteindelijk het meeste warmte vanaf?

Ik snap best dat het intuitief niet lijkt te kloppen, maar toch. Kijk in een natuurkunde klas had je daar een proefje voor gedaan. Dan zie je het en dan geloof je het wel. Dan gaat de schakelaar om. Dat heeft Blani overigens zelfs gedaan in die andere thread. Gloeilamp vs spaarlamp. Een gloeilamp kun je ook niet vasthouden.

Soms moet je dingen gewoon zien om te geloven dat je het niet snapt. Zoals deze:
                          why-are-our-brains-fooled-by-optical-illusions.w654.jpg
                          Je ziet twee verschillende grijswaardes, maar het is toch echt dezelfde. Hou je vinger maar voor je ogen zodat je de scheiding niet ziet.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Heerlijk antwoord mr Pitbull
                            met zijn lamp kan die gaatjes boren.
                            Hellup mijn topic is in een grote discussie over warmte en energie veranderd. Opzich past het er wel bij haha. Toch merk ik wel een klein pannenkoeken niveau en daar bedoel ik niet mr Pitbull mee.

Even over mijn topic, morgen upload ik weer foto's en gaan we naar een lichtschema van 100% grow + 40% Veg op 12/12. We gaan de bloei in...de fase waar iedereen op wacht.
                            We ga

Comment

aan een gloeilamp brand je na een uurtje branden je vingers idd.
                              maar een spaarlamp draai je er toch na een dag aan te staan nog steeds zonder problemen uit? Maar dit heeft met de stelling niks te maken.
                              Sorry ben ik niet mee eens. Heb toch me fikken aan me spaarlamp kunnen branden.. Misschien wel minder erg dan gloei lamp, maar die krengen worden nog steets flink warm.

en ik weet niet wat er met jou ogen is maar het verschil word alleen minder, ik zie nog steeds 2 tinten grijs.
                              Agreed..
                              sigpic

Comment

@wietefras, volgens mij gaat het erom wat het meeste warmte geeft in een ruimte, je hangt dat verwarmingsmatje in een m3 en dan hang je ook een soldeerbout in een m3 en dan kijk je wat de omgevingstemperatuur gaat worden.
                                Inderdaad. Dus je kunt wel steeds vragen of je ergens je handen aan brand, maar die 30W verwarmingsdraad geeft echt een warmer hok. Aan de andere kant, als je een 30W soldeerbout neemt dan wordt het hok weer net zo warm als met die 30W verwarmingskabel.

aan een gloeilamp brand je na een uurtje branden je vingers idd. maar een spaarlamp draai je er toch na een dag aan te staan nog steeds zonder problemen uit? Maar dit heeft met de stelling niks te maken.
                                Wel, want jij zegt dat HPS meer warmte afgeeft omdat je je eraan kunt verbranden. Leuk dat je zegt dat die spaarlamp veel koeler is dan een gloeilamp. Zelfde principe dus als met een HPS? Als je nou verder leest in die thread dan zie je dat Blani ze beide in een gesloten hok heeft gestopt en dat het hok dezelfde temperatuur krijgt met beide lampen.

en ik weet niet wat er met jou ogen is maar het verschil word alleen minder, ik zie nog steeds 2 tinten grijs.
                                Het is echt exact dezelfde tint

Oorspronkelijk geplaatst door anowietje View Post
                                Hellup mijn topic is in een grote discussie over warmte en energie veranderd. Opzich past het er wel bij haha. Toch merk ik wel een klein pannenkoeken niveau en daar bedoel ik niet mr Pitbull mee.
                                Lol ja inderdaad. En toch is het mr pitbull die er naast zit. Jammer dat iemand die een wetenschappelijke led test doet dat niet snapt.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Bezig...
                                X