Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED test met nieuwe en slimme LED stations

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

Ik zit hier geduldig mijn mond te houden omdat ik de plaatjes/kweekinfo belangrijker vind dan de discussie. We kennen elkanders standpunten en methodes nu wel denk ik..
    Het feit dat ik nu al 8 pagina's moet doorspitten voor vijf posts met info doet 't voor mij de das om. Ik stop met volgen, hopelijk maakt iemand een samenvatting. Doei

*ik ben niet vies van discussieren: graag zelfs! maar dit lijkt me niet het juiste topic, noch het onderwerp. Het is van testverslag naar openlijke discussie over o.a. soldeerbouten geworden. Persoonlijk stoor ik me daaraan. Ik verwijt niemand iets, ik ben soms net zo erg of erger. Maar de test zelf staat nu op de achtergrond; doel van het topic is verloren, net als mijn aandacht.

@Anowietje: kun je me een PM doen als dit topic is afgerond?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik zal dit mijn laatste post maken over dit onderwerp.

@Anowietje: Ook jij bent uitgenodigd om mijn uitgebreide uitleg te lezen, met antwoorden op alle vragen die hier gesteld worden:

Of om je te verdiepen in de wet van behoud van energie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_behoud_van_energie
      De Wet van behoud van energie is een natuurwet, [...] die stelt dat de totale hoeveelheid energie in een chemische energie naar kinetische energie.
      (Misschien dat Mr Pitbull in 2001 al begon te kweken - maar toen zat ik al 15 jaar olieraffinaderijen te optimaliseren. Jezus, als we het van een pissing-contest moeten hebben...)

Maar goed: Laatste post van mij hierover. De feiten staan er.

Wat die kleuren betreft: Die zijn precies hetzelfde. Hexadecimaal 898989 om precies te zijn, volgens mijn foto-editor. Maar ach, wie gelooft nou een foto-editor...

Comment

Jongens inmiddels verlaten mensen deze topic, dus of we stoppen deze eindeloze discussie en jullie gaan deze verder voeren in een nieuw topic of ik start een nieuwe en schone topic zodat er weer overzicht is.

Comment

Discussies ga je maar voeren in een topic die daarvoor geschikt is!
          On topic, je gaat hier geen kweekverslag vernaggelen.

Comment

Ik heb mijn berichten voor je verwijderd hoor. No problem, volgens de wetten van frikandellomanica (zie google en wikipedia) kon dat prima.

zucht....

Comment

Ja daar zijn we weer DAG 21. Morgen gaan ze in het 12/12 schema met 100% van het grow spectrum, 40% Veg en 20% Blooming. De PH was net 5,5 en de EC 1,3.
              Ze groeien erg goed en zien er heel gezond uit naar mijn idee. De worteltemp is nog steeds dag en nacht bij de achterste potten 25,5. De temp in de tent is overdag 28-29 en in de nacht 19gr op het moment.

Nu gaan we dus de bloei in en dit is voor mij een spannende fase ben zeer benieuwd en ik hoop jullie ook.

IMG_4690.jpgIMG_4691.jpgIMG_4692.jpgIMG_4693.jpgIMG_4694.jpgIMG_4695.jpgIMG_4696.jpgIMG_4698.jpgIMG_4699.jpgIMG_4700.jpgIMG_4701.jpg

Comment

Erg mooie planten wietje! Alles loopt gesmeerd zo te zien.

Gz

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Ze zien er super uit Anowietje.
                  Mooi van bouw, hoop dat de bloei ons allemaal uit onze sokken blaast.

Ik blijf kijken.
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Dank voor jullie berichten! Het gaat idd vlekkeloos tot nu toe

Comment

Dat ziet er inderdaad best goed uit.

Dat sturen van dat spectrum spreekt me ook wel aan. Probeer je nu met dat beetje bloeilicht erin de bloei extra aan te zetten?

Nu ik het zo zien staan vraag ik me af of het niet efficienter was geweest om met wat minder lampen te werken bij het voorgroeien. Je belicht nu de hele vierkante meter terwijl als je ze een beetje aanschuift die 4 wellicht gewoon onder 1 lamp zouden passen? Dat is wel een voordeel van zo'n modulaire opzet.

Je zegt dat het 19 graden is 's nachts. Is dat met de kachel aan of staat die kachel er alleen voor als het echt gaat vriezen?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Gaat lekker.
                        Die stokken kun je alvast allemaal in die middelste bak zetten
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ziet er netjes uit onder dat paars zonnetje van je

doe zo verder !!

groetjes
                          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

@wietefras, door het kanaal van blooming (waar veel rood en IR in het spectrum zit) nu op te gaan voeren en tevens ook het licht op 12/12 te zetten ga je de plant aansturen te gaan bloeien. Daarnaast zal hij nu ook andere voeding krijgen waaronder er kalium in het spel bij komt kijken. Je ziet het dus inderdaad goed dat je de plant helemaal kan sturen met het licht en de voeding. Erg leuk om te testen en te doen. Ik moet ook in de gaten houden of de planten niet teveel strekken voor het IR. Wanneer dat gebeurt moet ik het VEG kanaal ook wat opvoeren.

@QnQ de stokken staan inmiddels

Dag 23:
                            IMG_4702.jpgIMG_4703.jpgIMG_4704.jpgIMG_4705.jpg

Comment

Dat IR, is dat echt infra-rood of is het ver-rood?

Comment

He Blani, we hebben het over echt infrarood. Dis is de golflengte boven de 700nm welke ik apart kan aansturen.

Comment

Bezig...
                                X