Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Het gaat allemaal goed met de planten. Alleen zijn wij bezig een manier te vinden om het proces te versnellen en zullen dit toepassen in de nieuwe tent. Aan de toppen te zien kunnen ze nog even doorgroeien, maar als je kijkt naar de weken hadden ze met een HPS al klaar geweest. Om het dus interessant te maken moet er iets gedaan worden waardoor het proces sneller tot zijn einde komt. Hierover later meer.
Ja ok duidelijk, onder HPI lamp groeit de plant ook sneller dan onder spaarlampen, maar dat had toch te maken ook aan het wattage?
Maar zouden deze led lampen niet even krachtig moeten presteren als de HPS?? (alleen dan zonder de warmte)
En proces versnellen? meer ledjes er op...
If life keeps putting you down, You better stay high
Ik denk dat anowietje bedoeld dat het spectrum niet goed geweest is. De ratio van verschillende rode "kleuren" zou ermee te maken hebben hoe snel de plant afbloeit. Je leest wel vaker bij led kweekjes dat de bloei veel te lang duurt. Al gaf anowietje aan dat hij daarvoor wel de juiste leds had.
Dit is het resultaat geworden van de eerste test. Ik zeg NIET verkeerd. Veel last van spint gehad welke steeds maar terug keerde en de bladeren flink hebben aangetast.
Wat ik bedoelde met het proces versnellen is niet qua spectrum, maar qua voeding. Spectrum zijn wij al over uit en dat zit allemaal best.
Ik zal deze week nog even foto's maken van de tweede tent en de derde start over 2 weken. Volgende week zal ik ook het drooggewicht tonen. Sorry voor de weinige posts de laatste weken, maar erg druk met verhuizingen etc.
Zijn die zo geoogst dan? Dat paarse licht maakt het wat lastig om te zien, maar ben het met Cookaap eens dat ze er wel uitzien alsof ze nog even te gaan hebben.
De tweede tent gaat prima, meer hoofdtoppen door het vaker toppen in het begin. Alleen werden die ook erg lang. Helaas is die freddy's best gewoon een lange soort en heb ik zelf de planten in een grotere tent moeten plaatsen van 2m hoog ipv 1.80m. De planten kwamen tegen de leds aan en begonnen te frituren.
Comment