Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED test met nieuwe en slimme LED stations

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

Ja idd duur maar wel duurzaam omdat ze na 50.000 branduren nog 90% uitstoten...
    Om maar niet te spreken over de kostenbesparingen die deze twee LEDs van 75 watt per stuk ter vervanging van een 600w lamp geven.

Ook nog de gereduceerde warmte waardoor je minder hoeft af te zuigen en te filteren.

Tevens is de opzet gemaakt om zo stil mogelijk te draaien.

Ze komen in een zelfgebouwde kast met zwevende geluidsisolerende wanden te hangen.

20141105_170218.jpg20150324_090010.jpg20150329_160521.jpg20150407_185929.jpg20150322_164403.jpg
    (eerste kweek op cfl omdat idd alles erg duur is op mijn manier maar ik ben er van overtuigd dat het zich op de lange termijn terugbetaald in trots, gemak, opbrengst en kennis)

De kast was een aardige klus maar ik kan er gewoon naast slapen en hoor helemaal niks draaien

Ik kan er wel eens een review over schrijven want ik heb echt alles vast gelegd op de gevoelige plaat.

Settups van 500 euro zijn van slechte kwaliteit en maken veel lawaai. Dit is samen met de slechte filter een no-go voor mij.

Mijn settup kost rond de 2000 totaal maar dan is alles echt top. Zelfs een SMS hybrid mechanische fancontroller hangt er al bij tegen de brom in het slakkenhuis van de softbox.

Ik doe het in faces dus dan is het wel te doen.

Doe iets goed of doe het niet.
    Attached Files
    Last edited by Kaliber308; 16 April 2015, 23:54.
    KEEP IT GREEN!!!

Comment

Wat een kolder ook weer op die website. Een 75W led die een 250W HPS verslaat Op prijs misschien ja. Die is zeker een stuk hoger.

Die Rebel leds hebben een efficiency van 110lm/W een 250HPS zit op de 132lm/W. Ofwel, je hebt in totaal 300W van die leds nodig (4 stuks van 75W) om aan dezelfde hoeveelheid licht te komen. 2000 euro handel om daadwerkelijk het licht van een 250W HPS te evenaren.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Comment

Ik heb geen kaas gegeten van die berekeningen dus het zal vast kloppen. Ik had wel vernomen dat ze veel efficienter zijn per watt dan een hps maarja. Wie ben ik.
          Ik begin wel met twee en dan zien we wel weer verder daarna. Ze zullen in ieder geval stukken beter zijn dan de CFL tornado's van philips die ik nu heb hangen

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ja klopt, als je ergens wilt beginnen zonder dat je stroom wilt aftappen dan is CFL een optie.
          Toen was voor mij 1000 euro even niet beschikbaar dus ben alvast daarmee begonnen.

En over mijn opmerking dat je iets goed moet doen of niet....

Ik bedoelde dat niet beledigend ofzo, dus mijn excuses als dat zo overkomt. Dat is meer voor mezelf bedoeld als uitgangspunt van mijn stille kast project.

Ik laat graag iedereen in zijn waarde en ga mensen zeker afkraken als zij het op een andere manier aan het proberen zijn dan ik.

Ieder zijn manier en ervaringen, toch?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Iemand nog andere suggesties voor LED??
          KEEP IT GREEN!!!

Comment

Waarom ga je niet voor plasma? Die hebben zich op zen minst al bewezen. Voor je 1000 euro investeert voor 100 gram te oogsten.
            Ik denk niet dat er hier iemand zen stroom aftapt. 200 euro per ronde als je afbloeit aan 600 watt. Voor minimum 300 gram. Ik vind dat vrij goedkoop.

Comment

Zoveel degraden HPS lampen nou ook weer niet.
              Ledverkopers overdrijven dat graag, zoals ze graag alles overdrijven.
              400son-t-l.JPG(400W Son-T)

Dat dit grote led-test-topic niet is afgemaakt, zegt mij weer veel.
              Je kunt er best onder kweken, als je geduld hebt en niet te hoge eisen stelt aan de opbrengst.
              Net als TL, daarvoor geldt hetzelfde.
              Daar kun je ook prima onder kweken, misschien nog wel beter als onder LED.

and with this bombshell ..
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Iemand nog andere suggesties voor LED??
                inductie + ledstuurlicht

Comment

Thx voor jullie reacties!

Het is dus mijn doel om zo veel mogelijk opbrengst per watt te halen met de beste lichtbron die er te koop is.

Het maakt mij niet uit wat er boven hangt als het maar goed is en liefst dus ook wat opbrengt.

Is het niet zo dat LED lampen alleen al de afgelopen 2 jaar zeer veel vooruit zijn gegaan?
                  De meeste verslagen en test door derden die ik zie zijn toch echt wel van zeer goede kwaliteit.

Mits ze niet met die goedkope Chinese zooi kweken.
                  KEEP IT GREEN!!!

Comment

Plasma + wat ledstuurlicht. Led is heel leuk als tussenverlichting of als stuurlicht maar als hoofdlichtbron, hmmm.

Comment

Dus dan zou ik aan zoiets als dit moeten gaan denken?

Naamloos,.png
                      KEEP IT GREEN!!!

Comment

Ja dat werkt heel mooi.

Comment

Nergens echte gegevens van die lamp te vinden, alleen wat globale info.
                          Zou toch even een uitgebreide datasheet aanvragen bij Hortilight voor je zoveel investeert.

Ik heb kweken met inductie gezien, en die moesten vrij dicht op het gewas.
                          Dat zou betekenen dat een beoogd effectief belicht oppervlak van 1m2 bij lange na niet haalbaar is.

Die 50% energiebesparing komt van het feit dat het de bedoeling is onder die 50W led te groeien en de inductie pas bij de bloei in te schakelen.
                          Bij heel veel LED lampen is die "zuinigheid" daarop gebaseerd : Je hebt wel een xxx Watt lamp, maar je gebruikt alleen het volle vermogen in de bloei, dus istie zuiniger dan dat je een xxx-lamp continue gebruikt.
                          Jaaaa..duh

Een HPS opzetje is dus net zo zuinig als je onder TL of TNeon voorgroeit of bijvoorbeeld een dimbare Evsa gebruikt.
                          Gaat de hps lamp iets eerder stuk, koop je voor 2-3 tientjes een nieuwe. de Evsa gaat jaren mee. (een lamp trouwens ook: 1 kweekje = +/- 1250 uur)
                          Als je een nieuwe led moet kopen, kost je dat weer 500.
                          (En hoe lang gaat die inductie mee? Vandaar de datasheet)

Zoveel voordelen, zoveel nadelen.
                          Er is een hoop te overwegen.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja idd. Het is een jungle in lampenland op het moment maar daar zit dus ook het interessante.
                            Ik ga eens kijken naar een datasheet. Maar in mijn ogen kan ik net zo goed een hps ophanen als ik voor 250 watt kies.

Oppervlakte is trouwens 60 bij 90 cm dus kan er wel mee weg komen om geen 600 watt er boven te hangen
                            KEEP IT GREEN!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaliber308 View Post
                              Thx voor jullie reacties!

Het is dus mijn doel om zo veel mogelijk opbrengst per watt te halen met de beste lichtbron die er te koop is.

Het maakt mij niet uit wat er boven hangt als het maar goed is en liefst dus ook wat opbrengt.

Is het niet zo dat LED lampen alleen al de afgelopen 2 jaar zeer veel vooruit zijn gegaan?
                              De meeste verslagen en test door derden die ik zie zijn toch echt wel van zeer goede kwaliteit.

Mits ze niet met die goedkope Chinese zooi kweken.
                              De koelwitte led gaan er sterk op vooruit. De rode? Met die koelwitte ben je niks tijdens de bloei. Als uw doel is om zoveel mogelijk opbrengst per watt te halen kom je altijd uit bij HPS, altijd.
                              En dan 130-150 euro tegenover 1000? Dan is mijn keuze snel gemaakt.

Comment

Last edited by Kaliber308; 17 April 2015, 13:51.
                                KEEP IT GREEN!!!

Comment

Bezig...
                                X