Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED test met nieuwe en slimme LED stations

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

Tja, als hps kweker ben ik toch een beetje bevooroordeeld, en het leek er op dat dit de zoveelste mislukking was.
    Het begin gaat altijd nog wel, maar meestal lopen de verslagen dood.
    Mooi dat je weer terug bent, hopelijk zonder al te veel problemen, tot het eind.

Als die sprietjes die ik op de foto zie de plantjes zijn, dan zijn ze wel aan het strekken, misschien moet de lamp iets zakken, of wat meer blauw licht ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ik ben benieuwd !

Comment

In dat geval....

Veel plezier
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Dankjewel. Ze zijn inderdaad redelijk gestrekt doordat ik een propogator had gebruikt met first feed van RootIT. Ze schoten als kool de grond uit haha. Ze hebben nu het juiste licht.

Comment

Potten vullen tot aan de rand ben je gelijk een stuk strek kwijt.

Comment

Mijn nieuwsgierigheid is ook gewekt, hou het in de gaten

Comment

het is ook gewoon flauwekul. wiet kweken met led.

Ja er valt idd prima te kweken onder led, planten zullen prima GROEIEN. dat lukt ook prima met tl

maar goeie toppen produceren lukt simpelweg gewoon niet.

om toppen te maken waar veel kristallen op zitten heb je warmtestraling nodig, de aanmaak van kristallen word namelijk vergroot door de plant omdat deze zichzelf wil beschermen tegen deze warmte straling.

als je onder led gaat afbloeien heb je harige kristalloze wiet, net als onder tl of spaarlamp.

maar bv tomaten of iets dergelijks kun je er prima onder kweken.

Comment

Ah het topic nu ook al laten verplaatsen omdat in de gewone kweekverslagen te veel ervaren kwekers rondneuzen

Micro kweken met 1000 euro aan lampen. Lol.

als je het mij vraagt is hij gewoon de zoveelste verkoper of importeur van led verlichting. Die op deze manier zieltjes wil winnen.
                  Last edited by mr pitbull; 26 November 2013, 06:46.

Comment

lol , moest dat het geval zijn , dan kunnen ze beter paar mensen ronselen die led willen uit testen he !!

denk dat dat een leukere actie is
                    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

mr Pitbull het is duidelijk dat jij geen ervaring hebt met LED en nu dingen zegt die onzin zijn. Ja een plant heeft warmtestraling nodig om te kunnen afbloeien en wat denk je dat infrarood doet..? Dat is warmte straling. Ik heb hiervoor al een cyclus gedraaid met dikke kristallen en mooie toppen onder deze LED. Tevens zorgt UV er ook voor dat je plant gaat stressen en THC aanmaakt. Ook dit heeft deze lamp in het spectrum.

En ja als deze lamp idd echt goed zijn werk doet in combinatie met voeding die hiervoor getest wordt is dit verslag een goede manier om iedereen eens duidelijk te maken wat LED kan.
                      Ik zeg volg gewoon het verslag en beoordeel na afloop of het wel of niet werkt.

Comment

Haha lolbroek.

heb zelfs al eens een testopstelling gemaakt. 3 zaadjes, het best opkomende zaadje onder de led, de middelste onder tl en de slechtste onder hps.

tot aan 5 weken gaat het prima en zijn de planten onder led het mooiste.

maar tijdens het afbloeien zag ik geen verachil tussen led en tl. Terwijl de opbrengst onder hps 2x zo veel was.

ook is alleen de bovenste 20 cm enigzins volgroeid qua toppen. De rest is fluffie afval.

maar ik wens je veel succes. En niet stiekem de led alleen voor foto's gebruiken en dan gauw de hps weer aanknallen.

en die uv straling is leuk. Maar haalt het niet bij de warmte dat van een hps afkomt.

wat ik al zei, top spul voor tomaatjes of paprika. Maar absoluut biet voor wiet.

Comment

Ik sta er ook wat negatief tegenover, maar ik zie graag dat ik het verkeerd heb! Succes met je ronde anowietje, ik kijk stiekem zo nu en dan eens mee
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

De test van die leds lijkt me leuk om te volgen, maar ik zie het niet gebeuren dat je die 1000 euro voor de lampen goed gaat maken.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Velen is ook verteld dat je als je op aarde kweekt groeivoeding moet gebruiken

belachelijk, het enigste wat je ermee creeert is een zeer instabiele ph in je aarde. Geel verschrompeld blad dus.

op hydro moet je groeivoeding toepassen. Op aarde kun je dit beter niet doen.

bloei voeding bloei activators top boosters, allemaal prima, groeivoeding is noooit goed. Tenzij je natuurlijk grote paprikas wil kweken.

Comment

Had die led ook ver rood in het spectrum? Zonder dat bereik je inderdaad niet veel...
                                Wat betreft de voeding laat ik mij leiden door 1 van de sponsoren. Dit is een bedrijf die iedereen kent en al ruim 40 jaar lang voeding maakt voor onze markt. Ik heb dan ook contact met de persoon uit het lab zelf die denk ik wel iets meer weet dan de meesten hier (waaronder ik). Dit is de eerste test. Uiteindelijk gaan we ook hydro, deepwaterculture etc testen.

Comment

Bezig...
                                X