Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED test met nieuwe en slimme LED stations

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

voedings leverancier willen gewoon verkopen die zeggen altijd dat je alles moet gebruiken.

elke growshop of commerciele kweker met verstand van zaken adviseert om geen groeivoeding met wietplanten op aarde te gebruiken vanwege het veroorzaken van een instabiele ph.

ik heb tuinbouwschool gedaan, en kweek nu 12 jaar zowel hobby als commercieel dus ik weet ook wel een klein beetje waarover ik praat.

ik kweek op aarde met ghe voeding en dan alleen wortelstimulator, flower activator, flower nova bloom, en ripen. En dan iets minder als de opgegeven dosis.
    Hoef je niet verder af te zuren, meet nooit ph en ec, en planten blijven groen tot de spoelweek. Ghe is superspul!!

die ledmodules 1x groei 1x bloei die ik heb gebruikt kwamen ook van een fabrikant met hetzelfde mooie verhaal.. wat de kwaliteit was weet ik niet maar ik neem aan dat als de fabrikant iets wil bewijzen hij ook het beste van het beste heeft gegeven om mij te overtuigen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik zou graag zien dat het werkt, maar ten eerste zijn in mijn kringen led lampen een lachertje, velen die ik ken hebben het geprobeerd maar op het einde de laatste 6 weken toch de hpsjes er weer boven hebben gehangen omdat er anders niks verkoopbaars af kwam.

Ten tweede komt jou hele verhaal en topic mij iets teveel over alsof het doel is om producten aan te smeren.
    sponsor hier, sponsor daar, dure meet apparatuur om grafiekjes te showen, enz enz.

loop anders gewoon eens een kwekerij binnen en kijk wat er aan het plafond hangt. Mh en hps. Ook hun hebben het geprobeerd maar hebben toch grotere oogsten onder hps lampen.

stroomkosten wegen niet af tegen opbrengst, kwaliteit is hoger, en bijverwarmen kost meer geld als warmte van lampen.

Als je mij wil overtuigen dan laat jou fabrikant/leverancier die lampen maar naar mij opsturen. Heb nog wel een tentje liggen.

of naar iemand anders die op voorhand al negatief is over led.
    Last edited by mr pitbull; 26 November 2013, 15:51.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zo, schep nodig pitbull? kan je hem weer uit graven na dat je die leds de grond in heb getrapt...

Jij heb OOIT<<<< eens led getest.. Maarruhh? gaat technologie niet veder...???????? We zien wel wat die doet..
        Last edited by SweetMango; 26 November 2013, 17:01.
        sigpic

Comment

We gaan er natuurlijk vanuit dat er gewoon kwaliteits aarde word gebruikt, mensen die een zakje grond in de supermarkt halen neem ik niet eens serieus. En die nemen de hobby dan ook niet echt serieus.

ripen is gewoon een booster voor de laatste 2 weken vd bloeifase. Doet niks aan de trichomes, laatste stukje vd run blijft de plant gewoon gezonder.

ondertussen kijk ik gineens meer naar trichomes, als ik in een top knijp en de plakkerigheid voel weet ik wel genoeg. Dan oogst ik er 1 en als de hars op de schaar mooi donkerbruin is gaan ze allemaal om.

Maargoed het is inderdaad mijn mening, en mijn ondervindingen, iedereen denkt anders, en het is natuurlijk de bedoeling om van elkaar te leren hiero.

ben begonnen met alleen wortelstimulator, daarna elke run een product erbij tot ik voor mij de juiste formules had. Idd iedereen kan daar anders over denken. Maar ik krijg met ripen elk topje aan de plant ook oogstklaar, en de echte smaak komt er sneller aan..

en gebruik maar eens groeivoeding en meet elke dag de ph van je aarde, en dan niet met zo'n welkoop pennetje maar natte aarde dichtbij de stam weggraven en in een koffiefilter boven een glas uitknijpen, en dan van dat water de ph meten. Schommelt elke dag. Bufferende werking van aarde word verkloot op die manier. Je geeft opzich de plant wat goeds maar door instabiele ph is de werking eerder slechter.

en idd op hydro is je voedingsvat eigenlijk je medium en daar MOET je groeivoeding gebruiken.

maargoed om idd niet teveel af te dwalen, laten we het maar over led systemen hebben.

@smokingdad, er moet voor kristal productie gewoon warmte op de planten/toppen stralen. De plant zal om zichzelf tegen de hitte te beschermen meer kristallen aan gaan maken om de warmte af te ketsen. En dat gaat gewoon niet met led. En te weinig met uv.

heb dus geen schep nodig, laat ze maar lekker in de grond liggen

Maar we zullen zien idd. Ben benieuwd, mijn testjes waren nog geen jaar geleden met 2x zo dure ledbords van 300watt per stuk.

kan niet geloven dat deze dingetjes beter zullen doen.

maar we zullen het gaan zien.
          Last edited by mr pitbull; 26 November 2013, 19:55.

Comment

Ik zie er juist de hobby (of is het dan meer sport?) in om met kutspul topkwaliteit te kweken. Vaak lukt dat nog ook. Heb ik geen landbouwschool voor nodig gehad..

en kweek nu 12 jaar zowel hobby als commercieel dus ik weet ook wel een klein beetje waarover ik praat.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Het maakt niks uit hoeveel je er hebt. Laatst stond op de lokale nieuwssite nog iemand die was opgerold met een mini kwekerij met 9 planten.

wiet verkopen mag niet nee, wiet verbouwen onder een lamp ook niet.

in mijn verslagen moest ik smeken om kritiek, zette ik extra dingen fout op de foto, en nog kreeg ik alleen maar "ziet er mooi uit" te horen.
              dat was voor mij de reden om te stoppen met verslagen, had liever wat kritiek gehad.

en outdoors lukt zowiezo niet meer in nl, 12/12 schema komt pas half september, veels te laat.

en over potgrond, tsja, ik wil wel een testje met iemand doen, dan gebruik ik kraanwater een gieter en plagron en dan mag de ander alle voeding en boosters gebruiken maar dan wel op normale huis tuin en keuken potgrond.

ik weet al wel wie gaat winnen en pas als je top kwaliteit grond hebt gebruikt weet je dat je je plantjes nooit meer in supermarktrommel gaat zetten.
              Last edited by mr pitbull; 26 November 2013, 19:49.

Comment

Ik schuif een beetje laat aan. Ik hoop dat ik nog welkom ben?

Volgens mij heeft LED inderdaad de toekomst - de vraag is alleen of die toekomst al hier is. Een half jaar geleden was dat nog niet zo, maar wie weet hoe ver we nu zijn?

Laten we dus blij zijn dat iemand bereid is om weer een test te doen, en dan nog wel met 3 tenten tegelijk. Thumbs up van mij!

Wat uiteindelijk een hoop kwekers hier zal overtuigen, dat is een opbrengst van minstens 1 gram per watt. Als LED echt zijn beloftes waar maakt, dan zou 3 of 4 gram per watt haalbaar zijn. Ik ben benieuwd.

Comment

Ja hoor je bent vast meer welkom als ik

En ik ben ook wel benieuwd maar zeer zeer kritisch. Omdat alles wat er tot nu toe op de markt is gekomen heeft gefaalt.

hier in de growshop staat een tent met leds en paprika planten erin. Daar zeggen ze ook dat ze goed zijn om planten op te kweken, maar absoluut niet om toppen te kweken.

maargoed de tijd zal het leren, ik zal mijn grote mond houden en toekijken.

ben benieuwd.

Comment

Leuk dat je er weer bent.

Maar eerlijk is eerlijk, uitgebreide testen daar hou ik wel van, maar dit zal nooit rendabel zijn voor de gewone man. De aanschaf prijs is veel te hoog zoals iedereen weet en de winst qua stroomverbruik maakt echt niet zoveel verschil omdat nog steeds 340watt daar staat.

Ik vind het zoals ik al zei wel leuk en hoop dat ik er nog wat van kan leren en ik zeg maar zo, doe je best en laat het maar zien.

p.s. Als je toch veel geld wilt uitgeven aan lampen koop dan een echte Plasma lamp en dan weet ik zeker dat je daar echt veel meer profijt van hebt.

succes.
                    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

He allemaal weer even een bericht hier. Ik vind het geen probleem dat hier discussies zijn, maar iedereen heeft zo'n zijn kweekmethodes en meningen. Voor de duidelijkheid gebruik ik geen supermarktgrond, maar een 50/50 basis (grond/kokos) van hoge kwaliteit welke op het moment ook niet verkocht word in de shops. Ook gebruik ik geen chemische voeding waarvan er genoeg op de markt zijn in NL en nee Mr Pitbull het is niet zo maar een persoon die zegt dat ik lekker veel voeding moet gebruiken. Het is een biofysicus met 40 jaar ervaring en zoals gezegd ook meer ervaring dan de meeste die ik tot nu toe hier zijn woord heb horen doen. Ik voer deze test uit in samenwerking met een aantal bedrijven om te bewijzen dat hij wel werk. Hiervoor heb ik al een test gedaan, maar dan zonder te meten en zonder de juiste voeding en haalde ik 94gr van 1 plant met deze LEDS. Deze leds zijn ook zoals te zien in mijn eerste bericht zwaar getest met inderdaad dure apparatuur voordat wij hier ook maar enige tijd en kosten in gingen steken.

@LR2, bedank

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

voor je bericht. De plantjes zijn niet verder meer zo gaan strekken gelukkig na ze onder het juiste licht te hebben geplaatst. Over 3 dagen zal ik weer een foto updaten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                        Het feit dat vele ledkweeks niet afgerond worden is volgens mij de shitload aan kritiek die vanaf moment 1 gestort wordt. Als mensen mijn kweekverslag af liepen te bokken dan was ik direct gestopt. Ik zou geen verslag bij willen houden voor mensen die toch al weten hoe het af loopt. Als we de boel nu eens afwachten, dan zien we het vanzelf.

Amen
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

94gr van 1 plant met deze LEDS
                          Dat zegt niks. Hoeveel watt licht hing er boven die plant? Als dat meer dan 100 watt was (boven die ene plant) dan is de test in mijn ogen gefaald.

Comment

Als je de kosten van die lampen eruit wilt halen zou het zelfs flink minder dan 100W moeten zijn wat er boven hing. Anders verdien je die extra investering nooit terug.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Stel het lukt, en stel je haalt genoeg en goeie wiet van de planten,,

Dan is 1000 euro om 1m2 te belichten is toch nog steeds waanzin.

en in totaal verbruik je 60watt minder als een 400w hps, maar dan kun je in de winter weer een +- 2000w kacheltje naast gaan zetten om de boel op temperatuur te houden.

voor diezelfde 1000 euro zou je in theorie ook een hok van 4m2 met 4 lampen, afzuiging, filter, en irrigatie systeem voor kunnen kopen.

dus voor hetzelfde geld maak je onder led +- 500gr en als je 1000 in een hps kweek steekt +- 2k

dus waarom zou ik als er wel prima wiet vanaf zou komen dan toch voor de 10keer zo dure lampset gaan?

Temp is eerder + punt dan - punt
                              wattage maakt eigenlijk weinig uit.
                              stel je word genaaid kost het lang niet zoveel geld.

Comment

gewoon blijven updaten en blijven 'testen' .. al het negatieve gezeik is nu wel al gezegd geweest, dat hebben we allemaal gelezen .. dus laat ons nu weer focussen op wat beelden en een verslag.

Comment

Bezig...
                                X