Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED test met nieuwe en slimme LED stations

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

maar dan kun je in de winter weer een +- 2000w kacheltje naast gaan zetten
    Hou je bij de feiten, Pitbull. Van dit soort onzin wordt niemand beter. Je bent nu puur aan het zwartmaken, en heus, daar is weinig behoefte aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mr pitbull View Post
      maar dan kun je in de winter weer een +- 2000w kacheltje naast gaan zetten om de boel op temperatuur te houden.

Temp is eerder + punt dan - punt
      wattage maakt eigenlijk weinig uit.
      stel je word genaaid kost het lang niet zoveel geld.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
        Hou je bij de feiten, Pitbull. Van dit soort onzin wordt niemand beter. Je bent nu puur aan het zwartmaken, en heus, daar is weinig behoefte aan.
        nou dan laten we het kacheltje toch weg. Maakt het nog maar 100watt uit.

Afgelopen zomer was het in mijn binnentuintje op het zuiden 45 graden. Zolang je genoeg lucht ververst gaat dat prima.

maargoed. Evengoed ben ik benieuwd wat het gaat worden, dus kom maar op met die update.
        de eerste 6 weken word het genieten. Ze groeien er schitterend onder, maar dan,,,

en ik ben ook echt wel over te halen, ik geef alleen mijn mening op reacties.
        Last edited by mr pitbull; 27 November 2013, 17:19.

Comment

Last edited by dj jackhammer; 27 November 2013, 17:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
            Dat zegt niks. Hoeveel watt licht hing er boven die plant? Als dat meer dan 100 watt was (boven die ene plant) dan is de test in mijn ogen gefaald.
            Vind ik niet kloppen, sorry. Is het niet zo dat elke plant echt anders groeit? met andere worden zou je het niet beter kunnen testen met 1 moeder plant, x aantal stekjes, en b.v 3 rondens.. Aangezien je fouten kan maken?

Pitbull, we snappe je.. Hps is beter.. In jou ogen ^^
            sigpic

Comment

Vind dat ledlamp geen goed woord is en gezien er alleen maar dames onder staan en met die kleur vind ik sledlamp een betere benaming.
              En leds test afzeiken kan altijd nog

Comment

Natuurlijk zou een test met een moederplant en stekken veel meer duidelijkheid geven.

Laat me even uitleggen wat ik bedoel met "minder dan 1 gram per watt is een gefaalde test". Het doel van de deze test (volgens de topicstarter) is om te bewijzen dat LED beter is dan HPS. Haal je dat niet, dan heb je niets bewezen, en is de test gefaald. Daarmee is niet bewezen dat LED slecht is; er is gewoon helemaal niets bewezen.

Maar ik wacht met spanning af, of deze test het gewenste bewijs gaat leveren.

Comment

Tuurlijk. Maar ligt b.v ook aan de kweker. Ik weet zeker dat jij b.v de 1 gram per watt haalt met hps terwijl ik maar 0,50gram of zelfs minder zou halen. Dus daarom.. Sowieso meer rondens om het echt goed te kunnen vertellen. Maar dit is mij mening.
                  sigpic

Comment

Dat gram per watt halen ligt meer aan hoe efficient je je tent of hok gebruikt. Dat heeft dus weinig te maken met hoe goed je kan kweken, maar meer met inzicht "hoe krijg je de opp het best gevult"

als ik 1 plant onder 250watt zet moet er 250 van 1 plant komen
                    dat is veel lastiger om te berijken dan wanneer je 9 plantjes onder dezelfde 250 watt lamp zet. Dan moet je van elk plantje maar 30gr afhalen om je gr/watt te halen.

commercieel knallen ze alleen maar heel veel kleine plantjes zodat ze met 15 tot 30 gr per plant hun gr per watt kunnen halen.

+ dat je met kleine plantjes veel sneller klaar bent.

oja en iemand zei dat elke plant anders groeit, bullshit!!
                    Als je stekken hebt horen ze allemaal +- dezelfde groei en dezelfde hoogte te krijgen.
                    als je goeie zaden koopt van 1 soortje dan horen alle zaadjes zich +- op dezelfde manier te ontwikkelen.

gebeurt dit niet, dan heb je of slecht merk zaden of verschillende soort stekken. Of je hebt in je hok klimaatverschillen. Dat er bv te weinig luchtcirculatie is of dat 1 plant vlakbij de ventilator staat of bij een luchtinlaat.of andere factoren.
                    Last edited by mr pitbull; 28 November 2013, 07:10.

Comment

oja en iemand zei dat elke plant anders groeit, bullshit!!
                      Als je stekken hebt horen ze allemaal +- dezelfde groei en dezelfde hoogte te krijgen.
                      als je goeie zaden koopt van 1 soortje dan horen alle zaadjes zich +- op dezelfde manier te ontwikkelen.
                      Als je stekken hebt ok.. dan zet je elke keer dezelfde plant neer.
                      Maar betreft zaad kan de verhouding wel verschillen. werkt grotendeels hetzelfde als bij mensen lijkt me.
                      Mijn vader en moeder hebben 2 kinderen geproduceerd Aan DNA zijn mijn broer en ik wel te relativeren en hebben grotendeels wel de zelfde opbouw.
                      Toch zijn we beide wel verschillend.
                      De enige gelijke bouw die ik ken zijn eeneiige tweelingen.
                      If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Eigenlijk geef je zelf al een beetje antwoord
                        Oorspronkelijk geplaatst door DenSchimmige View Post
                        Mijn vader en moeder hebben 2 kinderen geproduceerd Aan DNA zijn mijn broer en ik wel te relativeren en hebben grotendeels wel de zelfde opbouw.
                        Toch zijn we beide wel verschillend.
                        En ik zei ook, in grote lijnen horen de planten qua bouw en hoogte +- hetzelfde te zijn.

uiteraard ligt het aan de potentie van de plant hoe hij zich ontwikkelt maar dat zie je eerder terug in opbrengst.

Qua ontwikkeling heeft of je broer of jij beter je best gedaan. Of betere omstandigheden gehad. 1 van de 2 verdiend wsl ook meer geld.

maar de basis van broer broer of zus zus is meestal hetzelfde.

dat is tenminste wel het doel van zaadkwekers.

Waarom? Omdat je anders problemen krijgt met bv lamphoogte of ongelijk klaar zijn waardoor je niet goed kan spoelen, en zo zijn er nog wel meer redenen te noemen.

uiteraard zitten er altijd bijzondere gevallen bij. Maar dat is gewoon een productiefout.
                        Last edited by mr pitbull; 28 November 2013, 18:48.

Comment

Als zaden niet op potgrond zijn gekweekt en jij zet die in bv batmix kun je er ook niet van op aan en doen ze raar.
                          Heeft rqs geen zaadkwekerij in Spanje daar doen xe het buiten of in de kas.

Comment

Als je zaden in de prullebak gooit nadat je ze met een baksteen plat hebt geslagen doen ze ook raar

Ik snap niet wat je nou bedoelt te zeggen mway.

Als je 5 zaden in tuinaarde zet horen ze alle 5 ongeveer hetzelfde te zijn. Dan is de strain stabiel.
                            zet je 5 zaden in cement zullen ze alle 5 weinig doen. Dan is er niet 1 die ineens goed doet op cement.
                            zet je 5 zaden in goeie potgrond horen ze alle 5 in grote lijnen hetzelfde te zijn.
                            zet je er 1 in cement en 1 onder water en 1sla je met een spijker in een plankje 1 zet je voor een ventilator en 1 zet je voor je luchtinlaat.. tsja dan zie je vast en zeker verschillen.

maargoed ik laat me telkens weer verleiden om off topic te gaan.

zal het nu echt proberen niet meer te doen. Dus probeer me niet te verleiden.

ik ga nu ook op niemand meer reageren want door mij is het topic al genoeg vervuilt.

ben benieuwd wat het word.

Comment

Niks mis met een gezonde discussie hier ...

In ieder geval een verslagje om in het oog te houden.
                              Al aardig wat dingen kunnen van opsteken ... En daar zijn we hier toch voor

Hopelijk krijg je een serieus resultaat uit de kweek, vraag is alleen wat het weer gaat kosten om een m2 van leds te voorzien
                              Denk dat er voor iedereen wel een voordeel uit te halen is moest het allemaal lukken...

Comment

Ik hoop wel dat de Topic owner wel bij zijn woord blijft en ook tot het einde blijft updaten.
                                Het is inderdaad lastig met zoveel commentaar
                                Alhoewel je kunt niet zeggen dat je geen viewers hebt haha.
                                If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Bezig...
                                X