Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED test met nieuwe en slimme LED stations

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

Oorspronkelijk geplaatst door Shifty View Post
    vraag is alleen wat het weer gaat kosten om een m2 van leds te voorzien
    in dit voorbeeld 1000euro
    en dan heb je 340watt led vs 400watt hps

dus het verschil is 60watt en 900euro

maargoed 1 goeie run en je verdiend ook die ledlampen wel weer terug.

Laten we de prijs nou maar eens wegdenken, dat wordt ooit nog wel goedkoper. En laten we het minieme verschil in wattage dan ook maar vergeten, laten we eerst maar eens kijken hoe de setup werkt.

goeie wiet willen we zien...

Comment

Tsja de eerste test is dus blijkbaar al afgebroken. Dan weet je dus ook nooit echt zeker of dat niet was omdat het resultaat tegenviel.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik bedoel te zeggen hoe trekt een breeder zijn zaden in de volle grond op op teelaarde.
        Omdat dit invloed heeft op wat de zaden gaan doen als je ze op teelaarde zet.

Comment

Nou als de zaadkweker zijn zaden in volle grond kweekt, en je zet vervolgens 5 zaden op goeie aarde zullen goeie zaden of alle 5 beter doen of alle 5 minder. Maar wel allemaal gelijk op. Positief of negatief.

elke strain heeft zijn eigen eigenschappen zoals ze moet groeien en bloeien. Anders is het een andere strain.

net als met bv honden fokken, een labrador die eruit ziet als een pitbull is geen raszuivere labrador. Een fokker selecteerd en selecteerd om zo bepaalde raskenmerken te behouden. Zo kweekt een goede zadenkweker zijn zaden ook.

uiteraard zit er altijd wel een uitschietertje bij die anders doet als anderen. 2 gezonde mensen die al een gezond kindje hebben kunnen bijvoorbeeld ook ineens een mogooltje krijgen.

That is nature...

kijk bv naar jou somango's, ze tikken allemaal +- de deurklink aan en de bouw is bijna hetzelfde. Die 60 day wonders gaan trouwens ook aardig gelijk op.

dwz je hok functioneerd goed, en de zaden vertonen allemaal dezelfde kenmerken. Stabiel dus.
          Last edited by mr pitbull; 28 November 2013, 21:25.

Comment

Ik zou denken dat een "goede" kweker wat genetische variatie probeert vast te houden, zodat 'ie niet eindigt met een doorgefokt ras zoals de mopshond.
            Natuurlijk hoop je als zaad-afnemer op identieke plantjes, maar je kan de natuur maar beperkt je wil opleggen.

Daar gaat het niet om. Waar het om gaat, in dit verslag, is om een goeie oogst zonder smoesjes. We hebben genoeg oogsten zien mislopen, omdat "het spectrum toch niet helemaal goed was", of "omdat de plant niet goed was" of "omdat normale voeding niet geschikt is onder LED".

We willen allemaal graag bewijs zien dat een goede oogst onder LED mogelijk is, en er is maar 1 fatsoenlijke manier om dat te bewijzen: Met een goede oogst onder LED. Die oogst komt, maar of 'ie in dit verslag komt, dat moeten we afwachten.

Comment

En zo is het Biani. We zullen zien wat voor een oogst deze tenten gaan opleveren ook ik ben benieuwd naar hoe dit nu verloopt met deze voeding en setup.
              Je ziet in ieder al duidelijk verschil tussen de 2 achterste plantjes die een warmtemat hebben met een constante temp van 25 gr worteltemp en de voorste 2 plantjes.
              De EC was gisteren avond 1,4 en de PH 6,4. LV 74% en de temp 28,2 overdag.
              2013-12-01 20.48.38.jpg
              De Amnesia gaat lekker sinds afgelopen keer.
              2013-12-01 20.48.51.jpg
              Dit is een plantje met grondverwarmingsmat
              2013-12-01 20.49.13.jpg

2013-12-01 20.48.45.jpg
              Dit is een plantje zonder verwarmingsmat.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

He DJ Jackhammer,

Ik snap jouw verhaal en ik ben het met je eens...hoe meer mensen testen en hoe meer kritiek des te sneller hebben we het juiste resultaat. Ik zie hier een toekomst in. Momenteel is ook alle voeding wel zo'n beetje berust op HPS en is HPS niet meer weg te denken, maar zo dachten wij vroeger ook over de videorecorder en toen kwam er een DVD.

Het spectrum wat jij ziet heeft niet alleen maar plukjes. Als je goed kijkt zie je een lijn door het hele spectrum lopen alleen zijn die pieken in het blauw, rood en verrood zo intens dat ze erg hoog pieken en het andere wat weg drukken. Het leuke met deze lamp is dat je hem dus helemaal kan instellen en ook alle kanalen tegelijk aan kan zetten op 100%. Zo gebruik je in de eerste week alleen 100% grow en na de eerste week pas wat meer blauw. Het verrood komt in de derde week pas kijken en die bouw je dan ok langzaam op. Ik moet hier zelf nog even mee spelen en ook zal dat in deze test voorbij komen. Met veel blauw maak je de plant wat bootsy en met verrood laat je hem strekken, maar ook bloeien. Wat betreft het groen dat gereflecteerd wordt klopt niet volgens een plantkundige. Deze kleur word wel degelijk ook gebruikt door de plant, maar in mindere maten. Het is wel een kleur die erg diep doordringt door de bladeren naar de rest van de plant. Ook hier haalt hij energie uit.

Comment

Ik heb t ook (nog) niet zo op led. Maar ik ben benieuwd naar dit verslag. Je hebt een best geavanceerde lamp daar.

Als de bloei erin zit gewoon opbouwen tot veel rood in het spectrum. (Dus niet als die op 12/12 gaat)

Comment

Misschien leuk om dit ook te weten voor iedereen. Dit is mijn lichtplan voor deze kweek. Het kan dus zijn dat ik tussendoor toch iets wijzig aan het licht.

Week 1: 100% grow (18/6 schema) Lampen hoog om intensiteit te beperken en goed homogeen te houden; langzaam laten zakken als planten goed aanslaan
                  Week 2: 100% grow + 10% veg In principe goed. Als de planten te moeizaam strekken blooming toevoegen. Bij veel te veel strekking juist meer VEG en vooral geen Blooming
                  Week 3: 100% grow + 40% veg (naar 12/12 light schema)
                  Week 4: 100% grow + 40% veg + 20% Blooming Zie eerdere opmerking: goed, maar bij teveel strekking nog geen blooming en evt. meer Veg. Bij te weinig strekking juist andersom.
                  Week 5: 100% grow + 100% veg + 50% Blooming Zie opmerking week 4
                  Week 6: alles 100%
                  Week 7: alles 100%
                  Week 8: alles 100%
                  Week 9: alles 100%
                  Week 10: alles 100%

Comment

mss kleine opmerking ano ,

kan je ni beter aan de zijkant van de pot water geven , inplaats ven tegen de plant !!

tevens , interessant dat je der even een lichtschema bijzet , als er veranderingen moesten inkomen , pas je het wss ook wel aan hoop ik dan ??

groetjes en hou ze paars :p
                    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Als ik het goed begrijp, kun je dus veeeel minder water geven onder led?

planten moeten toch hun vocht transpireren en verdampen om zo naar nieuw vocht te vragen?

Hoe meer vocht ze vragen hoe meer voeding je kan geven.

ik heb t gevoel dat je om dit te bereiken de kamer of tent temperatuur in dit geval compleet op moet stoken.

ben nu wel benieuwd naar je voedingslijn, aangezien je met minder water dezelfde hoeveelheid voeding in je planten moet kunnen proppen.

geen kritiek hoor, ik denk gewoon hard op mee.
                      Last edited by mr pitbull; 2 December 2013, 16:19.

Comment

Kun je inmiddels al meer info over de voeding geven ?
                        Veg, Grow en Bloom zie ik.
                        Wat is het, wat zit er precies in ?
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hmm interessant topic ? En allemaal POSITIEVE reacties van de mede forumleden lees ik ...
                          Zal ik me ook eens mengen in de discussie .
                          Heb in ieder geval m'n stoeltje hier eens bijgeschoven om te kijken naar het verloop.

Laat je nie gek maken kerel !

grtz.Bodos
                          Led's grow !

Comment

Ik geef alleen een breed gebied om de stam, omdat er verder naar de rand nog geen wortels zitten lijkt mij in de eerste week of wel? Ik zal vanmiddag de gehele pot eens wateren zodat overal voeding te vinden is. Over de voeding kan ik nog niks vrij geven. Dit zal pas tegen het einde van tent 2 of 3 zijn. Bij LED is natuurlijk veel minder verdamping dan bij HPS, dus heb je inderdaad minder water nodig. Er gaat minder voeding verloren in de lucht.
                            Bijgaand wat scherpere foto's en weer 1 dag later zie je alweer een hoop verschil.
                            IMG_4638.jpgIMG_4639.jpgIMG_4640.jpgIMG_4641.jpgIMG_4644.jpg

Comment

Normaal gesproken gebruik je eerst ook een kleinere pot (niet verplicht ofcourse)
                              En door de plantjes bij de rand water te geven stimuleer je de wortelgroei omdat ze dan wat verder moeten rijken om bij water te komen.
                              geef je rond de stam water worden je wortels lui
                              If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Bedankt voor de top DenSchimmige! Maar is het niet zo dat je plantjes wel enige voeding moeten krijgen de eerste dagen om uberhaupt je wortels te stimuleren..?

Comment

Bezig...
                                X