Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED test met nieuwe en slimme LED stations

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED test met nieuwe en slimme LED stations

Korting op 420shop
    Beste mede kwekers,

aangezien het kweken met LED vele vraagtekens heeft ben ik afgelopen zomer een test ermee gestart door een aantal lampen aan te schaffen en te testen met een maatje. Begin van de zomer had ik nog niet heel veel ervaring en ben ik begonnen in een kast zonder verse lucht toevoer en zonder ook maar enige EC of PH te meten. Ook kwam ik erachter dat mijn voedingsschema niet helemaal klopte. Ondanks dat heb ik met deze LED lampen wel een mooie plant gekregen met lekkere toppen.

Een week voor oogsten:
    2013-10-14 23.42.10.jpg

Na alle berichten over de kracht en kleuren van led die negatief waren heb ik in samenwerking met de growshop een dure test laten uitvoeren door een erkend bedrijf. Dit om alle waardes in kaart te krijgen en te weten waarmee ik verder ga kweken. In samenwerking met een erg grote voedingslabel uit Nederland welke ik nog niet mag noemen zijn wij een aantal testen begonnen. Bestaande uit 3 tenten van 90x90 en 1 tent van 120x120cm.
    Dit om uit te zoeken hoe LED en voeding samenwerken om het beste resultaat te krijgen met LED. Wie wil er uiteindelijk nou niet met LED kweken als dit gegarandeerd een succes oplevert....? Minder stroom en geen warmte detectie gevaar.

Deze lampen worden gebruikt voor de test: http://onlinetopgrowshop.com/nl/136-...oeikweeklampen
    Een slim programmeerbaar LED klimaat station met een combinatie van 40W super power en 3W high power LED's voor de groei-, vegatieve- en bloeifase.

Volgens de test is het beste om 4 losse modules per m2 te gebruiken. Dit geeft de meest gunstige spreiding van licht en sterkte in umols. Totaal is dat dus 340W per m2.

Hier een foto van de lampen onder een tester.
    ledtest.jpg

Uit de testen zijn de volgende waardes gekomen:
    Meting lichtintensiteit (μmol/m2/s PAR) midden onder de lampen.

Op 30cm afstand (voordeel van LED is dat het niet warm wordt en je dicht op je toppen kan gaan zitten )
    1353 (μmol/m2/s PAR) dat is 3,98μmol per WATT. Bij een 1000W ligt dat geloof ik op 2 an 2,5 μmol per Watt. Erg intens dus.

Op 40 afstand vanaf de lamp:
    925 (μmol/m2/s PAR) dat is 2,72μmol per WAT Nog steeds meer dan bij hps wat ik heb begrepen en dit is ook de aanbevolen afstand.

De gemeten lichtspectrums zijn alsvolgt:
    spectrums.png

Het leuke van deze lampen is dus dat je elke spectrum apart kan bedienen per uur in percentages. Op deze manier kan je de hele plant sturen in zijn groei en bloei. Wil je dat hij meer "bootsy" wordt, dan doe je er meer blauw bij bijvoorbeeld en wil je dat hij meer gaat strekken dan voeg je meer infrarood toe..

Inmiddels hebben wij een aantal nieuwe testen gestart en zijn wij hierin gesponsord.

IMG-20131017-WA0006.jpg

Wij hebben 2 verschillende tenten waarin wij verschillende testen gaan doen. Wie het leuk vind...kan hier meekijken. Elke week zal ik het verslag updaten.
    Last edited by anowietje; 10 December 2013, 13:09.

Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

ik zal meekijken.

greetzz Mafferd.

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Led is inderdaad prijzig. Je komt met kortingen neer op € 1.000,- de m2, maar het heeft ook vele voordelen. Ik houd jullie op de hoogte!
        De eerste tent bestaat trouwens uit White widows en de tweede en derde tent uit Freddy's Best (cub winnaar).

Comment

Ja het zal vele voordelen hebben , MAAR ook heel veel nadelen !! bij een bezoek van blauw = alles kwijt ! hoe krijg je als hobby kweker ,dit alles door de 2de kamer ( echtgenoot ) ,wat is het rendement voor een hobby kweker ? Maar we gaan je volgen ! kom maar op met dat kweek verslag !

Comment

Lijkt me zeer interessant!

Comment

Dit klinkt erg interesant, vooral om lekker door te gaan in de zomer als het erg warm wordt. En natuurlijk ook voor de portemonnee

Comment

85W Led paneel ?
                Als zo'n module vol aan staat, wat is dan het netto stroomverbruik ?

"Gemiddeld gaat LED verlichting 50 x langer mee dan een gloeilamp, 8 x langer dan een spaarlamp en 4 x langer dan een standaard TL buis.vanaf ontkiemen alles bijhoudt.
                Foto's van de plantjes zijn interessant als je die maakt zonder dat bordeellicht.
                Deze zien er al gestrekt uit, iets teveel infrarood of wat ? Is niet te beoordelen meer, en hoe lang staan ze al en wat heb je gedaan tot nu ?

Je ziet, mijn aandacht heb je
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik ben benieuwd !! Ik hoop dat er verschil is onderling de tentjes zodat we wat van kunnen leren.

succes
                  Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Ik zie Paars.. Interesse gewekt.. genoeg reden om hobbelpaard erbij te schuiven
                    Disco wiet in progress suc6
                    If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Ik schuif ook bij al vind ik als low budget man de prijzen zeer hoog.
                      Als ik met mijn hps hetzelfde kwa opbrengst heb. Wat ik zeker weet
                      zelfs meer denk ik. Dan is het die investering zeker niet waard.

Dus vanuit deze kant succes.

(maar zelfs al heb je 2 gram de watt. Blijf ik nog bij hps.)
                      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                      Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Wel, ik schuif ook maar bij.

Ben benieuwd
                        sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

@QnQ Even snel een reactie op jouw verhaal. De leds kosten 250 per stuk wanneer je er meerdere koop, dus € 1.000,- de m2. Het is inderdaad prijzig, maar het heeft naar mijn idee zeker een toekomst. Ik zeg volg alles inderdaad maar en ook ik ben erg benieuwd wat er uit de testen gaat komen. Ondanks dat je zelf bij 2gr de Watt niet overgaat zijn er al erg veel mensen die het wel doen

De temp moet tussen de 23 en max 25 zitten en alleen wanneer Co2 toegevoegd gaat worden mag hij hoger. Wij zijn momenteel aan het testen hoeveel stikstof er de eerste periode in moet met LED.

Fotootje van tent 2 eerste week. Zijn net nat gespoten dus hangen wat... Ik zal komende week even wat flits foto's maken zonder the purple light district haha. De andere tent zal ik morgen even wat updates van doen. Die zijn inmiddels al in bloei aangezien ik later ben begonnen met deze blog dan de test is gestart.
                          IMG-20131017-WA0007.jpg

Voor alle andere die bijgeschoven zijn: Welkom allemaal

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

O en de reden van de bevochtiger in de eerste twee weken is, omdat je geen verdamping hebt door hitte zoals bij HPS... om die vochtigheid tussen de 70-80 te houden is een verdamper nodig. De kachel slaat alleen enkele korte keren van een paar min aan overdag wanneer de lampen aanstaan zodat de temp netjes rond de 23-25 blijft. In de nacht rond de 20gr. Het is belangrijk dat de worteltemp ALTIJD boven de 18gr blijft. Wanneer dat niet gebeurt lopen je planten elke een tijd in hun groei mis doordat zij eerst moeten opwarmen.

Ik zal eens vragen hoe het zit met die output van de lampen QnQ

Comment

Welkom en ik zet ook even een stoeltje neer.
                            Testjes houden we zelf ook wel van.
                            Waarom de LV 70/80% je kweek toch met zaad tussen 50/60 is genoeg.
                            Wie is de sponsor als ik zo vrij mag zijn.

Comment

Welkom Mway,

Met LED werkt het net allemaal even anders. Uiteindelijk zullen we nadeze testen ook weten wat dan echt het beste is. Wie weet mag de LV idd lager. Over de sponsoren mag ik nog niks zeggen

Comment

Bezig...
                              X