Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED test met nieuwe en slimme LED stations

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

Dus.. je mag het wel noemen.. beetje bs verhaaltje?
    sigpic

Comment

Persoonlijk vind ik het toch ook allemaal maar een beetje vaag...
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Het is wat vaag inderdaad, maar uiteindelijk toch minder vaag dan de gangbare haleluja verslagen die je van de LED verkopers ziet. Kijk alleen maar naar de eerste post met vergelijkingen van umol waardes die appels en peren vergelijken (flux vs dichtheid). Dat soort onzin is wat je normaal gesproken ook leest en dan een foto van een verlept plantje onder HPS en een geweldig uitziende plant onder LED erbij.

Nu kunnen we in ieder geval de hele kweek volgen in plaats van alleen maar wat foto's van het "eindresultaat". Of in ieder geval 1 van de drie ofzo. Kan nog steeds niet helemaal volgen hoe het nou zit met al die tenten en tests.

Wel een beetje merkwaardig om publiekelijk te gaan zitten betatesten, maar wellicht heeft de kweker ook niet al teveel ervaring en dan komt een forum als dit goed van pas. Als de kweek goed gaat heb je ook meteen een mooi gedocumenteerde advertorial.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik begrijp jullie allemaal...

Hierbij wat nieuwe foto's. Ze doen het allemaal goed en zien er gezond uit.

IMG_4664.jpgIMG_4666.jpgIMG_4669.jpgIMG_4671.jpgIMG_4674.jpg

Comment

Ik kwam juist een verslag tegen van vorig jaar, van een vergelijking 400W HPS tegen 250W LED. Verbluffend resultaat: Ongeveer 30% meer oogst onder LED. Ik sta met mijn oren te klapperen - ik vraag me alleen af waarom ze maar 153 gram hebben kunnen produceren onder een 400W HPS.

Comment

Wat een verschil in grote anowietje...
              Hoeveel verschil zit er tussen de plantjes?
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Haha die in het midden heb ik er bij gekregen een Amnesia stekje(iets ouder dus)... en die anderen zijn uit zaad. Die middelste doet eigenlijk gewoon mee, maar het gaat om die 4 erom heen.
                Hier weer wat nieuwe foto's. Alles is gezond en wel. Ik ga zaterdag over op het bloeischema.

IMG_4683.jpgIMG_4682.jpgIMG_4679.jpgIMG_4677.jpgIMG_4676.jpgIMG_4675.jpg

Comment

Lekken die planten nu uit de bladtips of komt dat door het water geven?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

heb je toch een kachel neergezet om de temp hoog te houden?

Lijkt me niet dat je die temperatuur van 28graden met alleen led bereikt.

en waarom staat die temp meter op de lamp?
                    Last edited by mr pitbull; 11 December 2013, 22:41.

Comment

Komt door het watergeven en had ze even daarvoor ook al gesprayed tegen spint just in case om ze te beschermen. Had het idee dat die stek wat had meegenomen.

Ik heb er sowieso een kachel bij staan in de winter ja die af en toe aanslaat wanneer de temp onder de 25 gr komt.. De lampen zelf geven geen warmte zoals een hps. Dat is nou juist een voordeel...al die hitte hoeft te worden afgezogen en komt niet door een buis je muur of dak uit buiten.

Ik had die temp daar even staan, omdat ik bezig was alles te verzetten in hoogte en te meten.

Comment

Nee ok ik begrijp dat je nu wel van het overtollige warmte probleem af bent. dit voor de zomer natuurlijk ideaal is.
                        Maar nu in de koudere tijd moet je er weer een kacheltje bij zetten.
                        Meeste kacheltjes zijn toch al gauw weer 2k Watt
                        Over tijd heen berekend zal dit wel lager uitvallen maar het is ook wel weer een extra aangezien het niet met het licht mee komt.
                        If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Led geen warmte... onzin. Als er 300 watt je tent ingaat, dan moet er 300 watt warmte uit. Alleen als je met LED met minder watts kunt kweken, dan kun je zeggen dat LED minder warmte geeft.

Maar... je moet toch vermogen genoeg hebben hangen om je kast warm te houden? Kun je anders niet een beetje isoleren, of de afzuiging lager zetten? Want zoals je het nu doet verlies je alle voordeel van je LED door je kachel...

Comment

En nogmaals, warmte is geen nadeel maar een voordeel.

de ideale temp om een wietplant te laten transpireren is (goh wat toevallig) 28graden.
                            hoe harder de plant transpireert hoe meer water ze vraagt dus hoe voller je ze met voeding kan drukken.

in mijn hps hokje is het nu lamp uit 19 lamp aan 23. Veels te koud dus. Om het warmer te krijgen zou ik er nog eerder een hps naast hangen dan een kachel gebruiken.

Het enigste idd dat een voordeel kan zijn is dat je met een buitentemp van 30gradrn gewoon door kan kweken. Maar zolang je maar genoeg lucht verplaatst dmv een groede afzuiger kunnen ze best een paar weken tegen 40graden.
                            Last edited by mr pitbull; 12 December 2013, 06:31.

Comment

Dit kacheltje is 750w en slaat zo'n 3x per uur ff 2min aan. In de winter moet je wel bij verwarmen om die ideale temp te bereiken idd voor het juiste klimaat. Wat betreft dat 340w led evenveel wamrte af moet geven als een 340(400)w hps is BS! Pak jij maar eens een hps lamp met je handen beet...denk dat je dat niet een tweede keer doet. De leds worden max iets van 28gr dus geven totaal niet genoeg warmte af om de tent op de juiste temp te houden.
                              Last edited by anowietje; 12 December 2013, 08:00.

Comment

Goedemorgen Mr Pitbull,

Als je met hps kweekt kan dat haha. Wel is het zo dat je beter overdag kan kweken gezien de zon en het magnetische veld daarvan... daar zijn ook wat testen over geweest.

Het kacheltje wat ik gebruik is deze(misschien beter dan een foto maken) http://onlinetopgrowshop.com/nl/klim...50w-1500w.html
                                Hij blaast idd in de tent zoals je kan zien.

Comment

Bezig...
                                X