Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED test met nieuwe en slimme LED stations

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

Waarom sluit je die verwarming niet aan op je inlaat en beiden regel je met externe temp. Sensor ?
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mr pitbull
      340watt led is +- 330watt voor licht en misschien gaat er 10 watt verloren aan warmte.
      LED heeft een effiency van ongeveer 20% (of was het 15?) Van 340 watt LED komt dus zowat 70 naar buiten als licht. Als er 10 watt naar buiten komt als warmte, waar blijft dan de overblijvende 260 watt? Energie verdwijnt niet, weet je.

Ja, een HPS is heter dan een LED, maar dat is niet warmte, dat is temperatuur.
      De hele discussie over warmte vs temperatuur is tot de diepste diepte gevoerd in dit topic:

(Ik zie trouwens dat Mr Pitbull die hele discussie uit zijn geheugen heeft gewist. Ga eerst even herlezen, Mr Pitbull, voordat je begint te blaffen.
      Last edited by Blani; 12 December 2013, 11:52.

Comment

Ha Blani, geniale thread is dat. Bizar hoe mensen soms dat soort basis natuurkundige principes maar niet kunnen/willen begrijpen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

heey succes dit is wel interessant
          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
            Bizar hoe mensen soms dat soort basis natuurkundige principes maar niet kunnen/willen begrijpen.
            Inderdaad...
            Maar begrijp ik goed dat jij dit wel begrijpt? Mag ik even een vreugdedansje doen, dat ik eindelijk niet meer alleen ben op dit forum?

Comment

@Blani, Ja natuurlijk. Had een 10 voor natuurkunde op de middelbare school. Enige vak waar ik echt goed in was (en lol in had). Al zit het soms diep verstopt inmiddels, dat soort dingen snap ik nog wel

Extreme en Moreweed waren het trouwens ook al met je eens (na wat nadenken).

:edit: lol kloterige autocorrect!
              Last edited by Wietefras; 12 December 2013, 16:36.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik volg die led test, lijkt me interessant.

Aan blani en anderen wil ik nog toevoegen dat ik blij ben dat die materie aangaande warmte en het behoud van energie werd opgehaald. Het is weer even geleden dat ik op de schoolbanken zat en zo nu en dan een degelijke wetenschappelijk benadering kan het geheugen weer wat verfrissen. Bedankt

Gz

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Nou... Xtreme geloofde alles wat ik zei, nadat 'ie een keer verschrikkelijk op zijn bek gegaan is door me met onzin te bestoken:
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...fan-controller .
                  Xtreme was een typische rat van likken naar boven en schoppen naar beneden. Aan zijn gelik over thermodynamica hecht ik weinig waarde.
                  Aan de commentaren van Moreweed hecht ik veel waarde - maar Moreweed heb ik niet kunnen overtuigen, dacht ik. Die heb ik alleen aan het twijfelen gebracht.

@Bongool: Graag gedaan. Het is me een eer en genoegen om dingen uit te leggen - aan mensen die bereid zijn te luisteren.

Comment

Had een 10 voor wiskunde op de middelbare school.
                    Doe je netjes, rekenvaardigheid kun je een hoop geld mee verdienen.

Enige vak waar ik echt goed in was (en lol in had).
                    En laat me raden... Talen was helemaal een ramp zeker?
                    If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Wat ik wel mis in dat topic is de uiteindelijke uitkomst zoals Tinuz die zou gaan testen in z'n tentje.
                      Dat had het mooi gecomplementeerd.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@Mr Chiuwawa: Als je nou niet was afgehaakt in dat topic, dan had je gezien hoe ik een 18watt spaarlamp in een fleecetrui wikkel, en dat 'ie in 3 minuten op 100 graden komt. Da's niet een "beetje warm".
                        Ga nou effe lezen man.

Comment

Laten we die discussie nu niet weer gaan doen. Het is hier al vijandig genoeg op deze thread jegens de LED kweek

Het heeft ook niet zoveel zin. De mensen die het principe snappen snappen/accepteren het ook wel na het lezen van die andere thread. Als het dan nog niet duidelijk is gaan ze het nooit snappen/accepteren.

@DenSchimmige
                          Oorspronkelijk geplaatst door DenSchimmige View Post
                          Doe je netjes, rekenvaardigheid kun je een hoop geld mee verdienen.
                          Ehm ik bedoelde eigenlijk natuurkunde. Ik zat op mijn telefoon te typen en had constant gezeik met de autocorrect. Blijkbaar de verkeerde "kunde" gekozen lol.

En laat me raden... Talen was helemaal een ramp zeker?
                          Ha, ja. Behalve Engels. Daar was ik weer wel goed in (las veel engelse tijdschriften).
                          Last edited by Wietefras; 12 December 2013, 16:42.

Comment

Toch natuurkunde. Dat hoopte ik al, maar ik durfde er niks van te zeggen.

Dan is een 10 meer dan ik: Ik had maar een 9. (Voor wiskunde maar 7 overigens...)

Comment

@Mr Pitbull: Verdere natuurkundelessen kosten je mijn standaardtarief van 50 euro per uur. Het gratis vriendentarief is voor jou afgelopen.

Comment

Nog een dingetje dan en dan hou ik er ook echt op. Ik ben met een verwarmingskabel van 30W bezig. Kan ik zonder moeite in mijn handen houden als die aangesloten is. Ik heb ook een SMD soldeerboutje van 15W. Hoe lang denk je dat ik die vast kan houden? Waar denk je dat uiteindelijk toch meer warmte vanaf komt?

Comment

Bezig...
                                X