Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekje binnen in DP90

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweekje binnen in DP90

Korting op 420shop

Last edited by Escargot; 2 November 2013, 10:11.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Re: Eerste kweekje binnen in DP90

Ik had ook al in het andere topic geantwoord maar heb nog even betreft afzuiging.
      In een hok van 80 x 80 x 160 word geadviseerd.
      1.1(Hps verlichting)

Afzuiging +-200 kuub
      Koolstoffilter +-250 kuub
      AfzuigSlang(meestal 125mm check de maten van je afzuiging)
      Vsa 250w
      Bulb 250w (je hebt aparte groei en bloei bollen maar ook een combi zoals de philips son t pia plus)
      Hamerslag/spiegelkap reflector e40 fitting
      Schakelkast/relaiskast (bijv. Davin dv12)
      En vergeet je electra snoeren niet deze zijn niet inbegrepen
      Potten 0,9L (voorgroeien)
      Potten max 9stuks van 11L
      Zaadjes/stekken
      Passieve inlaat en Eventueel een actieve inlaat (voor koele verse lucht je hok in)
      Vijferfolie (Voor de bodem)
      Zorg voor witte muren!!!
      Aangeraden automatische brandblusse

met T neon
      1.2(T-Neon verlichting)

Afzuiging +-200 kuub
      Koolstoffilter +-250 kuub
      AfzuigSlang(meestal 125mm check de maten van je afzuiging)
      T-neon verlichting max 2stuks van 2x75w(Ook hier zit verschil in groei en bloei licht)
      Potten 0,9L (voorgroeien)
      Potten max 9stuks van 11L
      Zaadjes/stekken
      Passieve inlaat en Eventueel een actieve inlaat (voor koele verse lucht je hok in)
      Vijferfolie (Voor de bodem)
      Zorg voor witte muren!!!
      Aangeraden automatische brandblusser

je zit dus best wel zwaar overkill met die afzuiging.
      Of je moet later een grotere tent willen kopen
      of je kunt kijken of je de afzuiger met iemand ruilt voor een iets kleinere afzuiging *al zou ik die persoon nog wel wat laten aanbetalen*

en ja die planten gaan nooit passen.
      ik heb 1,20m2 tent en ik kom dat al never niet kwijt.
      If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

90/60/90 tent !! met meer dan 30 planten , zo'n tentje kweek je normaal stekken of je moeder plant staat erin ! en dan ook nog een eerste kweek ! WAAR ZIJN WE NOU MEE BEZIG ? YEY sorry hoor , je bent een beetje doorgeschoten , kom ff terug op aarde !!

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hier zijn we dan met een beetje foto's hoe het er nu bij staat:

Tent proberen te trekken om te laten zien hoe deze wat vacuum trekt

vacuum.jpgvacuum 1.jpg

Indeling van het tentje met een 26 liter kuip en op de voorgrond 3 x 3 liter potten met auto fem van RQS

indeling tent beter overzicht.jpg

Afzuiger en filter in de tent, pc fan die voor de open flap hangt en de temp en lv met licht aan, lijkt me toch haalbaar of niet?

afzuiger.jpgtemp lv licht aan.jpgpc fan voor de flap die open is.jpgfilter.jpg

Afstand lamp/plantjes en dan een royal critical (autoflower fem RQS) en 2 x bluematic (autoflower fem RQS) in een 3 literpotje, zijn sinds 30/10 boven, vandaag dag 3

rqs femmetlamp boven.jpgroyal critical rqs.jpgbluematic 1.jpgblue matic 2.jpg

Juist gekeken bij de zaden die al 2 dagen tussen de watten liggen, hiervan zijn er momenteel:

5 x blueberry (autoflower)
          4 x big devil (autoflower)
          2 x adh47 (autoflower)
          2 x mix (autoflower)

ontkiemd en gaan dus deze avond in de kuip van 26l, al de rest nog geen teken van leven

Wat denken jullie nu over mijn opzet, temp is ideaal en ruimte heb ik ook voor autoflowers, deze moeten niet groot worden, klein met compacte buds ben ik best tevreden over.
          Attached Files

Comment

Yey als de gemiddelde span wijdte van een plantje nu een 10 tal centimeters zou bedragen.

Je gaat al moeite hebben met die vier planten.

Nu ben jij in de veronderstelling dat je enige goede planten overhoud.

Dat is dus niet het geval, alle planten zullen elkaar gaan verdringen door licht te zoeken.
            Zowel in hoogte als in breedte.

Ook onder de grond zullen ze elkaar gaan verdringen.

De wortels van de sterkste overwoekeren da anderen.

Ook de sterksten zullen geen mooie planten worden met jouw theorie.

Veel plantjes op direct 12/12 kan, maar jij overdrijft dit enorm.

Het is heel erg jammer voor ons om dit te lezen.

dat je tegen alle adviezen in toch gaat doorzetten.
            Last edited by Escargot; 2 November 2013, 13:45.

Comment

Comment

Ik schrijf dit zeker niet af
                Ik zelf zou het echter niet doen als ik zo'n goed gerief had als jou
                wie weet wordt dit een heel leuk kweekje, wordt allesins interessant om te volgen!
                Het is maar door extremen te doen dat je bij kunt leren, de eerste die zijn planten door een net liet groeien werd waarschijnlijk ook gek verklaard!

Maak er het beste van yey, maar kijk voor een volgende kweek misschien wel voor wat haalbaardere cijfers
                Ik blijf deze iig volgen

Cheers!

Comment

Autoflowers doen het beter op 12/12 a 16/8 of daar tussen obv.. Anywho.. Afjes kan je better toppen. Krijg je toch meer opbrengst.

Buiten dat denk ik niet dat het gaat werken, maar zou graag zien dat ik verkeerd zit.

En Escargot die weet wel wat over planten bij elkaar zetten in 1 pot. Dus van hem zou ik het aan nemen wat die zegt der over.

Veder wens ik je veel succes!
                  sigpic

Comment

Ja hoor ik snap je wel , heb meerdere voorbeelden gezien ! alles bij elkaar heb je voor een hoop geld , als je bij elkaar bijna 40 planten zaait en dan een tentje hebt 90/60/90 en er dan rekening mee houd met uitval ,is wel zonde van al het werk en geld , ik gun je natuurlijk een goede oogst ,maar je zit met aantallen die nooit in je tent passen ! zoek eens op BUD ON A STICK ! ik hoop straks van je te horen dat ik helemaal fout was , en dat je minstens 30 vieze vette harde buds hebt geoogst ! veel suc6 met je kweek !

Comment

Comment

ben benieuwd of u dat gaat lukken zoveel planten in zo een kleine ruimte

Comment

@sweetsmoke:
                          Thx dat je het niet afschrijft, vandaar ook dit kweekje gewoon om te experimenteren en we zien wel hoe het verloopt

@SmokinDad
                          Ik dacht altijd gelezen te hebben dat ze auto's op 20/4 of 18/6 van licht zetten, als je buiten auto's hebt staan in het seizoen krijgen ze toch ook rond de 18u licht en bloeien ook mooi af. Heb de schakelaar nu op 18/6 gezet maar overschakelen op 12/12 is uitgesloten vrees dat ze dan teveel gaan strekken.
                          Auto's top ik nooit buiten niet en binnen ook niet, dit doe ik alleen met fem of reg soorten buiten fimmen en toppen maar nooit met auto's

Ik ga zeker geen tips afwijzen omdat dit een soort leer proces is en een experiment voor mij, zien wat er kan en niet kan

En thx

@ budha54
                          Ik heb serieus wat leeswerk verricht eer ik hier aan begon, ben meer een buitenkweker, maar wou eens iets nieuws gaan testen, ik heb juist het DP90 tentje gekocht en de tneons met de groei en bloei buizen (zeker geen verloren geld omdat dit van pas komt voor het volgende buiten seizoen om voor te groeien) filter en afzuiger heb ik voor een prijsje kunnen kopen en kan achteraf nog van pas komen als ik eventueel moest overschakelen op hps. De RQS zaden heb ik gekocht, al de rest heb ik gekregen van vrienden dus veel geld heb ik niet besteed aan zaden of de setup,dus afvallers zit ik zeker niet mee in + dat ik nog auto's eind augustus had gezaaid in een 1 liter potje om een zadenkweek mee te doen ,dat is de mix die ik ter ontkieming had gelegd, kleinste plantje was 10 cm en grootste 25cm, gewoon in lightmix en juist af en toe eens wat fishmix gegeven van biobizz en is ook aardig gelukt, wel zeer fluffy door te weinig licht uren.
                          Ik heb veel zaden ontkiemd maar de meeste zijn achter 2 dagen nog steeds toe, 13 waren klaar om in de kuip te zettten en heb ik net gedaan,hoop dat er nog 2 kiemen dan heb ik in de kuip 15 plantjes staan als ze allemaal boven komen uiteraard. Dan nog rekening houden met eventueel mannen die er van verder kunnen komen,dan blijven er ook niet teveel over. Ik wasniet van plan om 40 plantjes te zetten in een kuip van 26 liter , dat is er inderdaad deftig over , maar we zien wel , ik deel dit verslag maar vooralvoor mezelf om uit men fouten te leren

@Escargot

Ik ga zeker rekening houden qua voeding door deze verschillende soorten in 1 kuip te zetten,de ene dame heeft sneller honger dan de andere,dit merk ik elk jaar buiten ook als ik auto's in een 65/90 liter kuip zet per 6 tot 10 stuks ook verschillende soorten bij elkaar en steeds gelukt zonder al te veel bij te voeden.
                          Ze staan in lightmix met wormen mest van GL, wat kalk erbij, beetje koeienmest erin en dit ingewaterd met bac van no mercy en paar drups rootjuice van biobizz.

Waarom steeds verschillende soorten,ik rook niet graag alle dagen hetzelfde,hou van afwisseling of zelf eens een mix te maken, als je 1 soort kweekt heb ik er al snel genoeg van.

Ik heb daarnet een paar ontkiemde zaden in de kuip gedaan

- 5 blueberry
                          - 3 big devil
                          - 2 adh47
                          - 3 mix

Kijken welke boven gaan komen en of er nog verder zaden ontkiemen, 15 zou mooi zijn om mee verder te gaan in deze kuip + de 3 fem auto's van RQS die apart in een 3 liter potje staan.

Volgende update komt er als er weer wat veranderd is.

Bedankt aan degene voor hun info, apprecieer ik enorm en vandaar ook dit verslag om dit later nog eens te kunnen lezen,dus info is zeker welkom op alle vlakken voor als het toch zou mislukken, dan zal ik er mij zeker niet voor weg steken, iedere keer als er wat verandering komt zal ik een update plaatsen van begin tot het einde,ook als ik maar 2 gram kan oogsten

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@wartjen
                          Zelf ben ik ook benieuwd hier naar

Comment

Ik ben net een kweek in een DP90(2x) aan het afronden ook met 4x5watt tneon. ( zie handtekening )
                            ik heb ooit sog overwogen, maar de aantallen waarover jij spreekt is ... , in mijn bescheiden mening is 10-15 planten de uiterste maximum voor een dp90 ( en eerder 10 dan 15) maar ik ben wel benieuwd ...

mss kun je toch dat 12/12 regime in u achterhoofd houden gezien dit uw wortelgroei en hoogte en breedte groei zal beperken en zo spaar je nog eens op electriciteit ook

maar goed genoeg gezeverd, veel succes alvast
                            2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

Comment

Hey Dylero leuk dat je ook eens komt kijken, heb jouw verslag helemaal doorgenomen en vind het schitterend wat je bereikt onder de tneon's

Vandaag zijn er al een deel plantjes boven gekomen in de 26l kuip, vanaf ze allemaal boven zijn ga ik nog een update plaatsen.
                              Er staan er momenteel 15 in en 8 ervan zijn boven,rekening houden dat de mannen ook nog verwijderd worden achteraf ,morgen bekijk ik het opnieuw hoeveel er boven zijn,heb nog een paar zaden achterhand die net een klein penworteltje laten zien, dus morgen ten laatste in de aarde anders zwiep weg ermee en gaan we verder met hetgeen er nu instaat.

De 3 zaden van RQS in de 3l pot doen het momenteel nog zeer goed

Wat het regime 12/12 betreft ga ik niet doen denk ik we zien wel later, ik ga verder op 18/6 nu ipv 20/4 en mss binnenkort 16/8,heb altijd gelezen dat licht gewicht is

Tot de volgende

Comment

Bezig...
                              X