Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LR2's Rommeltopic

    Spannend ,super leuk topic LR2!

    Comment


      Re: LR2's Rommeltopic

      Thanks Urban alien!

      De winnaars zijn bepaald. Omdat Stemma het meest volledige antwoord heeft verschaft, is zij de nummer 1.
      Nummer 2 is wietefras.
      En voor cookaap ging ik sowieso al een sativa feno uitzoeken, dus die wint voorlopig niks
      Ik neem een dezer dagen contact met de winnaars op, om het een en ander te regelen. Ik heb het effe druk, dus het kan wat daagjes duren. Ik wil immers zoveel mogelijk duidelijke info meegegeven die eerst uitgeschreven moet worden. Dat kost tijd, en tijd heb ik even niet zoveel.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        Re: LR2's Rommeltopic

        aaaallleeejuppaaahhhh gefeliciflapstaart ey stemma en wietefrats

        Comment


          Re: LR2's Rommeltopic

          Heel erg leuk om te horen LR2, bedankt !


          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            Re: LR2's Rommeltopic

            Ha,

            Wat is eigenlijk de naam van het organel bij dieren (mensen) dan? Ik kon alleen peroxisoom vinden.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              Re: LR2's Rommeltopic

              Lysosoom is een organel wat alleen bij dierlijke organismen voorkomt.
              Ik weet niet of deze bedoeld wordt ?
              Peroxisoom komt bij zowel plantaardige- en dierlijke organismen voor.
              (Volgens mijn internetbronnen )
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                Re: LR2's Rommeltopic

                Gefeliciteerd Stemma en Wietefras! LR2 en ik hadden laatst al wat leuks besproken waardoor het eigenlijk niet de bedoeling was om de zaadjes te winnen
                Knap gevonden trouwens, het peroxisoom.

                Comment


                  Re: LR2's Rommeltopic

                  Het was eerlijk gezegd ook niet mijn intentie om de zaadjes te winnen, maar als er een uitdaging gesteld wordt dan ga ik die aan

                  @Stemma, Ja, ik bedoel het peroxisoom. Kon daar ook geen andere naam voor vinden.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    Re: LR2's Rommeltopic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                    Ha,

                    Wat is eigenlijk de naam van het organel bij dieren (mensen) dan? Ik kon alleen peroxisoom vinden.
                    Klopt, dat is de officiele benaming, maar er waren er nog 2. Microlichaam (omdat het zelf een soort maag is?) en de andere benaming is verdwenen van de Engelse wikipedia op 4 november.. Ik weet hem ook niet meer uit mijn hoofd helaas.
                    Maar de naam is minder belangrijk dan de functie, natuurlijk. Het peroxisoom zorgt er mede voor dat de plant aan het kiemen gaat. En dus kan peroxide aan je water toevoegen het kiemen bevorderen, omdat het alvast mee helpt om vetten en zetmeel om te zetten in bruikbare glucose. De daarbij vrijkomende zuurstof is een mooie plus.
                    Dan rijst bij mij de vraag: helpt glucose oplossen niet net zo goed?
                    Dat weet ik niet. Maar interessant om eens te proberen als ik ooit iets met hydrocultuur ga doen.

                    Het lysosoom is weer iets anders, dat lyseert (scheurt) bepaalde moleculen.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      Re: LR2's Rommeltopic

                      Ah, op die manier.

                      Dat met die glucose vroeg ik me inderdaad ook af. Al ging het dan meer om het afbloeien. Die Amerikanen willen nog wel eens sucrose en glucose in het hydro water gooien aan het einde van de kweek. Die spoelen de plant dus met suikerwater. Zag een recept dat ging over 180gram (sucrose+dextrose) aangevuld tot 1 liter water waar dan 5ml/gallon van in het systeem gaat. Of met Clearex (3% glucose en 1,5% sucrose). Probleem zou namelijk zijn dat als je puur water geeft aan het einde van de kweek dat je daarmee dan juist glucose zou onttrekken aan de plant.

                      Iets dergelijks doen we ook wel met melasse, maar de redenatie daarachter is toch anders dacht ik.

                      Mijn T-neon kastje is inmiddels toch weer vrijgekomen, dus als ik weer eens tijd heb kan ik wel eens wat ontkiem/opkweek testjes gaan doen.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: LR2's Rommeltopic

                        Ik ben wel benieuwd naar testje hahahahaaha.
                        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                        Comment


                          Re: LR2's Rommeltopic

                          DSCF7007.jpg
                          Toch de bakken maar hoger gezet.

                          DSCF7008.jpg
                          Weinig vershil in pheno, wel een paar goede zij-groeiers. Ziet er veelbelovend uit.

                          DSCF7009.jpg
                          Na-komelingen.. Latere zaaiing. Maar hogere lichtdruk, dus misschien trekken ze gelijk. Maakt ook weinig uit, het gaat hier om de autoflowers die er tussen kunnen zitten..
                          De mannen zijn altijd een tijdje eerder, dus de dames kunnen wel 2 weken achter blijven. Of gelijk lopen. Het komt niet zo nauw.

                          Waar waren we ook alweer mee bezig? Hier een overzichtje.
                          punisher genetica.jpg



                          En een tweede overzichtje.

                          xxx genetica.jpg

                          Nu weten stemma en wietefras ook wat ze ongeveer kunnen verwachten.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Re: LR2's Rommeltopic

                            Mooi man hoe je dat doet, ik hoop ooit ook genoeg kennis te hebben om zoiets te doen
                            Die Punisher lijkt me een mooie soort geworden!
                            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                            Comment


                              Re: LR2's Rommeltopic

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post

                              @Stemma, Ja, ik bedoel het peroxisoom. Kon daar ook geen andere naam voor vinden.
                              Glyoxysoom ?




                              Microbodies ?


                              Bron : home.kpn.nl/b1beukema/peroxisomen.html
                              Last edited by Stemma; 10 November 2014, 18:27.
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                Re: LR2's Rommeltopic

                                Wow, daar ben je dus al een hele tijd op aan het kweken.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X