Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    waarschijnlijk
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Re: LR2's Rommeltopic

      Hopelijk komt er een goede auto af! Waar je toch een leuk oogstte van kan hebbe! Paars is altijd leuk meegenomen eh

      Sent from my C2105 using Tapatalk
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

      Comment


        Re: LR2's Rommeltopic

        Je bent lief voor de beestjes, Karma points voor LR2. Mooie plantjes naar wat je zegt idd, barre omstandigheden.
        die latere dame ziet mij er het mooiste uit kwa topmassa voor zover ik als junior tuinder op de (3e) foto kan beoordelen.
        heeft dan natuurlijk ook meer blad met haar langere groeifase. Leaf to bud ratio zal nu ook nog niet van belang zijn neem ik aan

        elke update ben ik bij dit topic heel benieuwd
        enorm leerzaam, je selectiemethodiek, alle theorie die je eromheen verschaft, Puik!

        Comment


          Re: LR2's Rommeltopic

          Thanks voor de reacties!
          De leaf-to-bud ratio kan me inderdaad weinig schelen, het doel van dit hele 'gedoe' was om een paar dingen te checken:
          - Hoe juist is de theorie van non-dominante autoflower genen. Dit antwoord hebben we gevonden: Ja, autoflower genen zijn recessief en komen terug naar boven in de derde generatie, zoals de wet van Mendell dicteert.
          - Zijn paarse genen dominant, recessief of ergens daar tussenin? Het antwoord hierop is: Er zijn zowel dominante allelen als recessieve voor zowel paars als groen.
          - Kan ik een lekkere autoflower maken met de black domina die ik in mijn bezit had? Het antwoord daarop lijkt vooralsnog 'Ja' te zijn.

          Nog meer leuke ontdekkingen:
          - het autoflowergen lijkt gekoppeld te zijn aan het gen voor dwerggroei. Die dweggroei genen zijn recessief, maar desalniettemin aanwezig. Het kan dus zijn, dat je in een ongelukkig geval maximaal 3 gram per plant kunt halen, simpelweg omdat zijn/haar genen gecodeerd zijn om zo snel mogelijk te bloeien. Ik ging 5 generaties dweggroei-vrij, en nu zitten ze er opeens toch tussen. Dat is opmerkelijk. Misschien is het de combinatie van genen, of een indica-trekje dat opeens tot uiting komt. Ik durft het niet te zeggen.
          - Na meerdere generaties komen meerdere 'auto' bloei varianten voor: vroeg, laat, extreem laat en totaal niet autoflower.

          Voetnootje: de grote autoflower dame, begint ook paarsig te verkleuren. Maar dit komt door de temperatuur in de nacht gok ik. Het begint namelijk niet van binnenuit zoals bij de genetisch paarse planten.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            Re: LR2's Rommeltopic

            goeie simpele uitleg! ik kan nog volgen :p
            hoe ga je bij het paars de dominate en recessieve herkennen?
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

            Comment


              Re: LR2's Rommeltopic

              wat maak je allemaal mee lr

              Comment


                Re: LR2's Rommeltopic

                Oorspronkelijk geplaatst door GDog View Post
                goeie simpele uitleg! ik kan nog volgen :p
                hoe ga je bij het paars de dominate en recessieve herkennen?
                intermediar fenotype, een groenpaarse (of paarsgroene) dame met beide dominante genen.
                Het paarse wordt wel steeds minder, maar blijft aanwezig. Dat wilt dus zeggen dat er ook een zekere 'mate van dominantie' bestaat; het groene blijft overheersen uiteindelijk, omdat het een prominenter dominante plaats inneemt dan paars.
                Dat klopt met de literatuur; dat maakt mendells theorie ook maar deels toepasbaar in de praktijk.

                Paars x paars zal natuurlijk wel altijd paars blijven. Tenzij je te maken hebt met recessief paars. Dan.. Weet je wat LR2, maak het nou niet moeilijker dan het is
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  Re: LR2's Rommeltopic

                  Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Ik kan, met enige trots, stellen dat ik die herma-genen - voor zover ik kan testen - eruit gewerkt heb. De mannen zijn gewoon man, de vrouwen gewoon vrouw. Zoals het hoort. Als iemand ze nu nog kan stressen tot herma, verdient diegene een medaille.

                  Dan weten Stemma en wietefras ook of het de moeite waard is om ze buiten te latenstaan/zetten (zonder de autoflowers te filteren).
                  Gefeliciteerd LR2 !

                  Natuurlijk is het de moeite om ze te planten tegen die tijd neem ik nog wel contact met je op of ik nog iets voor je moet registreren.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    Re: LR2's Rommeltopic

                    Hahaha geweldig Stemma! Maar ik word nu al gek van mijn eigen administratie
                    Een kweekverslag(je) is ruim voldoende. Dat ik mag gaan zien wat je er mee doet, maakt me al lang gelukkig!
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      Re: LR2's Rommeltopic

                      DSCF7248.jpgDSCF7246.jpgDSCF7252.jpgDSCF7254.jpgDSCF7255.jpg

                      Man, man, man wat een stress! Maar ze kunnen het aan. Verwaarlozing ten top, in de top. Er is een duidelijk verschil te zien met de calyxen die al vroeg bevrucht waren en zij die later waren. De vroege worden nu al geel. Die zijn dus rijp. De rest nog niet, getuige de groene flubjes die hier en daar naar buiten piepen.
                      Voor planten die zaad dragen vind ik ze trouwens nog best een prima trichomengehalte hebben.

                      Afijn, ik heb de klok vandaag op 17 uur gezet, om te zien of de "non-auto's" willen bloeien. Over 3 weken weer een uurtje verder terug. Dan zijn de auto's er ook uit, en ik denk dat ik toch maar eens wat tegen die beestjes ga doen Ze zijn een leger aan het vormen volgens mij.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        Re: LR2's Rommeltopic

                        Wat me ook opvalt,is dat autoflowers veel eerder gaan ruiken dan non auto's

                        Comment


                          Re: LR2's Rommeltopic

                          Dat is mij nog niet opgevallen. Meestal beginnen ze 3-4 weken voor de bloei flink te geuren. Maar omdat autoflowers zo'n 3-4 weken groeien voordat ze in bloei gaan, ruik je ze constant. Misschien is dat het?
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Re: LR2's Rommeltopic

                            Ik denk het ook LR2,vooral je naamgenoten,ruiken al opvallend vroeg naar dat heerlijk geurtje
                            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                            Dat is mij nog niet opgevallen. Meestal beginnen ze 3-4 weken voor de bloei flink te geuren. Maar omdat autoflowers zo'n 3-4 weken groeien voordat ze in bloei gaan, ruik je ze constant. Misschien is dat het?

                            Comment


                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                Re: LR2's Rommeltopic

                                Ik schuif hier bij aan. Leuke manier van schrijven, en mooi om te zien hoe je te werk gaat. Succes met rommelen !

                                Comment

                                Bezig...
                                X