Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Re: Allereerste microkweek - 1 x Royal Dwarf - 18W TL
Mwa rotten nietvzo snel. Wel als het blad eraf valt meteen opruimen anders kan het wel gaan schinnelen of diertjes aantrekken. Iets wat dood is meteen weghalen.
Maar de rest van t blad is nog groen dus lkr zitten laten.
Ziet er goed uit Zpazt.
Die bruine blaadjes onderin.....
Tsja, de blaadjes hangen een beetje naar beneden in de slaapstand, of wellicht een nasleep van jouw sproeiwerk.
Geen nood, ze heeft er zat over.
Niets aan doen.
Plantje staat er perfect bij.
En nou, bloeien, dame, doet bloeien....
Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!
Nogmaals dank voor de reacties
Begin nu kleine witte haartjes te zien op de "uiteinden" van de oorsprong van de bladeren zal ik maar zeggen. Nu, mij is verteld dat bloei in de oksels te zien was? Is mij allemaal wat nieuw dus ben niet zeker.
Hoeveel water: steek je vinger in de aarde en is deze vochtig geen water geven.
Als deze wat droog aanvoelt beetje water geven.
Je plantje zal ook laten zien wanneer ze dorst heeft. Ze laat haar bladeren zakken zodat ze weiniger vocht verdampt. Als je dan weer water geeft wordt ze binnen een uur wakker en staat alles weer recht.
Eigenlijk was je op dat moment net te laat met water geven.
Als het teveel water is merk je dat zoieso. Maar bij teveel water krijg je nog wel wat effecten erbij hoge lv schimmels muggen vliegen en veel condensvorming onder de potten, planten die te nat staan doen zoieso niet veel. Deze stikken langzaam in hun eigen pot of beginnen onderaan in de pot af te sterven.
Als je toplaag te droog is en je pot nog zeiknat klopt je systeem niet. Toplaag afdekken is een optie. Bovenste wortels zijn onderste toppen en andersom. Toplaag droog betekend fluffy toppen aan de onderkant het is niet altijd het licht...
Tip voor als je aarde het water afstoot is gewoon een drupje afwasmiddel enof citroensap in 10liter water oplossen. Dit zorgt ervoor dat de aarde beter vocht opneemt als deze te droog is geweest.
Tevens is het goed voor een stabielere ph waarde te verkrijgen (dacht ik) pin ik me niet op vast.
Comment