Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Allereerste microkweek - 1 x Royal Dwarf - 18W TL

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Allereerste microkweek - 1 x Royal Dwarf - 18W TL

Je zult het idd wel redden tot einde van de bloei.
    Overpotten kost stress nu maar was wellicht beter geweest.

Die bladeren is normaal op dit moment.

Comment

Ook dank aan Sudoma uiteraard goede leerschool dit. Wil liever geen risico's nemen, ik heb lichtgroene vingers. En hoop dat het lukt.
      En kom nog wel met meer verslagjes over de vloer hoor
      There are things known and things unknown and inbetween, are the doors.

Comment

Is niet erg. Volgende ronde maak je die fout niet meer denk ik.

Comment

Nee hoor....genoeg andere om te maken

Kijk maar naar mij
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Goeiemorgend!

Dag 28 nu zitten we (denk ik). Ze schijnt goed te bloeien en heb ze op 18/6 licht staan. De verrotting van de onderste bladeren schijnt gestopt te zijn, maar die zijn ook alle vier kapot. Schijnt zich niet verder te zetten.

Hoe dan ook, hier de foto's:

IMAG0271.jpg IMAG0274.jpg IMAG0275.jpg IMAG0277.jpg IMAG0278.jpg IMAG0281.jpg

Prettige dag nog verder

EDIT: verder had ik nog wel een vraagje, als ik de kweekverslagen hier zo bekijk van de rest. Schijnen mijn bladeren een veel "zwakkere" uitstraling te hebben, of toch alleszins niet de dikte die ik steeds wel voor zie komen. Ligt dat aan mijn vermogen?
            Last edited by Zpazt; 23 January 2014, 10:05.

Comment

Je bladpuntjes zijn verbrand. Overvoeding?
              Die zwakke uittraling dat je wilt zeggen, bedoel je dan dat je bladeren wat hangen, dof zijn? Kan liggen aan teveel of teweinig watergift

Geluk

Comment

Goed gezien CyanyC

Comment

Ik geef ze helemaal niets. Om de twee dagen sproei ik ze wat met water.
                  Staat wel 5 cm van men spaarlampen ongeveer denk ik. Ondertussen wel iets lager.

Nee, daar bedoel ik eigenlijk mee effectief de dikte van mijn bladeren. Ik schijn zo zwakke, lichte bladjes te hebben in vergelijking tot de meeste kweekjes die een veel hardere textuur verkrijgen.
                  Denk toch dat ze er fier bijstaat? Qua watergifte dan... Die verbrandde bladpuntjes is mij ook nog steeds een raadsel.

Comment

@ESCARGOT: thanks man

@ZPAZT: Minder voeding of zelf gewoon afgezuurd water geven. --> daarom dat je bladeren geel werden en afstierven misschien?

Comment

Het zullen dan misschien toch die hydrokorrels zijn dat voor een zuurtebom zorgen, zoals jullie reeds zeiden...
                      Is dat dramatisch tov het einde van de kweek?

Ik geef ze ook geen kraantjeswater, gewoon lauw Evian water. Als denkrichting dan dat het rijker aan mineralen zou zijn.

Vind het ondanks dit, toch een vreemde soort hoor. Heb de potgrond voor de kweek even in de oven gehad, de korrel kwam net uit de zak. Wat ik ook schijn te veranderen of te doen, ze leidt precies toch haar eigen leventje.
                      Last edited by Zpazt; 23 January 2014, 10:46.

Comment

Het zit in de zelfde zone als dat ik eerder wat probleempjes zag.

Het kan best zijn, dat jouw potgrond van zichzelf erg rijk is.

Je ziet dit wel vaker, plant schakeld over naar de bloei, en er zit nog veel voeding in de grond.
                        Dit lost zichzelf vanzelf op.
                        Alleen nog een weekje water blijven geven en dan pas overschakelen naar bloeivoeding.

Maak je geen zorgen over die Hydro, dit ziet er niet uit als een Ph probleem

Zorg dat ze niet te nat staat !!!

Comment

Waarom sproei je met water ? Daar heeft een plantje niets aan.
                          Als je sproeit, dan doe je dat met een bladvoeding, bijvoorbeeld met Fishmix of met Vital. (of beide)
                          Als je hydrokorrels door je grond doet, gaat daar water in trekken, maar ook voeding.
                          Heb je die hydrokorrels ook gespoeld ?

Je geeft Evian zeg je, ik neem aan dat je ook uitgezocht hebt wat daar precies in zit, of het geschikt is, en wat de pH is enzo ?
                          Bovendien: Lauw water = te warm.
                          Meet voor de grap de temperatuur eens. (regenwater is meestal tussen de 10-15 graden)
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Waarom sproei je met water ? Daar heeft een plantje niets aan.
                            Als je sproeit, dan doe je dat met een bladvoeding, bijvoorbeeld met Fishmix of met Vital. (of beide)
                            Als je hydrokorrels door je grond doet, gaat daar water in trekken, maar ook voeding.
                            Heb je die hydrokorrels ook gespoeld ?

Je geeft Evian zeg je, ik neem aan dat je ook uitgezocht hebt wat daar precies in zit, of het geschikt is, en wat de pH is enzo ?
                            Bovendien: Lauw water = te warm.
                            Meet voor de grap de temperatuur eens. (regenwater is meestal tussen de 10-15 graden)
                            Moet je water dan niet om en bij de 20 graden hebben? Dat meen ik gelezen te hebben hier op het forum. Liever kouder water dan?

Comment

Comment

Aye, je kunt het opwarmen tot een graadje of 20, maar echt nodig is het niet.
                                20 Graden voelt voor ons niet lauw aan, daarom schreef ik, meet het eens, voor de grap.
                                Ik denk dat het eerder richting de 30 graden gaat als je het als lauw voelt.

(voor het water uit een vat bij de plantjes is, is het al afgekoeld)
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                                X