Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste binnenkweek 1 plant 250 watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1ste binnenkweek 1 plant 250 watt

Korting op 420shop
    Hoi iedereen,

Na een tijdje er over gehad te hebben. Hebben mijn vrienden en ik besloten een wietplantje te kweken
    Omdat dit onze eerste keer is zal nog niet alles in een keer goed gaan. Wij zijn benieuwt wat er van gaat komen !

Om te beginnen heb ik een kweekhok van mdf gemaakt zie de fotos. Het is een hok van 100x50, redelijk aan de kleine kant. Maar het lijkt me juist een leuke uitdaging.

Voor de belichting heb ik een spiegelkap met een 250watt HPS lamp; dat zit
    volgens mij wel goed. Het gaat ook maar om een plantje.
    De kap kan ik in hoogte op/af-takelen.

Ik heb een lijstje met wat ik nog nodig heb:
    - VSA
    - Tijdschakelaar
    - Badkamerafzuigingkje
    - Zaadje ( autoflower...)
    - Potgrond+voeding

ik dacht waarom een tussenrelais nemen; aangezien ik alles gewoon netjes aansluit en ik niet gek veel meer wattage in de groep ga gebruiken!

ben van plan alles aankomende week bij te kopen.

Feel free to give tips(:p) and hints

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Last edited by Hennepje; 7 January 2014, 00:16.

Re: 1ste binnenkweek 1 plant 250 watt

mooi begin.

enige tip die ik nu al kan meegeven .. water je zaaigrond (type potgrond) de dag ervoor in, laat goed uitlekken.. schep de volgende dag wat zaaigrond in een potje en plant je zaadje een halve cm diep .. eens het plantje is uitgekomen heeft het al genoeg vocht voor de eerste dagen.. vanaf dan een minimum water geven zonder voeding, zover van het stammetje af als kan .. bij voorkeur onderlangs (schoteltje kan handig zijn) .. dus weinig water en geen voeding de eerste weken ..

succes..

Comment

Een hps installatie zonder een relais ertussen is eigenlijk uit den boze. Wij kopen het niet allemaal met sen allen om de growshop maar te spekken. Neem aan dat veiligheid tog voorop staat?
      Ikzelf heb ook 250watjes hangen en het zijn leuke lampjes maar in de groei hebben ze heel gauw de neiging te gaan strekken dus als tip geef ik je mee om ook een hpi groeibulb te halen die werkt gewoon op dezelfde vsa.

Tevens praat je wel over een afzuiger maar geen filter voor de stank?
      Ookal is het 1 plantje die stinkt net zo erg als een hok vol.

Gewone potgrond is ook niet echt de juiste keuze er is speciale aarde ontwikkeld voor ons plantje.
      Kijk nog even rond voordat je straks geld uitgeeft voor de verkeerde dingen(zou zonde zijn he)

Ik heb nog een linkje voor je hier kan je zien wat je eigenlijk minimaal nodig hebt
      Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

greets en suc6

Comment

Oke je hebt het dus over ontkiemen? Kan ik dan het hele in papier leggen verhaal blabla overslaan en gelijk planten? Of ligt het aan het zaad?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Thanx! Maar jij zegt dus dat ik voor de groei beter een andere lamp moet gebruiken?

Comment

Ontkiemen:
          Is persoonlijk of je ontkiemt op papier. Ik neem mijn kiemlingen overall mee heen in mijn broekzak.

Lamp:
          Je gaat waarschijnlijk VSA inc lamp enzo kopen en dat is meestal een bloeilamp. Hij bedoelt denk ik dat je beter ook een groeilamp erbij kunt kopen zodat je de lampen kunt verwisselen als dat nodig is.

Relais:
          Een relais of magneetschakeling is belangrijk. Je brengt zo niet alleen jezelf maar ook eventuele buren in gevaar en door dit soort acties worden de wetten bijgescherpt waardoor we in de toekomst misschien niet meer kunnen kweken.
          (als jij zelf elke dag paraat staat om de stekker in te steken en uit te trekken dan hoef je geen relais maar of je dat wilt.)

Geur:
          Zonder koolstof filter gaat het erg stinken. Stankoverlast en politie is geen goeie combinatie. Er zijn ook zelfbouw koolstof filters.
          BV: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...(Doe-Het-Zelf)
          Dit is gewoon een MUST HAVE net als een relais.

Aarde:
          iig iets dat samengesteld is voor wietplanten is wel aan te bevelen. Gewone potgrond gaat ook maar is lang niet zo goed...

Succes in ieder geval. Ik zou als ik jou was nog even wat gaan lezen of nog een beetje sparen zodat je alles kunt kopen wat je nodig hebt.
          Niet dat je dalijk op straat staat met je vriendin, dan kun je beter ff wachten... dit topic loopt niet weg

Maar ik ben benieuwd!

Comment

Haha vriendin moest vrienden zijn maar maakt verder niet uit. Bedankt voor je advies en laat binnenkort een uitgebreid updateke verschijnen

Comment

Owja zie het. Sorry verkeerd gelezen haha.

Comment

Staan een relais+timer gelijk aan z'n schakelkast?

Comment

Ja. Met de timer schakel je dan alleen een relais aan en uit.
                  Het relais schakelt de (e)vsa aan en uit.
                  Simpel zelf te bouwen als je wat van elektronica weet.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                  X