Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

miniTuin in de vrieskist! <> Black Jack <> L.S.D <>

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: miniTuin in de vrieskist! &lt;&gt; Black Jack &lt;&gt; L.S.D &lt;&gt;

Hey Maff, ik kom ook maar weer eens een blik werpen. Ik zie dat je een soort smartpots heb. Ik heb mijn blumat aanvoerlijn met ijzerdraatjes aan die potten vast gebonden. Erg simpel en handig. Loopt je aanvoerlijn ook niet zo aan de slangetjes van je druppelaars te trekken. Dat moet je niet hebben daardoor kunnen ze gaan doorlopen. Verder zie ik dat je alweer goed recorverd ben van de wat mindere ontkiemingsfases van je eerste zaden. Goed om te zien Maff.

Comment

Comment

Ja is waar Maff. Ik heb eerst handmatig water gegeven om me plantjes te leren lezen. Daarna pas meters erbij gekocht. Die wel erg makkelijk zijn. soms eens een meterje erbij gooien joh. Ze zijn toch niet zo duur en je hebt alle tijd. Die druppelaars hebben allemaal een eigen persoonlijkheid. Je kan ze niet op 1 punt afregelen. hangt ook van de grote van je plant af etc etc. Ik was de eerste weken nog wel ff bezich met bijstellen. Maar dat vond ik wel erg leuk met die meterjes erbij. Als ze eenmaal lopen, dan lopen ze. Heb je er geen omkijken meer aan. Succes met die dingen Maff.

Comment

Ik gebruik ook blumats zonder meters, gewoon op gevoel en moet zeggen ben daar heel tevreden van!
          Eens ingesteld niets meer aan doen, juist controleren om de zoveel tijd of er niets lekt of verstopt.
          Belangrijk is de grond goed inwateren alvorens de blumats te plaatsen.
          Instellen is peanuts en je planten hebben altijd vocht.
          Doordat iedere plant verschillend is, is er een verschillende watergift nodig.
          Met blumats heeft ieder plantje wat wils.
          Ik werk in een ploegensysteem en om altijd op hetzelfde moment water te geven is onhaalbaar.
          Grtz

Comment

Bedankt mannen! Ben weer overtuigd aan leuke resultaten hoeft het niet te liggen! Die zag ik al wel in je topic

Ik heb hier nog van die druppelaars en wat slang liggen van het test pakket . Moet nu alleen nog weer wat aansluit materiaal een vat doorvoer en een vat zien te regelen. Misschien doe ik er gelijk nog een tesnsio bij.

Ben er alleen nog niet overuit hoe en wat voor een vat ik wil gebruiken. Bij de vrieskist gebruik ik een 5liter vaatje waar ooit ruitensproeier vloeistof in zat. Opzich is die 5 liter zat voor 2 plantjes om het een 2 a 3 dagen uit te houden. Maar een probleem waar ik daar telkens tegen aan loop is, dat ik het vat om de paar dagen wil verversen. En het op de kop moet houden om hem dan te legen wat erg onpraktisch is. Ook moet ik het water van te voren afstellen want dat lukt niet eenmaal in dat vaatje ,omdat de dop dusdanig nauw is dat er geen meter doorheen past.

Ben dus opzoek naar het liefst een donker vat. Met een grote opening aan de boven kant. Zodat ik het water in het vat kan bijstellen etc. En eigenlijk nog iets van een afvoer stop in de bodem van het vat zodat het oude water makkelijk valt te lozen uit het vat.

Een ander idee zou zijn voor elke plant een groote fles te nemen en die als vat gebruiken. Zo zou ik ook de voeding per plant mee kunnen geven via de blumats druppelaars. De fles dan opde kop buiten het hok op te hangen.. rijsende vraag: maar zal dit geen vacuum trekken?

hoe doen jullie dat zo makkelijk mogelijk?

Het Zal wel volgende week binnen cq bedacht en gebouwd moeten zijn anders vindt ik het te laat om de druppelaars te plaatsen. Met het oog op eventuele wortelschade die ik daar mee zou kunnen veroorzaken.

Weer stof tot nadenken.. Greetzz

Comment

Comment

Je kan alles van blumat apart kopen en kost echt weinig.
                Ik had alles op een briefje uitgetekend met hoeveel plantjes en hoeveel plaats en wat weet ik nie nog allemaal.
                Makkelijkst is met een centraal vat en zo verder je leiding leggen.
                Heb zelf vat van blumat van 60l.
                Daarin een circulatiepompje ingehangen, gekocht uit een dierenzaak(aquariumpompje).
                Deze zorgt ervoor dat er geen algen groeien.
                Bio-minerale voeding kan je meegeven en koop er een fles aptus system clean bij.
                Als je schalen hebt onder je potten, kan je zo ook water+voeding meegeven.
                Met een vat van 60l ben je allesinds ff op je gemak.

Comment

Bij deze een foto update.

------------------------------------
                  # Room 1 # @100W HPS white widow en bubblegum

uploadfromtaptalk1391543657399.jpg

White Widow
                  uploadfromtaptalk1391543702031.jpg
                  uploadfromtaptalk1391543802874.jpg
                  Bubblegum
                  uploadfromtaptalk1391543853635.jpg
                  uploadfromtaptalk1391543950068.jpg

Reserve bubblegum
                  uploadfromtaptalk1391543987438.jpg
                  Groepsfoto
                  uploadfromtaptalk1391544034978.jpg

# Room 2 # @ 150W HPS 2x bubblegum

uploadfromtaptalk1391544221098.jpg
                  uploadfromtaptalk1391544260815.jpg

Links
                  uploadfromtaptalk1391544305463.jpg

Rechts
                  uploadfromtaptalk1391544347122.jpg
                  uploadfromtaptalk1391544375891.jpg

Het gaat lekker in beide ruimten. De temp de lv zijn in het t ideale gebied. Max 26graden min 21graden

Laat ze maar lekker Door bouwen aan de volgende node. Bij de 3de node worden ze allemaal getopt. Dan mogen ze eff een dagje of wat bijkomen en dan gaat de klok om naar 12/12 en mogen ze het net vol groeien in de omschakel weekjes.

Zo dit is het weer voor vandaag naar 17 urige dienst even geen puf meer. Nu bog een fijne rollen van de afgelopen ronde.

GreetZzz mafferd

Comment

Ze zien er al veel belovend uit al Maff. Had je al wat kunnen verzinnen wat je voedingsvat betreft?

Comment

Thanks ron!

Ben er nog steeds over aan het denken..

Ook joun opmerking over lucht in je leiding, wanneer je het vat compleet zou legen zoals ik aanvankelijk wou gaan doen. Daar zit ik ook nog mee. En zoals jij t doet handmatig bij voeden is dan voor mij ook een beter idee. Want wil uiteraad ook geen doorlopende druppelaars..

Dus kom ik weer uit op een vat met grote opening aan de boven kant. En verder ben ik dus er totaal nog niet over uit..

GreetZzz

Comment

Goedenavond growers smokers!

Even wat vergelijkings fotos van gisteren en vandaag uit Room 2 @ 150W HPS

Gisteren
                        uploadfromtaptalk1391629533697.jpg
                        Vandaag
                        uploadfromtaptalk1391629505735.jpg

Gisteren
                        uploadfromtaptalk1391629682065.jpg
                        Vandaag
                        uploadfromtaptalk1391629798003.jpg

Gisteren
                        uploadfromtaptalk1391629845915.jpg
                        Vandaag
                        uploadfromtaptalk1391629915430.jpg

Deze dames hebben hun blad voeding "Vital" beurtje voor deze week net gehad.
                        Ga ook de komende dagen weer fotos blijven maken hopende verschillen te kunnen zien tussen de plantjes die wel "Vital" krijgen, en de planten die niks aan bladvoeding mee krijgen.
                        Het linkse plantje staat aardig te wiepen in de windvlaag van de fan, de eerste paar dagen vondt ze dat ook niet zo leuk. En toonde dat ook door haar steeltje goed rood te verkleuren. Ook zie je wel aan haar bladeren dat ze wat moeite had met verdampen. Ik lees hier op het forum verschillende meningen over plantjes die heen en weer staan te dansen in de vlaag van een fan. Ik zelf ga er dus niet moeilijk mee zitten doen en ze moeten het er maar mee doen. Nu een kleine week verder staan ze allebeiden weer mooi groen op hun steel. En zie met de dag dat ze sterker worden. Ook zal ik straks het scrogg-net precies boven de fan hangen zodat de toppen niet in rechtstreekse tocht staan.

Zo dat was het voor vandaag. Morgen probeer ik weer een update van Room 1 erop te knallen. Met ook hiervan weer vergelijkende fotos van een paar dagen.

Onder tussen ben ik me aan het verdiepen in verdampen oftewel in vaporizers. Dit na aanleiding van een bezoek van een keuring waaruit bleek dat mn longen er niet al te best voor staan na al die jaren intensief roken.. ik wil denk ik een portable variant om eens mee te gaan kijken of ik er aan zou kunnen wennen. Zou al heel verstandig zijn minimaal de helft van mn wiet te vaporiseren.. heb voor jaren terug in shop, al wel eens een keer aan 1 van de eerste verdampers kunnen proeven maar van die ervaring is niet veel blijven hangen..

Heeft er iemand toevallig zon portable vapo? En hoe bevalt je dat? De overstap zal wel ff flink wennen zijn zeker zonder tabak?

Hoor graag van jullie! Fijne avond!

Groet mafferd

Comment

Hoi mafferd
                          Ik vind die vrieskist top, zo heeft het ding een
                          heel mooi tweede leven, geen brokken vlees
                          of pakken melk, NEE LEKKERE WIJVEN !!!!!!!
                          GENIAAL HOOR
                          GR TUINBROEK

Comment

Nik die heeft zo'n vaporizer. Misschien dat je het aan hem kan vragen?
                            sigpic

Comment

Hey Hey mafferd dat heb je weer mooi voor elkaar, ik heb me onlangs ook een vapo moeten komen voor dezelfde reden.
                              Ik heb me de nieuwe davinci gekocht een hele goede en mooie vaporizer maar na 15 jaar draaien en een jointje in mijn hand gewent te zijn is het toch niet hetzelfde.

Dus ben ik weer overgestapt naar in een vloei draaien maar zonder tabak dan enja de vapo ligt in de kast... Ik kan het niet gewent worden.
                              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Bedankt tuinbroek! En ook jij smokingdad!

En nik ,ben dus precies bang voor wat jij zegt. Ook ik rook al 16jaar intensief.. en denk ook met dat probleem te kampen te krijgen het missen van het draaien.. en de kick van de tabak..
                                maar hoe vindt je het effect zelf? Kun je een zelfde stonedheid bereiken met je vaporizer? Dan wel missende het rollen etc

Die davinci ziet er idd erg netjes uit en spreekt mij ook wel aan. En ik wil wel echt iets gaan verbeteren voor mn longen want heb zo geen lange levens verwachting als ik op deze voet verder ga. Ik moet nog wat meer meningen gaan vinden van de doorgewinterde joint rollers die over gestapt zijn of het geprobeerd hebben.

Greetzz mafferd

Comment

Bezig...
                                X