Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

    Korting op 420shop
    Ik zal vaneerst keer een kweekverslag je starten ben momenteel 13 dagen ver , zie hier onder mijn laatste vragen van in forum kweken voor beginners .


    Beste,

    Ik geef nu geen voeding meer alleen vanaf dat ze weer water nodig hebben water geven, maar de rechter plant blijft toch kleiner dan de andere en ze onderste 2 blaadjes komen geler en geler ?
    Of is hij nog op zijn positieven aan het komen wegens teveel water en voeding te hebben gekregen of zijn er nog andere factoren .
    Ziehier een fototje van mijn kastje met de plantjes erin we zitten nu op dag 13 na ontkieming .



    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    In tussentijd heb ik de plantjes toch een 4cm hoger gezet bij de lampen dit bedraagt momenteel +- 5cm.

    #2
    Re: Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

    Dergelijke kleine plantjes zijn inderdaad gevoelig aan teveel water en voeding.
    Vandaar dat ze na 2 weken nog niet denderend groot zijn.
    De eerste 2 weken krijgen ze bij mij niets van voeding met uitzondering van wat wortelstimulator.

    Verder heeft dat sproeien op de bladeren geen enkel nut tenzij je bladvoeding mee geeft wat waarschijnlijk niet het geval is.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

      Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
      Dergelijke kleine plantjes zijn inderdaad gevoelig aan teveel water en voeding.
      Vandaar dat ze na 2 weken nog niet denderend groot zijn.
      De eerste 2 weken krijgen ze bij mij niets van voeding met uitzondering van wat wortelstimulator.

      Verder heeft dat sproeien op de bladeren geen enkel nut tenzij je bladvoeding mee geeft wat waarschijnlijk niet het geval is.

      Dus mijn plantjes zitten eigenlijk goed qua grote het is niet dat ze al een achterstand hebben ?
      Nee ik geef geen bladvoeding mee , ik had dat gehoord van een collega micro kweker dat dat eens goed is door de blaadjes wat nat te sproeien.

      Comment


        #4
        Re: Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

        Neen, ze zijn te klein net doordat ze te nat hebben gestaan en teveel voeding hebben gekregen.
        Het teveel aan voeding blijft nog een tijdje in je aarde aanwezig dus zullen ze nog wat tijd nodig hebben om aan hun groeispurt te beginnen.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment


          #5
          Re: Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

          Hopelijk komt alles goed met de plantjes .Al doende leert men , je kan zoveel informatie terugvinden over zoveel soorten dingen dat een mens de verkeerde dingen zou beginnen toepassen.zoals ik nu heb gedaan .
          Zal volgende week nog eens een foto posten zodanig dat ik kan horen van jullie ofdat alles nog goed gaat ermee of dat het een verloren zaak zal zijn .

          Alvast bedankt voor de info
          (mss domme vraag maar hoe sluit je een topic af ?? )

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Comment


            #6
            Re: Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

            Is het nog de moeite dat ik voort doe met deze planten ? Ik zit nu aan dag 17 en ze groeien bijna niet en ze zien er zo slecht uit ?
            Zie foto ...

            2014-01-30-1158.jpg2014-01-30-1159.jpg

            Comment


              #7
              Re: Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

              Niemand die een conclusie kan trekken ?

              Comment


                #8
                Re: Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

                Ik zou ze even een flinke stoot aarde erbij geven.
                De potten lijken maar half gevuld en de bladeren beginnen vrij hoog.
                Dus ruimte zat om aan te vullen.
                Waarom heb je die in het begin niet direct tot de rand - 1a2 centimeter gevuld?

                Tweede vraag is, hebben die potten wel afwateringsgaten in de bodem.

                de keus is aan jou, 17 dagen is niet veel,die loop je snel in.

                aan da andere kant, met een beetje liefde en goede verzorging leer je veel meer door ze te laten staan.

                Dus dat is mijn indictie, probeer ze gezond te krijgen en leer.
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment


                  #9
                  Re: Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

                  Heb nu de beslissing gemaakt om verder te doen met de grootste zodanig dat hij al het licht krijgt heb de pot ook wat bijgevuld .
                  Ja er zitten gaten in de onderkant.

                  Comment


                    #10
                    Re: Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

                    Wat doe ik in godsnaam verkeerd zit nu in de vierde week nog geen zicht van enige bloei ? blaadjes blijven maar bruin komen ?
                    2014-02-05-1166.jpg

                    Graag hulp
                    geef soms water geen voeding licht staat op +- 10 cm

                    waarom komen ze bruin heb al vanalles gelezen maar graag zou ik het juiste weten .
                    Last edited by jahjahsmile; 6 February 2014, 17:08.

                    Comment


                      #11
                      Re: Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

                      Niemand die een verklaring ervoor heeft????

                      anders geef ik het op en stop ik ermee

                      Comment


                        #12
                        Re: Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

                        Te nat, te veel voeding in de bodem....

                        Dat is zo het enige wat ik zo op kan noemen.

                        Wiet houd van een licht vochtige, bodem, nee sterker, voorjonge wietplanten is een licht vochtige bodem essentieel.

                        Voeding kunnen ze in dit stadium maar moeilijk verwerken.
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment


                          #13
                          Re: Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

                          Goede avond, je potgrond bevat geen perliet of een andere lucht doorlatende medium. De wortels hebben co2 nodig. De vaker je water geeft de dichter de grond wordt.

                          Verder is het belangrijk dat er voldoende verse lucht bij komt.

                          Comment


                            #14
                            Re: Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

                            Hoeveel voeding op de aarde? Je kan hebben om te spoelen. Anders moet je niet gieten een paar dagen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Microkweek 2x royal dwarf onder 4x 23watt tornado phillips

                              Hoe staat het met de plantjes? ben wel nieuwsgierig of je ze weet te redden.

                              Comment

                              Bezig...
                              X