Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RasD: 2x exodus cheese in scrog met biobizz.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

RasD: 2x exodus cheese in scrog met biobizz.

Korting op 420shop
    Beste medegrowers,

hierbij heb ik besloten toch een kweekverslagje te starten. dit keer ga ik het verslag ook daadwerkelijk afmaken en regelmatig updaten. het soortje dat ik gekozen is exodus cheese van de greenhouse.

Van de Greenhouse site zelf:

Genetics: Exodus Cheese
    (the only original Cheese).
    (hier heb ik al veel over gelezen dat het niet de original cheese is, maakt me ook niet uit.)
    Effects: Very stoned and long lasting, slow creeper.
    Medicinally effective in pain therapy, appetite stimulation and against insomnia.
    Flowering indoor: 8 weeks, with a yield up to 800 gr/m2.
    Good for SCRoG.

Mijn setup:
    - dp90 secret jardin
    - groei: 2 x 55 watt t-neon
    - bloei: 150 watt HPS
    - terrarium verwarmingskabel voor warme voetjes
    - zelfgemaakte verwarmingselementjes.
    - Can lite 150m3 koolfilter 125mm flens.
    - Mini fan slangventilator 125mm
    - biobizz allmix 2 x 10 liter
    - voedingslijn van biobizz: bio-grow, bio-bloom, top-max.

Op 10 december heb ik de 2 ontkiemde zaden in de grond gestopt en op 12 december staken ze hun kopje boven. Ik tel 16 december als de eerste groeidag en 1 week later ben ik begonnen met de voeding volgens het schema biobizz. de linker plant groeide over het algemeen wat trager (of compacter) en heb ik ook 3 dagen later dan de rechtse getopt. op 5 januari heb ik dan het net laten zakken en de grootste beginnen binden, een paar dagen later de linkse op een verhoogje gezet zodat deze ook ingebonden kon worden. een weekje later is de klok op 12/12 gegaan en heb ik de hps besteld welke sinds vorige donderdag het zonnetje in de tent is. De plantjes zitten nu beide 2 weken in de voorbloei en het zijn beide duidelijk dames. mits ze nu in het begin van de de 3de week op 12/12 zitten denk ik dat ze een dezer dagen echt in bloei gaan schieten en kunnen we de bloeidagen beginnen tellen.

dus:

kiemperiode: 8 dagen
    groeiperiode: 43 dagen
    periode 12/12: 16 dagen
    bloeiperiode: ...

en hierbij de foto's tot 20 januari:

12dec.jpg16dec.jpg22dec.jpg1jan.jpg10jan.jpg20jan.jpg

en hier de foto's van gisteren:

27jan.jpg27jan1.jpg27jan2.jpg

Last edited by RasD; 28 January 2014, 12:12. Reden: layout, foto's

Re: RasD: 2x exodus cheese in scrog met biobizz.

goeienavond growers en medegenieters,

Vandaag heb ik de plantjes nog eens gebonden en de grootste bladeren onder het net getrokken. Ik denk dat dit de laatste keer is. de groei zal er wel bijna uit zijn. laat die topjes maar komen .
    foto van voor het binden:
    P1290174.jpg

foto van na het binden (hps was ondertussen aangegaan):
    P1290179.jpg

Kan ik de bloei al beginnen tellen?
    P1290190.jpgP1290191.jpg

nog eentje
    P1290188.jpg

tips, vragen en commentaar altijd welkom!.

bless

RasD

Comment

mooi netje, ga je updates ook wel volgen!
      gtz Jack
      Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
      Jack Herer in scrog
      The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

danku, en zet u Jack!, vandaag tel ik eerste dag bloei, kben er zeker van nu .

smoke ze,

Ras

Comment

Lekker soortje Ras , Gaan we volgen

Geluk met je Rondje , is dit de 90x60x90 versie

Comment

Gaat goed. Hou je lamp op de juiste afstand. Zo te zien groeien ze nog wel iets door.
            Met lightmix ga je ook de Alg-a-mic nodig hebben, en de Bio heaven heb je sowieso nog nodig denk ik.

Bij sommige kweekjes zie je al snel dat het een topper gaat worden.
            Succes.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

zet jullie erbij!
              @ boosie: jup, 90x60x90, L x B x H.
              @ QnQ: lamp 15 a 20 cm van de plantjes? ik vond niet echt hoe hoog een 150 watt hpsje moet. ik las dat een 250 watt tussen de 25 en 30 cm moest.
              Ik dacht ook dat de alg-a-mic en de Bio heaven 'extra' waren en dus niet echt nodig. volgens biobizz zelf zijn het wel mooie middeltjes. zal eens wat rondlezen...
              Ik doe men best!

grts, RasD

Comment

Keurige afstand voor de lamp zou ik zeggen.
                Ik ga lekker mee genieten.

Succes

Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Slakshe zet je er maar bij!
                  Vandaag nog wat foto's geschoten, toch altijd tijd tekort voor die hps aanschiet.
                  DSCF3106.jpgDSCF3107.jpgDSCF3108.jpgDSCF3113.jpgDSCF3116.jpgDSCF3118.jpgDSCF3123.jpg

@QnQ: jij hebt ervaring met deze producten he, kan je me der meer over vertellen? eigen ondervindingen? volgens gebruikers op het internet halen ze er goede resultaten mee.

Hupla se, tot de volgende!

Comment

Ik heb 2 (oude) kweekverslagen hier op JD staan, en bij beide heb ik Biobizz gebruikt en zoveel mogelijk er over verteld.
                    In m'n handtekening hieronder staan linkjes.

Comment

Mooi mooi mooi,

Die hebben het wel naar hun zin daar in jou tentje.
                      Lekker doorgaan zou ik zo zeggen...

En die tip van de omgekeerde 'strapkes' kan ik ook goed gebruiken,

Tnx...
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Beetje laat ,maar ik schuif toch nog effen bij, ziet er goed uit btw.
                        Grtz
                        Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

groeiperiode: 45 dagen
                          periode 12/12: 22 dagen
                          bloeiperiode: 4 dagen

Vandaag heb ik nog wat gesnoeid onder het net. Ook zie ik dat de plantjes zeker nog groeien, maar dit ga ik een paar dagen aanzien voor ik verder begin te binden.
                          Ik heb de voeding wat opgeschroefd, de bladeren leken toch iets lichter. ik geef nu 2ml grow (voorheen 1ml), 2ml bloom (gaat nog naar 3 tegen volgende week als er niks misloopt), 1ml topmax per liter water. Ik geef ze 500 ml water per dag, telkens als het licht aangaat.
                          Pictures:
                          DSCF3146.jpgDSCF3161.jpgDSCF3167.jpgDSCF3151.jpgDSCF3153.jpg

Ik ben gisteren ook bezig geweest met het ombouwen van een kast in een stealth voorgroeihokje voor de t-neon zodat ik in het tentje de hps kan laten hangen op 12/12. zo heb ik ook ineens een mooie opbergplek voor men voeding enz.
                          Het heeft een passieve inlaat, actieve uitlaat d.m.v pc-fan. afmetingen moet ik nog een nameten.
                          DSCF3136.jpgDSCF3137.jpgDSCF3141.jpgDSCF3143.jpgDSCF3144.jpg

moet nog lichtdicht gemaakt worden en dan kunnen er mooie jonge dames hun intrek nemen.

ziezo dit was het weer, nu tijd voor een spliffie
                          tot de volgende medegrowers!

RasD
                          Attached Files
                          Last edited by RasD; 2 February 2014, 21:08.

Comment

Tijd voor de Volgende Update!

groeiperiode: 45 dagen
                            periode 12/12: 29 dagen
                            bloeiperiode: 11 dagen

De witte kopjes komen overal tevoorschijn! Ook zie ik al wat trichomen!. Ik heb de voorbije week nog wat gebonden, we zullen wel aanvoelen wanneer te stoppen.
                            de bloei is nu 11 dagen en ik denk dat het zijn normale gangetje wel gaat. de plantjes krijgen dezer dagen 500 ml water per dag met 1 ml topmax, 2ml grow en 2ml bloom op 1liter water. ik ben deze week ook langs Alien kunnen rijden en al wat inkopen gedaan voor de volgende ronde (incl. zaadjes maar dat blijft ng een verassing). Ineens de alg-a-mic gekocht en bio-heaven welke ik maar ineens meegeef ( 2ml) met de plantjes mits ik het toch heb staan.
                            ook zag ik in de aveve druppelaars voor 3 eur/stuk (om een plastieken fles op te plaatsen), ik kon het niet laten deze ook te kopen voor de volgende ronde.

Tijd voor foto's!
                            DSCF3221.jpgDSCF3222.jpgDSCF3224.jpgDSCF3225.jpgDSCF3226.jpgDSCF3228.jpgDSCF3232.jpg

Ik heb van mijn reis naar Tanzania deze zomer zaadjes meegebracht die ik vond in wat lokale wiet welke als ik hen moet geloven van Malawi zou gekomen zijn.
                            ik had 16 zaadjes mee en was benieuwd hoe deze het zouden doen dus had ik er bij wijze van experiment 6 te kiemen gelegd waarvan er uiteindelijk 2 een worteldje toonden. 1ntje is zich nog naar boven aan het worstelen en de ander heeft zijn hoofdje laten zien op 3 februari. hopelijk is er toch 1ntje een vrouwtje.

DSCF3230.jpg

het is wat gestrekt maar staat dan ook meteen mee op 12/12 (ong. zoals in afrika :p) onder de hps.

Bij deze sluit ik de Update af.
                            commentaar en opmerkingen altijd welkom!
                            tot de volgende!

Comment

Die druppelaars zou ik eerst even proberen bij een kamerplant ofzo.
                              Ik gebruik die 's zomers in de tuin wel eens plaatselijk, maar die ik heb druppelen in 3-4 uur anderhalve literfles leeg.
                              In een pot wordt dat misschien te nat.

Lekker veldje heb je daar.
                              Als je eens een groot blad over de toppen hebt liggen kun je die door het gaas naar beneden trekken.

Comment

Bezig...
                              X