Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geschikt voor micro kweek?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Geschikt voor micro kweek?

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

ik wil graag voortaan mijn eigen wiet kweken en daar bekender in worden.
    Nu heb ik in mijn schuurtje en kast gevonden.
    Breed-60 cm
    Hoogte-199 cm

Maar nu heb ik een paar vraagjes.

-hoeveel gaat het ongeveer kosten om alles gereed te maken voor een micro kweek.

-Omdat ik nog thuiswonende ben kan ik het niet maken om er opeens een energie slupper op te hangen.
    Wat kan ik dan het beste gebruiken?

-Is het brandveilig? omdat we in een huurhuis wonen wil ik wel dat ik het op een brandveilige manier kan installeren.

Alvast bedankt!

foto-2.jpg

Re: Geschikt voor micro kweek?

Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.
    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
    Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Thanks!
      Maar welke lamp kan ik het beste gebruiken?
      een lamp die sterk genoeg is maar niet al te hoog in de rekeningen loopt.

Comment

http://www.greensell.nl/c-865728/tneon-armatuur/.

Bijvoorbeeld.

Je zou ook voor spaarlampen kunnen gaan.
        Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
        Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Oke nice!
          maar krijg ik dan wel sterk spul? want ik heb geen zin in lightshit.

En welk type moet ik dan kiezen voor mijn kast? (Breedte=60 cm en Hoogte= 199 cm)

Comment

Comment

Comment

Er is een verschil tussen gloeilampen en spaarlampen!!!
                Onder gloeilampen lukt het niet en dit was tevens niet wat Berry aanraadde!
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

je bent enthousiast

goed zo, je wil het goed doen

goed zo, zoek nu even in de microsectie van dit forum naar verslagen.
                  micro is alles klein en alles met een lage wattage
                  o.a spaarlampen o.a tneon ..

lees verslagen over verschillende soorten, verslagen van verschillende mensen, zo zal je zien wat mogelijk is en welke problemen ze tegenkomen..

ons vragen jou een geschikte lampenset aan te raden en dan gelijk de reeds gegeven info onduidelijk terug geven is geen goed begin. mss moet je eerst even wat inlezen .. je zal merken dat het niet zo heel erge moeilijke materie is maar het moet wel binnendringen ..

ons vragen welk soortje geschikt is voor jouw kweekje is niet zo makkelijk te beantwoorden door ons, omdat wij letterlijk niks weten over hoe jij het wil gaan doen, welke mogelijkheden jij hebt etc .. iedere kweker werkt anders, op zijn manier omdat hij / zij daartoe verplicht word door hun eigen gelimiteerde mogelijkheden. mogelijkheden op gebied van inzicht maar ook op gebied van grondstoffen, enzoverder enzoverder ..

wij zouden een ideaal systeem in uitgebreid detail kunnen aanraden maar dan kom je er niet met je 150 euro.

bekijk die eerste link die jou is gegeven nog eens .. zoek wat bij je past.
                  neem daarna google bij de hand en zie waar je wat kan bestellen en wat jou dit zal kosten
                  lees die verslagen die ik je aanraadde in de microsectie zeker goed door ..

je zal het zelf moeten gaan doen ,ik snap dat je dit misschien wat bot overkomen vind maar je bent niet de eerste dit jaar en ook niet de laatste die we zullen moeten telleurstellen ..
                  we kunnen het niet voor je gaan doen.. je zal zelf moeten bepalen hoe en wat aan de hand van je eigen mogelijkheden ..

wat ik je wel kan zeggen is dat kleine lampjes kleine opbrengsten leveren, lage wattages leveren kleine hoeveelheden groene kruiden, er zijn geen kleine wonderlampen en er zijn geen kleine wonderzaden .. om goeie wiet te kweken moet je of oefenen of forser investeren

nogmaals veel succes met je plan, ik hoop dat je doorzet en een begin ziet aan het bergpad dat kweken heet !

Comment

Onder tl/spaarlampen worden je planten niet zo gek dik, onder hps wel.
                    De stroomkosten van een hps lamp zijn wel bespreekbaar met je ouder toch? Je mag immers al wietkweken.

Vaak vinden ouders het wat prettiger om een spaarlamp te zien hangen, daar kun je dus eerst mee beginnen en later uitbreiden.

Comment

Bedankt voor je reactie,
                      Maar ik neem aan dat je met dikte bedoeld hoe goed ze zijn? of vergis ik me nu?

Comment

Ik bedoel de dikte van de toppen (sorry beetje snel geschreven zie ik nu).

Bespreek het met je ouders en ga als het kan met ze naar de growshop, daar raken ze sneller overtuigd als ze praten met een "pro".

Comment

Oke thanks!
                          ik zag op 123tuintechniek.nl dat er een growshop is in Alkmaar.
                          Is dit een goede waar je met meerdere simpele vragen aan kan kloppen?

Comment

Dat weet ik niet joh, ik woon in Friesland.

Simpele vragen moet je natuurlijk eerst zelf opzoeken.

Comment

met 150,- euro?
                              Tneon 75 watt is al rond de 75 euro.
                              Fans/fan controllers.. Is ook al dik 30/40 euro.. En dan de rest nog.. En ja, dat mag je zelf uit zoeken ^^
                              sigpic

Comment

Bezig...
                              X