Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Budget kweek fruit AF dinafem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Budget kweek fruit AF dinafem

Korting op 420shop
    Hallo forumleden. Ik ga mij er ook maar eens aan wagen.

Ik heb op dit moment een kastje/tent in elkaar weten te zetten met wat oude spullen en daar heb ik mijn plantje in staan.

In de kast zitten 2 x 20 wat tornado lampen van de action.

Ik ga niet voor grote hoeveelheden aan grammen maar doe het gewoon omdat ik het leuk vind en omdat het natuurlijk leuk is om er wat aan over te houden.

Ontkiemen:

En nu 3 dagen oud in de pot:

Dus de komende 9 weken is dit vrouwtje te volgen. (Ze wordt ook wel Megan genoemd)

Groet!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Re: Budget kweek fruit AF dinafem

fruit AF van dinafem..

vast leuk!

eerste tip: vul je aarde nog een klein beetje bij, je hebt nog een paar cm extra tot aan de lobblaadjes .. (ik zeg dit enkel omdat anderen dat dan niet meer hoeven te zeggen, ik hou me er ook niet altijd evengoed aan .. lol)

cheers.

Comment

Dag 4:

Ze groeit langzaam maar zeker. De nieuwe bladeren worden al wat groter.

Ik maak me alleen een beetje zorgen over de kleur. Ze ziet er een beetje lichtgroen tot geel uit. Iemand een idee?

Comment

heb je een pc fannetje (of een hele kleine normale fan) .. plantjes houden van wat wind

en iets anders
        nu heb je daar helemaal nog geen last van, misschien dat je onder die paar spaarlamp tornados daar nooit last van zal hebben
        maar
        'normaal' en bij behoorlijke omstandigheden hoort een wietgeurtje bij een bloeiend plantje .. de hele ruimte en bij uitbereiding andere ruimtes in het gebouw kunnen dus naar wiet gaan ruiken..
        als niemand weet dat je kweekt of blowd, gaan ze dat over een aantal weken/maanden wel ruiken ..

lees ff wat in over kweken / topics in 'de kweekruimte' zijn uiterst informatief, andere verslagen van kwekers hier op het forum ook
        alvast top van je grond, ook de plant gaat mooi door .. blijf jij nu niet achter !!

Comment

Ja ik heb 2 fans die uitblazen aan de bovenkant. ik ben nog bezig om ervoor te zorgen dat ik de temperatuur een beetje kan regelen want het word een beetje koud in het kastje door die fans. Ook heb ik gister een extra fannetje gehaald die lucht naar binnen gaat blazen. die moet ik nog even installeren.

Mijn kastje is echter heel erg budget. hij bestaat uit een oude bbq, isolatiemateriaal voor onder laminaat, zilverfolie en duct tape.
          Ik hoop donderdag een nieuw kastje te kopen bij de kringloop om een wat beter kastje te maken maar voor nu lukt dit (denk ik) nog wel.

Voor de geur ga ik een koolstoffilter maken. Maar die heb ik nu inderdaad nog niet nodig. ik heb trouwens al heel wat gelezen op jd. ben lid sinds januari 2013 omdat ik het leuk vond om te zien hoe mensen dat doen en dacht nu laat ik het zelf ook eens proberen.

Ohja, ik dacht eraan om de fans te laten regelen door een arduino. Dit is een kastje waar je sensoren op aan kunt sluiten en bijvoorbeeld ventilatoren en lampen op kunt aansturen. als het wat warm wordt zet hij de ventilatoren aan en als de temperatuur wat gedaald is zet hij ze weer uit.

Ik zal binnekort ook wat foto's maken van het budget kastje en als het nieuwe kastje er is zal ik die ook even showen

Comment

Als jonge plantjes een beetje lichtgroen tot geel worden, worden ze teveel verwend met water.

Ook kan het zijn dat jouw kweekmedium (aarde) een beetje te rijk is.

de aarde kan jeniet veel meer aan doen, het water geven echter wel.

Wiet houd van een goed luchtdoorlatende grond en zeker niet te nat.

Probeer dus wat droger te kweken.

Succes
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Have fun met je kweekje .. Ik kijk mee

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door re100200 View Post
                  Nog even een vraag je betreft de luchtcirculatie. Is het verstandig om een fan in het kastje te zetten die zacht op de plant blaast?
                  Doe je best niet. Zorgt voor uitdroging van de bladeren.
                  Vroeger heb ik ook fans gebruikt, nu doe ik dit niet meer en m'n plantjes doen het prima.

Indien je geen afzuiger hebt kun je gerust een ventilator plaatsen om wat luchtcirculatie te hebben om bv. toprot tegen te gaan bij een iets hogere luchtvochtigheid. Richt ze dan wel niet op de planten zelf.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
                    Doe je best niet. Zorgt voor uitdroging van de bladeren.
                    Vroeger heb ik ook fans gebruikt, nu doe ik dit niet meer en m'n plantjes doen het prima.

Indien je geen afzuiger hebt kun je gerust een ventilator plaatsen om wat luchtcirculatie te hebben om bv. toprot tegen te gaan bij een iets hogere luchtvochtigheid. Richt ze dan wel niet op de planten zelf.
                    Dan ga ik dat zeker niet doen.

Ik gebruik nu trouwens lampen voor de bloei (2700 kelvin). Eigenlijk niet mijn bedoeling maarja, geen geld voor andere. maar mocht ze hierdoor gaan strekken. Kan ik daar naast de afstand van de plant en de lamp nog iets aan doen?

Comment

Meer licht hangen, temperatuur laag houden zorgen voornamelijk voor minder strek. Maar alleen dat laatste is qua budget te doen volgens mijn.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bedankt voor jullie hulp allemaal Het is mij allemaal nog nieuw dus feedback is van harte welkom! Het is nu al leuk om dat kleine ding "groot" te zien worden.

Dag 6:

Een kleine groeispurt. Ik heb hem gisteren nog iets opgehoogd. Ze staat nu zo'n 5 cm van de lampen vandaan. Ze lijkt het leuk te vinden. De bladeren staan helemaal naar boven. (Dat betekend dat ze wakker is toch? :p)

De aarde voelt nu erg droog aan. Ik heb haar dan ook al even geen water gegeven. Ik denk dat ik daar vanaf vanavond weer mee ga beginnen.

Mijn budget kast/tent:

Tsja... Niet veel goeds over te zeggen ben ik bang... Maar ze doet het eronder.

Omdat het kastje niet 100 procent lichtdicht is heb ik ervoor gekozen om de lampen overdag aan te zetten. Om 6 uur aan en om 24 uur uit. (18/6) het is in mijn kamer al pikdonker en mijn licht gaat altijd uit voor 12en dus voor nu werkt het denk ik wel.

Ik ben natuurlijk wel opzoek naar een ander kastje :p Want dit is wel heel erg budget.

Let me know what you think!

Comment

Het kan allemaal net kwa brandveiligheid volgens mij... Je kan beter de binnenkant wit verven dan die folie gebruiken. Zo heb je kans op hotspots.

Comment

Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Het kan allemaal net kwa brandveiligheid volgens mij... Je kan beter de binnenkant wit verven dan die folie gebruiken. Zo heb je kans op hotspots.
                              Haha ja het ziet er niet echt veilig uit nee. ik heb er wel op gelet hoor. het materiaal om de lampen heen op de bovenkant na worden niet warm. De bovenkant word een klein beetje warm maar met bovenste fan aan voelt hij zelfs koud. Dus qua brandveiligheid is het kastje niet zo'n ramp.

Bedankt voor de tip van de folie. Dit wist ik nog niet. Ik denk wel dat ik als mijn volgende kastje niet al wit is het weer zo ga doen omdat het gewoon goedkoop is

De gele lobblaadjes zijn normaal en het plantje zit er goed gezond uit.

Nu moet je vooralsnog alleen water geven om de aarde licht te bevochtigen.

Zorg dat ze niet te nat staat, ze kan het water wel opdrinken maar ze heeft niet voldoende bladoppervlak om het weer te verdampen.

Je kan zo voelen en zien aan de prikker of de aarde nog vochtig is.

Ongeveer een 10cl op een drie dagen is vooralsnog voldoende.

Succes en veel plezier
                              Goede tip die sateprikker! ga ik morgen even kopen. Ik heb haar nu wat water gegeven. de bovenkant van de grond was echt droog maar een paar cm onder de grond was het wel wat vochtiger. wel minder vochtig dan de grond toen hij vers uit de zak kwam.

Stom van me trouwens dat ik universele potgrond heb genomen. ik meen ergens gelezen te hebben dat ik deze het beste kon gebruiken maar nu zie ik inderdaad meerdere verslagen waar dit tot overvoeding leid. Zou dat ook de reden kunnen zijn dat de lob blaadjes een beetje geel zijn?

in ieder geval so far so good.

Vinden jullie het trouwens leuk dat ik elke dag even een paar foto's plaats? Of beetje overdone?

Wil nog even zeggen wat een topforum dit is! Ik ben ook actief geweest op andere forums (brommerforums) en daar was de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de mede forummers over het algemeen een stuk minder. Thanks for that!

Comment

Bezig...
                              X