Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro met ledspot

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Micro met ledspot

Beste mensen ik wil jullie even vragen als je er iets van jezelf vermeld, wat voor een soort ledlamp gebruiken jullie want als jullie een lamp gebruiken met maar 2 kleuren dan moet je hem er inderdaad dicht op hangen, maar heb je zoals mij die met 7 kleuren dan hoeft dat dus niet(nog wel dicht maar niet dichter dan 20/25 cm anders blijft hij klein). Ik hou namelijk een schema bij met hoeveel hij groeit per dag. En er zit duidelijk verschil in, hij heeft de eerste dagen er een flink stuk vanaf gehangen, daarna na wat advies heb ik hem op 10/12 cm gehangen en nu ziet ze er niet slecht uit maar nog erg klein. Maar verder gaat het allemaal prima en zoals ik al zei het is om te experimenteren . Oja noobgrow erg creatief maar dat is al te groot, ik heb een terrafan besteld met een thermometer erop en de lucht gaat door een geurneutralisator even wachten nog tot de plant gaat ruiken maar so far so good

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

image.jpg

Comment

In dit stadium is lengtegroei totaal niet belangrijk.
      Bladgroei moet je nu hebben.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja dat gaat prima , heb je al vaker met led gekweekt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plukker View Post
          als jullie een lamp gebruiken met maar 2 kleuren dan moet je hem er inderdaad dicht op hangen, maar heb je zoals mij die met 7 kleuren dan hoeft dat dus niet
          En waarop baseer je je? Klopt volgens mij langs geen kanten.

Ik voorspel je nu al dat die plant gaat strekken als een gek indien je die lamp niet lager hangt dan 20/25 cm.
          Zou ze zoals nu op maximaal 10 cm houden.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

die spot is zeker niet goed.
            voor de groei is em perfect maar eens in bloei zal je problemen hebben hed er zelf ook eens 2 aangeschaft met 7 kleuren spectrum
            de bloei vordert niet enkel wat pistels en kleine kopjes (pruikjes)
            maar verder dan dat gaat em niet. heb zelf de plant een 2maand laten staan eens in bloei dus heb wel lang genoeg gewacht en aangezien het niet vorderde dan maar gestopt met de ledspotjes
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Beste gamm, als je onderzoek gaat doen op internet dan zul je het vast wel tegen gaan komen,als je namelijk maar 2 kleuren hebt ligt rood en licht blauw dan krijgt je plant niet voldoende voedingsstoffen binnen via die kleuren. Je moet er ook nog donker rood en donker blauw en 2 soorten wit en oranje heb je dat dus niet dan groeit en bloeit je plant dus niet genoeg.

Beste thugz, ja daar gaan we straks achter komen, zoals vermeld is dit ook maar een experiment maar mocht het inderdaad niet lukken dan gooien we er nog een ledstrip met 2 kleuren rood erom heen.

Maar toch bedankt jongens voor de commentaar ik leg graag wat uit , volg het maar en we komen er samen wel uit!!

Comment

Voedingsstoffen binnen krijgen via kleuren? Dat led verhaal begint zo steeds meer te klinken als een magnetische armband of van water wat een medicijn geworden is door de herinnering van een gif wat er een miljard maal keer verdund in zit.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ja bepaalde vitamines dan, kom jongens denk ff zelf na aub

Comment

Lol, alsof nadenken iets te maken heeft met kennis. Maar goed, je hebt duidelijk de reclamepraatjes van de led verkopers gelezen.

Zoals QnQ zegt, de lengte is niet relevant, het gaat om de bladgroei en algehele ontwikkeling van de plant. Als je je lamp er een halve meter vanaf hangt kan ik je verzekeren dat de plant sneller "groeit".

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

ik zou het er ook kort ophouden max 15cm

Comment

Zo gezegd zo gedaan

Comment

Hahaha leuk topic dit! Geen vitamines maar zetmelen en suikers. Die komen trouwens altijd binnen, of ze gaan naar buiten. Ook in het donker.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Heb de spot (ook een 27 watt) er nu 20 cm boven hangen wat het plantje (iets) doet versnellen in groei.
                            Maar het blijft ook maar bij "iets" wat mij hoogstwaarschijnlijk doet besluiten tot het aanschaffen van een klein HSP setje voor de uiteindelijke bloei en oogst.
                            Hoe hoog hang je die voor bloei?
                            Al dat gestress.. zolang ze er nog gezond uit zien en niet te veel strekken zal het wel goed komen.
                            Uiteindelijk is het toch om van te leren. Led kweek is een andere tak van sport dan wel in de kinderschoenen.
                            Ben benieuwd...

Comment

idem als bij groei max 15cm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jor74 View Post
                                Heb de spot (ook een 27 watt) er nu 20 cm boven hangen wat het plantje (iets) doet versnellen in groei.
                                Last edited by Gamm; 26 February 2014, 18:25.
                                sigpic
                                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Bezig...
                                X