Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro met ledspot

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Micro met ledspot

Gramm, wat heb jij tegen die ledspots dan? Waarom zou dat slechter zijn dan een spaarlamp?

Een led spot lijkt me persoonlijk een stuk beter dan een spaarlamp. Het ontwerp van een spaarlamp is bijzonder onpraktisch voor het kweken (al die buisjes die elkaar in de weg zitten en het licht gaat rondom alle kanten op)

Al ben ik bang dat deze spot wel veel teveel gekost heeft door alle reclame bullshit die erbij opgehangen wordt. Ik zou zelf overigens voor een witte ledspot gaan. Dat zijn toch de meest efficiente leds op het moment en daar zit ook geen opslag op voor "bla die bla maakt zijn eigen voeding plus vitaminenen bladiebla en bla bla".

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

De LED-kleuren in een LED-kweeklamp en welke ratio is het beste?wet in Nederland. Lees ook onze disclaimer zorgvuldig voordat u een kweeklamp bestelt.

Mij lijkt het verschil tussen een ledspot(27W) en een spaarlamp(23W), klein, maar het voordeel gaat toch naar de ledlamp, voor de groei. Deze geeft de juiste frequenties af EN hoewel het verschil niet zo groot is als men gewoonlijk aanneemt, wordt ledlicht efficienter opgewekt. Daarnaast geeft een spaarlamp voor het grootste gedeelte groen licht, wat de plant niet gebruikt.

Comment

Dank u dank u voor de voor de leden die led wel interessant vinden, ikzelf ga hiermee zeker door wat jullie ook zeggen, dit is NOG STEEDS een experiment.
        Ik spreek jullie de volgende keer weer

Comment

In een kas werkt het toch iets anders denk ik, daar wordt het als bijverlichting gebruikt.
          Het merendeel dat plantjes in een kas krijgen is zonlicht.

Maar mooi dat je door gaat, ik ben wel benieuwd wat het wordt.
          Een wietplant groeit bijna overal, het zal misschien niet de ideale vormen aannemen, maar dat zien we dan wel weer.
          Succes!
          Last edited by QnQ; 6 March 2014, 16:09. Reden: simsalabim
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Goeie avond volgers.
            even een snelle update, ze komt maar niet boven de 4 cm uit maar heeft nu al wel bijna 6 volgroeide blaadjes en in de eerste oksels beginnen al zijtakken te vormen. Morgen volgen foto's moet nu snel weg, fijne avond verder
            Last edited by Plukker; 1 March 2014, 23:53.

Comment

image.jpg

Comment

in 1 woord 'geweldig' plukker, eens zien waar dit heen gaat.

Comment

Ik gebruik ze allebei, zowel de ledspot als 2 spaarlampen. Spot kort 20cm boven de plant en de spaarlampen links en rechts een 30cm.
                  Heb de plantjes nog niet zien strekken dus volgens mij gaat het nu wel goed. Maar nogmaals ik ga voor de HSP in bloei.
                  Duurt me allemaal maar veelste lang... maargoed ik heb het geduld ook niet..haha

Comment

had het nog gezegd he dat lang ging duren
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Ziet er goed uit

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                      Using Tapatalk

Comment

image.jpg Zo weer even snel een update over het gekweekt hier , jammer jor74 dat de ledspot je geen voldoening gaf. Ik ben er tot zover nog steeds tevreden over ik ben ondertussen wat aan het klooien met de lamp. Als je hem op 20/25 cm hangt dan groeit ie inderdaad 1 cm per dag, dus heb ik hem weer gehangen op 10/12 cm en even experimenteren hoe de zijtakken reageren op de folie. De reptofan's werken perfect er zitten op allebij een zender voor de temperatuur te regelen(harder zachter). Maar alles so far so good dus verder niet veel er over te melden, dus fijne avond verder en tot de volgende keer

Comment

Zo weer bijna een week verder, ze gaat redelijk goed, mooi compact redelijk wat bladgroei op de zijtakken. Nu heb ik wel een vraagje maakt het nu kwa opbrengst zoveel uit of je hem topt of niet. Ikzelf heb het nog nooit gedaan en als ik naar forums kijk die het wel hebben gedaan dan doen ze het bij allemaal en zo kun je toch ook niet fatsoenlijk zien of het wel degelijk wat opleverde. Dus was ik opzoek naar iemand die er wat meer verstand van heeft. En dat klieven werkt dat zo goed als ze beweren.
                          nou ik hoop op jullie reactie. Oja dat blad knippen was even om te kijken of de zijtakken erop reageerde met de groei, ze maken wel wat sneller blad aan volgens mij
                          nu nog even wat foto's
                          Attached Files

Comment

image.jpgZo weer bijna een weekje verder, ik merk dat iedereen het zwijgend aan het volgen is of niet maakt ook niet ook. Dus hierbij weer even wat foto's, ze staat nu nog net geen 4 weken in de groei en zou dus binnenkort naar de bloei over moeten gaan. We zijn al bezig om het licht van 16 naar 12 uur te brengen even kijken of ze daar op reageert. Ze is voor mij momenteel groot zat en de lamp gaat dus terug op 10 cm. Nou ik heb verder nog wat opgezocht over dat toppen, dat word denk ik toch de volgende keer ik ben der nog niet helemaal gerust op dat dat onder deze lamp ook zo zal werken zoals bij de rest. En telt ook voor het klieven, eerst maar eens even haar gewoon der gang laten gaan en we zien wel wat er uit komt .
                            nou bedankt voor het kijken en tot de volgende keer
                            Attached Files

Comment

Gaat lekker. Met gewoon licht is het ook wat beter te zien dat het om een wietplant gaat

Ik heb de eerste keer inderdaad ook maar zonder fratsen gedaan. Leek me dat je dan ook beter een idee hebt wat het verschil met "normaal" is als je wel gaat zooien met die planten

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

verschiet ervan hoe goed het gaat hier met dat spotje
                                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Bezig...
                                X