Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Update.
Iemand een idee hoelang ze ongeveer nog moet staan ?
Mijn excuses voor de stand van de foto's, de originele op mijn gsm staan normaal. Weet niet hoe dat komt dat ze draaien
Die worden nog veel groter en dikker als je geduld hebt. Er is een tijdje in de bloei waarbijnlijkt dat de toppen niets doen, maar dan zijn ze juist bezig met de aanmaak van trichome's. Nadien rond 5w bloei beginnen ze dan stillaan te zwellen. Rond week 8 a9 kan je dan de trichome's in de gaten beginnen houden.
Dat is meeldauw denk ik, een schimmel dus.
Je kan het behandelen door 1 deel magere melk en 9 delen water te mengen en dit met een plantenspuit over de planten te sproeien.
Dat aangetaste topje zou ik wel heel voorzichtig verwijderen als ik jou was.
En als je dat topje hebt aangeraakt ZEKER NIET de rest van de plant aanraken, anders kan het zich verder verspreiden.
Met melk behandel je dat niet.
Met melk/water hou je dat een beetje onder controle, je moet dan wel alle blaadjes handmatig afnemen met een doekje met melk/water.
Eenmaal dat in je toppen zit is het eigenlijk te laat.
Die top vol meeldauw mag je afknippen en weggooien, die kun je niet meer roken.
Meeldauw is inderdaad een schimmel, dat zit ook al in de plant als je het ziet.
Ik heb vorig jaar toch succesvol meeldauw kunnen behandelen met water/melk te sproeien.
Het was wel in het vroege stadium en zat nog niet op de toppen.
Achteraf zijn de plantjes toch ten onder gegaan aan toprot en dat ging heel snel, dus ik denk dat de aanwezigheid van schimmel de weerstand van de plant kan aantasten.
Je bent er wel laat mee met het op te merken want dat topje is wel erg aangetast.
Comment