Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste micro kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hallo allemaal vandaag het uiteindelijke ontwerp gemaakt voor de nieuwe kap er komt 2x 32w en 2 X 23w in totaal dus 110w en ca 7600 lumen

Ook komt er bovenop een fan om warme lucht af te zuigen van de lampen onder de fan een blind paneeltje op ca 0,5cm van de kap zodat ik geen reflectie oppervlak mis en dat hij via de randen dus bovenaan de lucht aanzuigt.

Verder komen er in de vleugels 4 kleine fan's die over te toppen gaan blazen van beide kanten (2 links 2 rechts)

Hoop dat ik hem vanavond af heb dan zal ik wat foto's uploaden!

Comment

Hallo allemaal de groei gaat nog goed armatuur kom ik paar dingetjes voor te kort maar die zal ik dit weekend nog afmaken..

Echter zijn er wel een aantal bladeren die er zo als deze uit zien

Heb gister nog voeding gegeven dus het zal dan lijkt mij geen tekort zijn toch

Heb net naar montys bladprobleem oplosser gekeken, wellicht zwavel tekort.
      Wat denken jullie en hoe kan ik dit aanpakken?
      Last edited by amnesia88; 23 August 2014, 20:09.

Comment

Re: Eerste micro kweek

Hallo allemaal iemand al enig idee van het blad? Zit ik denken jullie goed met zwavel

Ook nog een vraagje wat is denken jullie de meest gunstige luchtstroom ik verwerk kleine fan's in mijn reflectorkap maar nu zit ik te twijfelen of ik ze gekruist doe of allebei naast elkaar. Kon hier echter ook niet veel over vinden op t forum

Hier nog een simpele afbeelding ter illustratie als ze kruislings zitten

Groen is fan
        Geel lamp
        Blauw luchtstroom

Comment

MgSO4)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoi qnq thnx voor je reactie!!

Het is eigenlijk niet de bedoeling om de bedrijfs temperatuur te veranderen maar meer om te zorgen dat er verse lucht langs de toppen gaan daar staan ze ook op gericht en de ventilator aan de bovenzijde had ik bedacht om hete lucht die onder de kap blijft hangen af te voeren

Dit is t idee zijkanten zijn gesneden en moeten alleen nog gebogen worden maar jouw idee is haal de ventilator van de bovenkant af en hang die ergens aan de zijkant dan?

Update heb hem gebogen

Last edited by amnesia88; 25 August 2014, 15:51.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey qnq de toppen zijn lekker aan het aandikken elke dag weer een beetje mooier

Ik zat op internet het eea op te zoeken over spint en andere beestjes maar ik zie vaak staan dat ze minder voorkomen als er een briesje langs je toppen gaat, dus ik wilde het meer als een soort preventie tegen insecten.

Maybe nog maar is aankijken..

Overigens had ik gister ook een blaadje die helemaal verdort was en nog 1 die aardig geel is nu heb wat extra voeding gegeven kijken hoe ze er strakjes bij staat zal dan ook weer ff wat foto's uploaden

Comment

Over de ideale bedrijfstemperatuur van de lampen zijn de meningen verdeeld. Dimlux heeft in de nieuwste versie een soort afvoerkanaal in de reflector verwerkt, waardoor de warme lucht opstijgt (schoorsteenwerking) en in de nanoglas uitvoering worden de lampen zelfs geforceerd gekoeld met een luchtstroom van buiten de kweekruimte.
                  Maar of het echt goed werkt? Dat zal de toekomst uitwijzen: voorlopig heb alleen nog maar proefopstellingen gezien. Ik vind de prijs van de 1000 watt uitvoering van ongeveer 550 euro een beetje te hoog voor een experiment.
                  [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                  mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

@ kwasimodo Haha ja precies maar zoals je op mijn foto's kan zien heb ik ook een soort afvoer kanaal aan de bovenkant ook als ik er geen fan op zet zal er nogsteeds warme lucht weg kunnen. Omdat het hoogste punt open is

Indd beetje prijzig voor een experiment
                    [emoji39]

Comment

Zo lang de kassen in het Westland niet volgehangen worden met Dimluxlampen, voorzien van nanoglas, houd ik mijn portemonnee nog maar dicht.
                      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Bezig...
                      X