Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

Dag Woody, wat een gezelligheid hier ik ga je zeker volgen.
    Veel succes met je zen-kweek

Gegroet witpen

Comment

Hey woody, ik heb ook zo'n vliegjes gehad! Je moet gewoon een glas met alcohol zetten naar het schijnt! De vliegjes verdrinken er dan in! Heeft bij mij toen goes geholpen!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Veel succes op je pad
        Rough! Rough! Arrrr..

Comment

Enorm bedankt Thugz, Cookaap en Gdog voor de hulp! Jullie tips hielpen enorm en ik ga er alvast mee aan de slag. Ook de Sensei is jullie heel dankbaar en ik moest jullie eeuwige innerlijke rust ofzoiets toewensen. Iets in die aard...
          Welkom dr00p, witpen en Nik! erg leuk dat jullie er zijn.

Om toch maar aan jullie te tonen wat zo een zen-kweek in het begin stadia inhoudt, heb ik hier alvast een momentopname van de kweekkast gemaakt en het plantje. Zo zie je ook alvorens de volgende update hoe die is gegroeid! Indien je men zen-technieken niet geloofde, hier het ultieme bewijs en zo zie je ook maar dat het zijn effect heeft.
          Zet je geluid aan, al het andere af, scherm op maximum , luister en gewoon 3 minuten tot rust komen... (1080p beschikbaar, zet het aan he!)

熊貓的總得做一個熊貓做
          Groeten, Woody
          Woody's zen kweek!

Comment

Zo he, ik heb het filmpje 2x moeten afspelen om de ondernomen actie tot me te kunnen nemen!

Weer een leuk/interessant verhaaltje Woody, ik vind het knap hoe je dat verteld.

Comment

Haha die woody,
              leuke intro

hoe bevalt je dat zoon smartpot?

ik zeg je eerlijk ik heb ze al 2jaar hier liggen maar nog steeds ongebruikt...

Gr staff

Comment

goe bezig...!

leuk verslagske btw

Comment

Goed bezig Woody.

Zeker ook leuk dat je aparte methoden toepast zoals muziek. Ben benieuwd naar plaatjes van het schatje!

Ik schuif aan!

Zoetstof
                  Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                  Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
                    hoe bevalt je dat zoon smartpot?
                    Veel te slim voor hem
                    If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

hey woody,

Hoe gaat het met de dames?
                      Staan ze lekker te wiegen op je muziek?
                      Ben vast benieuwd!

Grtzz, G

Comment

Hey woody! En hoe verloopt het hier? gr

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                        -

Comment

Hoofdstuk 3: Het prille begin - voorbeelden om naar op te kijken

If you are patient in one moment of anger, you will escape a hundred days of sorrow.

Plots zit je zo'n 20 dagen verder vanaf het ontkiemen van het zaadje. Het waren drukke weken (daar gaat 'ie weer beginnen zagen die Woody... daar heb je Facebook en Twitter voor hoor -_-) en zo'n update voor JD werd dan maar uitgesteld...Niet zo heel lief eigenlijk, maar kom!

Hoe conform zijn de weken verlopen in die geweldige kast van me? (die door de weken trouwens nog geweldiger is gemaakt door hem bijna volledig lichtdicht te maken) ​Wel ehm... kijk maar zelf en oordeel!

Dag 1
                          Op 7 mei kwam het kopje van de dwerg boven. Een kleine 3 dagen nadat die in de grond gestoken was geweest. Ik heb een kleine bedenking over hoe diep dat die lag (misschien iets te diep)... maar voor de rest lijkt het daar goed in orde!
                          Hier een fotootje van het opkomen! (Daar is trouwens een leuke 8-foto timelapse van, maar om wat foto's te sparen komen die later!)

1.jpg2.jpg

En toen begonnen de dagen van het plantje van het eeuwige evenwicht! Met auditieve steun op de achtergrond om de natuurlijke omgeving na te bootsen leek alles wel goed te beginnen. De energie lag goed...
                          Iets meer dan een dikke week heeft die op 24 uur licht gestaan. Waarom? Een volledige lichtdichtheid van men kast kon ik nog niet garanderen, gezien de afwezigheid van een in-en uitlaat lichtlabyrint. Niet slim, beginnen wanneer je kast nog niet in orde is. Dat is het nu ongeveer, volledig lichtdicht, na heel wat knutselen en het skippen van mijn training bij de sensei! Achja... Hij weet ook dat het in de toekomst z'n vruchten zal afwerpen.

Verliep alles feilloos? Jammer genoeg niet. Ik heb een tijdje last gehad van enkele varenvrouwmugjes...die zaten in de kast en enkele keren op de aarde zelf. Doodpletten wat ik zag en buiten de kast een strip ophangen + binnen in de kast een sticker heeft uiteindelijk dat probleem opgelost. In de kast zie ik er geen meer en dat geldt evengoed voor de kamer daarbuiten. Zitten de larven in de aarde? Geen idee... laten we hopen van niet, maar misschien kunnen jullie daar met de volgende foto's iets meer over zeggen!

Dag 3 - 9

Foto's zeggen meer, toch? Dan hoeven jullie ook eens niet te veel naar m'n zen-gebrabbel te luisteren.

3.jpg4.jpg5.jpg

Ze heeft al die dagen gewoon water gekregen (bij de laatste foto misschien iets te veel), nog geen voeding of wortelstimulator. Ik wist niet goed of ik het best al zou geven en dan speelde ik toch liever op safe. Tot hiertoe liep alles best wel ok! Het plantje had duidelijk baat bij de muziek, uiteraard. Dat zien jullie ook allemaal!

Dag 14-19

Vanaf hier begonnen er zich toch enkele probleempjes te uiten aan het blad. De onderste blaadjes werden verdacht geel en naarmate de dagen vorderden werd hun tipje wat bruin. Heel misschien is er in de begindagen daar een wat teveel aan water geweest (of juist te weinig? Ik gaf met een pipetje rond de plant en wachtte toch altijd mooi tot de bovenkant volledig droog was + nog een dag ofzo erbij), maar nu geef ik nog heel weinig water (misschien 1x om de 3 dagen). Op 21 mei heeeft ze alvast wat voeding gekregen en dat is momenteel de laatste keer dat ik ze heb gewaterd. De voeding was power roots en alga grow. Ik zat op de helft van de aanbevolen dosis, namelijk 0,5ml op 50 cl PR en < 1ml (miss zelfs maar 0,5ml) op 50cl AG. De plantjes hebben toen ongeveer 20cl water gekregen. De algemene kleur van het plantje lijkt me te licht, maar wat de oorzaak precies is daar kan ik nog geen vinger opleggen. Teveel water? Te weinig water? Te weinig voeding? Eventuele larven die er nog zijn? Gevolgen van de bijna 1,5 week op 24u licht? Te lage luchtvochtigheid? (tussen de 30%-40% en krijg hem met bakjes water niet meteen omhoog) Vervelend is het... Ik denk momenteel aan te weinig water, maar heb er eerlijk gezegd weinig een idee van. Misschien dat jullie wel met wat opmerkingen zitten? Hier zijn alvast de foto's! Ik zie op de laatste foto's wat paars in het midden van het blad. Dan toch maar meer voeding gaan geven? Alvast bedankt!

6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg

Nu wordt het ook tijd om te toppen! Dat wil ik om de hoogte in orde te houden toch een tweetal keren doen. Daarover zien jullie binnenkort meer! Het lijkt me wel in orde om nu dat volgende topje eraf te knippen toch?

Het zen-gedeelte-een voorbeeld om naar op te kijken

Hoe zit het met het zen-gedeelte voor de overige dagen vanaf nu? Wel daarvoor moet er nog een kleine paar dagen geduld geoefend worden... Om al een tipje van de sluier te lichten--> Jullie hebben er allemaal mee te maken!

Overige

Overigens had ik nog een vraag over AF's en lichtstress. Ik had men licht zolang op 24u gehouden omdat ik ze geen nachten wou geven waarin er licht binnen lekte. In hoeverre echter hebben AF's hier last van gezien hun onafhankelijkheid van het aantal lichturen om in bloei te schieten? Geldt het dan ook dat ze geen last hebben van een lichtlek tijdens de donkere periode of is dat een foute redenering?

@Stafford: Tjah hoe bevallen ze me... heb heel weinig om te vergelijken :s Ik had wat schrik voor de temperatuur in de kast tijdens de zomer, daarmee denk ik dat de luchtigheid van die smartpots wel een meerwaarde zullen bieden dan die donkere potten van de Aveve die ik anders had. Voorts vind ik ze handig omdat ze minder hoog zijn en dat biedt wat mogelijkheden hier.
                          @phangngaone: Heel erg bedankt voor je aanwezigheid hier. De energie die je mee brengt verhoogt de spirituele draagkracht van iedereen betrokken en het plantje.
                          @Zoetstof: Er komt er nog meer aan! Blijf gerust hier wat ronddwalen en zeg op tijd als het niet meer interessant is.
                          @DenSchimmige: Ik heb een klein beetje gelachen, maar ik ben dat gepest van jou wel grondig beu :/ ...
                          @GDog en Lovis: Dankjewel voor de interesse en om ernaar achter te vragen... het blijft toch leuk als je weet dat je gelezen wordt.

熊貓的總得做一個熊貓做
                          Groeten, Woody
                          Attached Files
                          Woody's zen kweek!

Comment

Hmm, apart die geel wordende bladeren. Uiteindelijk denk ik toch dat het ondervoeding is omdat Plagron promix compleet voedingsloos is en je de helft van de aanbevolen dosis hebt gegeven.
                            Ga niet opeens de aanbevolen dosis geven en wacht verdere reacties af. Samen komen we meestal wel tot een juiste conclusie

Comment

ja ik zou ook wel te weinig voeding zeggen.. ik zou rustig opbouwen naar meer voeding! maar mss wacht je zoals cookaap zegt beter nog even af?
                              Ik heb wel een vraag: ik zie dat je maar 2 van de 4 lampen aan hebt? is dit perongeluk op de foto of gewoon altijd?
                              geef dat meiske toch meer licht! daar houden ze van! ze zal je dankbaar zijn!

blijven geven woody

Comment

Of te nat.
                                Niet bij de plant water geven, meer naar de rand van de pot.

Dus niet zoals op foto 1.
                                De wortels blijven dan op 1 plaats en gaan niet de pot verkennen op zoek naar water waardoor ze ook beperkt voedingsaanbod hebben.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                                X