Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

Mmm ik ga mee met Cook en Gdog.
    Er zijn te weinig positieve resources in de grond.
    Negatieve energie blijft je plantje molesteren en om zichzelf daartegen te beschermen had het positieve energie opgeslagen in zijn bladeren, welke hij nu in moet zetten om het negatieve energie tegen te gaan.

En geef je AF'jes ook eens wat nacht rust.. hebben ze wel nodig.
    Planten in de natuur staan ook niet altijd 100% duisternis toch overnachten die ook
    If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Ik heb zelf ook een Royal dwarf ! ik blijf kijken

gr Renzo !

Comment

Overigens had ik nog een vraag over AF's en lichtstress. Ik had men licht zolang op 24u gehouden omdat ik ze geen nachten wou geven waarin er licht binnen lekte. In hoeverre echter hebben AF's hier last van gezien hun onafhankelijkheid van het aantal lichturen om in bloei te schieten? Geldt het dan ook dat ze geen last hebben van een lichtlek tijdens de donkere periode of is dat een foute redenering?
        Een autoflower gaat in bloei onafhankelijk van het aantal donkeruren, die blijft dus ook in bloei met meer licht of een licht lekkende kast. Ze reageert immers niet op phytochroom concentraties en de actieve of niet actieve vorm waarin het voorkomt.

Wel is het zo dat 24/0 je blad stres geeft omdat er geen moment is dat ze de opgebouwde interne bladwarmte kan afvoeren. Licht wat door je plant niet wordt omgezet in energie wordt omgezet in warmte in het blad.

Een autoflower zet je de gehele run op 20/4 of 18/6 voor de beste prestatie. ze doet het echter ook op 8 licht / 16 donker hoor enkel minder opbrengst. Onder de 8 uur licht heeft ze een negatieve fotosynthese

Comment

Heel erg bedankt aan iedereen! Ik heb alvast jullie raad opgevolgd en ze hebben al een volle dosis voeding gehad nu. Had haar eerst nogal centraal in de pot water gegeven, omdat de kleine gedaante me daartoe aantrok... maar vandaag heb ik dan gewoon een hele cirkel water met voeding aan de uiterste rand van de pot gegoten.
          Super Renzo dat je erbij bent trouwens! Komt dik in orde met die dwergjes.

Dit is een kleine update met wat foto's. Ik heb de indruk dat ze er goed op heeft gereageerd, want ze ziet er alvast wat gezonder uit!
          Vandaag spotte ik ook al voorbloei en daar heb ik dan wat foto's van proberen te maken. Het zal een kleine blijven, geen twijfel over!

IMG_6092.jpgIMG_6097.jpgIMG_6096.jpgIMG_6095.jpgIMG_6095.jpg熊貓的總得做一個熊貓做
          Groeten, Woody
          Woody's zen kweek!

Comment

Ze toont niet alleen voorbloei maar ook ware bloei in de top, gihihihi. begin maar met de weken te tellen.

Comment

eeh woody mate ,

steundje hier sorry dat ik er wat later bij ben vriend maar steundje heeft zene zetel gevonden en blijft hier lekker zitten !

en echt mooie dwergje heb je daar man ! , spijtig van die enkele probleempjes maar ik vind haar toch en heet beezeke .
              en zie daar al bloei jaja .
              en echt leuk die zen kweek maatje , tot je volgende updatje eh en keep them green vriend .

groeten Steundjeee .

Comment

Dat klopt! Dit is wat ik ermee gedaan heb...

Spin off - Woody's Bonsai experiment

1.jpg2.jpg3.jpg
                (omdat ik weet dat jullie wel van handen houden...)

Dat zaadje heb ik meteen in een minipotje (halve bol met afgeplat grondvlak, diameter 10cm...reken maar uit) gestoken onder een TL-lamp (naast men andere bonsai's)
                Dat liet ik eerst maar gewoon groeien ... Het staat in promix van plagron, daar heb ik helemaal geen voeding aan toegevoegd tot vorige week ergens. Gisteren heb ik het dan eens uit z'n potje genomen om de wortels wat bij te knippen. Dat heb ik niet zo heel netjes gedaan... had wel met wat minder getrek en geduw gekunnen hehe, maar kom... We zien wel waar we uitkomen!

4.jpg5.jpg6.jpg

De onderkant bij het uithalen van het plantje. Daar heb ik wat wortels uitgeknipt.

7.jpg8.jpg

Nieuwe aarde en meteen een aanbevolen dosis voeding!
                Afhankelijk van hoe die het nu gaat doen , wordt het elke week vanaf nu de worteltjes knippen.

Wat had ik beter kunnen doen hiervoor:
                -Meer licht zodat die qua hoogte lager bleef
                -Sneller voeding
                -Sneller knippen van de wortels

Die voeding is een probleem dat ik met men ander plantje ook had. Ik dacht dat ze wel nog even konden en had eigenlijk gewoon te veel schrik om te snel te veel voeding te geven... nu bon, dat weten we dan weer bij de promix!
                We zien wel wat er hiervan komt, I'll keep you updated!

熊貓的總得做一個熊貓做
                Groeten, Woody
                Woody's zen kweek!

Comment

Leuk experimentje woody. Ze had idd al een voedingstekort, maar das niet zo gek met promix.

Ze is wat gestrekt dat duidt op te weinig licht zoals je al dacht. Ze had idd ook wat eerder voeding moeten krijgen.
                  De wortels kun je wel gewoon laten zitten, of alleen de onderkant wegknippen. Dit heeft geen gevolgen voor je plantje.

Comment

volgroeide blad halveren zodat het geen sourcebladeren meer zijn zou de groei kunnen vertragen, wat bij bonsai eigenlijk de bedoeling is.

Comment

Eigenlijk zou je hem tot het lob blaadje moeten ingraven.
                      Dan is hij nog kleiner

Hou ze groen he

Comment

Dit is een snelle boodschap om even te melden dat ... het bonsai-plantje in de bloei is geschoten!
                        Heel grappig, ben echt benieuwd wat er van gaat komen!

Photo 8-06-14 12 57 15.jpgPhoto 8-06-14 12 57 30.jpg

De blaadjes hangen nu wat. Sebiet geef ik ze water met bloeivoeding.

@Denschimmige: had ik graag gedaan, maar dan zou ik een stukken dieper potje moeten hebben en ik had toch graag dit bonsai potje willen gebruiken... anders i het niet meer zo mini!

熊貓的總得做一個熊貓做
                        Groeten, Woody
                        Woody's zen kweek!

Comment

hee woody nice man !
                          echt wel leuk dat het in bloei gegaan is ben wel benieuwd naar verdere verloop er van .
                          hoop dat het je allemaal wat mee mag zitten maatje .

hou je goed en keep them green eh !

Groeten Steundjee

Comment

Hoi Woody, heb je gemist opde chat
                            Maar leren is belangrijker. !
                            Succes met je examens
                            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

haha geinig. ziet er leuk uit vriend!!!
                              doe zo voort!

Comment

Heb hem niet gemist hoor op de chat.
                                Kon hem namelijk toch regelmatig terugvinden via de ''who is online''

Ben ook blij met de momenten dat je niet spreekt.
                                Als je op die momenten zit te leren tenminste

was weer feel te vroeg met posten :/

Comment

Bezig...
                                X