Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

@thugz
    Ik heb de urban garden in Terneuze gevonden, ga ik daar even langs zaterdag.

Hier nog een korte update. Ze hebben in afgelopen 24 uur de volgende blad ronde aangemaakt en de bestaande bladeren zijn flink gegroeid.

Aarde was erg droog, kreeg het water er niet doorheen tot ik wat gaatjes in de aarde prikte. Een vinger diep word het iets beter maar niet heel vochtig. Ik heb besloten ook 's ochtends 15ml water+rootjuice te geven naast de 15ml die ik 's avonds geef. De lampen gaan 's nachts uit tussen 2 uur en 6 uur. Temperatuur is erg stabiel, verschil is 4 graden tussen min/max ove 24 uur genomen. Er zijn een aantal kleine puntjes waar ik mij zorgen om maak en denk dat het met het water te maken heeft. Enkele van de blaadjes vertonen heeeeel erg licht een geel puntje op sommige van de karteltjes maar is amper waar te nemen op de foto's. Ik heb wel een lobblaadje met een geel randje, heb ik hieronder nog even uitgelicht.

Probleem kindje, geel randje aan de zijkant van het lobblaadje is de eerste (duh ):

Comment

Hoi schoenendoos
      Vergeet die lobblaadjes maar die lossen helemaal op als de zaailing zn dingen er heeft uitgehaald,als je een kleine drup afwasmiddel door het water dat breekt de opervlaktespanning van het water,maar ik zie dat ze in bekertjes staan dus uitkijken met water geven want het blijft onderin de bekers staan en verotten de wortels.
      Verder zijn ze er heel goed uit.
      Ik zit zelf op dag 7 v/d groei dus we gaan bijna gelijk op.

Comment

Na een paar lange (en hete ) dagen is het dan toch gelukt, de kweektent inclusief spulletjes is binnen gehaald. Was even rijden van randstad naar urban garden in Terneuzen maar was het waard! Goed geholpen, nam heel erg de tijd voor alles en zoveel mogelijk van de afgevuurde vragen beantwoord, heel fijne toko vond ik persoonlijk.

Ik heb echter wel wat vragen over hoe dat spul in elkaar te zetten want het is mij niet direct duidelijk ... kleine disclaimer, ik ben echt heel simpel met dit soort spul en niet echt een goede klusser dus excuus als ik domme vragen stel.

De tent zelf stond binnen een mum van tijd (hortilab 120x120x200). Vervolgens de VSA op de lamp aangesloten en alles even getest op de schakeldoos (werkt!). Was mij alleen even onduidelijk wat met die geel groene draad te doen .. En wat doe ik precies met dat aarde schroefje op de VSA ?

Maar toen ... Ik heb zo een G tools/wing afzuiger met een koolstoffilter eraan. Ik kon niet direct vinden hoe ik het geheel in de tent hang dus heb ik met spanbandjes dit ervan gemaakt om het filter/afzuiger daarin te hangen, is dat een beetje hoe het hoort ? hier raakte ik de weg een beetje kwijt .. :

Echter de diameter van het filter en de afzuiger zijn gelijk, nou heb ik wel zo een stukje flexibele pijp maar die paste ook niet echt lekker of moet ik die gewoon oprekken tot ze om beide heen passen ? Heb ik dan niet nog zo een stukje nodig om van de afzuiger naar de afzuigmond van de tent te laten gaan (filter -> flexibele pijp -> afzuiger -> flexibele pijp -> 'tentslurf') ? Of moet die afzuiger buiten de tent gehangen worden ?

Nou zit er in de tent wel een lek bak maar het lijkt mij toch beter om van die schotels te kopen om onder de planten bakken te zetten toch ?

Sorry voor de overload aan vragen maar zag het even niet meer zitten :O. Zal vanavond wat foto's van de plantjes uploaden, ze gaan behoorlijk hard dus hoop die tent morgen helemaal af te hebben zodat ze lekker weer alle ruimte hebben!

korte kweek update
        ;
        Was vergeten tijdens het eruit halen foto's te maken maar dit werkte ook redelijk.

Dit eerste plantje heeft een blaadje heel raar ontwikkeld, geen idee of het erg is of het niet zoveel uitmaakt. Zal wel wat achter gaan lopen denk ik... Verder groeien ze redelijk samen op volgens mij, ze zijn aan de 4de set bladeren begonnen inmiddels (ik weet niet of ik de kleine dwarsstaande bladeren mee moet tellen die onder de grote zitten ?). De bluematic die er een beetje bij staat doet het verdacht goed in dat mini potje trouwens ... de wortels worden door het doorzichtige bakje wel flink aan licht blootgesteld.

Last edited by schoenendoos; 9 June 2014, 22:02.

Comment

Mooi topic dit, ga je zeker volgen, vooral die systeemkast gaf me meteen goeie inspiratie, heb er nog wel eentje staan hier ook Dan mbt je laatste post, die groen gele draad is je aarde draad, maar ik hoop dat er zo een expert hier nog even komt uitleggen waar je die precies moet bevestigen en ook je andere vragen even beantwoord, helaas ben ik vrij nieuw in deze materie De dames zien er iig goed uit, gaat wel goedkomen gok ik.

Comment

Thanks shameless! Ben niet zo een klusser maar met wat hulp en veel van de info van o.a. Dit forum ben ik een heel eind gekomen. Ik zou wel aanraden (als je de keus hebt) om voor een ruim model te gaan ik merk nu al dat ze een beetje uit hun huisje gaan groeien op korte termijn...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

Comment

Die kast die ik heb is minimaal zo groot als die van jou en ik denk zelfs een maatje groter nog dus komt wel goed.

@flintstone ik denk dat het meer een kwestie is van ff uitvogelen hoe precies, maar heb ook wat rondgezocht, je moet iig dat draad iets strippen en dan onder dat schroefje op die VSA vastzetten en ik gok dat er ergens op die kap een soortgelijke schroef zal zitten waar je hetzelfde doet
                Last edited by Shameless; 10 June 2014, 10:09. Reden: haalde een schroef door elkaar XD

Comment

Het is meer dat ik 0 elektra kennis heb en werkelijk geen flauw idee heb wat ik moet doen vandaar deze domme vragen maar wilde dit graag posten voor ik alles aansluit om dit soort foutjes te voorkomen. Betekent dat dat ik die geel groene draad nog ergens aan de lamp moet vastmaken en hem tegen die aarde schroef moet zetten op de vsa ofzo :X ? Nogmaals, heb geen idee en hoopte een zo simpel mogelijk setje te halen maar een beetje elektra aansluiten ontkom je niet echt aan bij al dit spul geloof ik, ik ben ook nogal terughoudend met kennissen om hulp vragen vanwege logische redenen .

Comment

Als er op je kap en vsa geen aarde aansluiting is voorzien d.m.v. een kroonsteenaansluiting dan kun je de kap gewoon aarden aan een metalen deel van de kap. Als er geen aarde aansluiting op je vsa zit zit er normaal wel een gaatje ergens in de metalen behuizing waar je m.b.v. een schroefje de vsa kan aarden. aarde draad van stekker naar vsa + aardedraad van vsa naar lamp daar samen vastschroeven. De aardedraden moet wel blank ijzer raken.

post-4-0-13593700-1336766761.jpg

Comment

Ik heb mijn lamp laten doen door een elektrieker zo was ik 100% zeker betreffende de aansluiting (Doodsbang om brand te krijgen in de woning). Had de fout gedaan om mijn eerste aankopen te doen in verkeerde growschop was daar buitengegaan zonder zekeringkast en THX via het forum onmiddellijk daar op attent gemaakt geweest.

En duidelijker dan onze vriend Fred kan het niet zijn.

En je heb een goede keus gedaan om je aankopen te doen bij Urban garden in Terneuzen, goede koffie en toffe sfeer enkel als je daar gaat moet je tijd nemen je blijft plakken in de winkel .

En niet teveel gezweet dit weekend met de instal van de tent.

En je plantjes staan mooi
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Thanks Flint zodra ik thuis ben van werk ga ik daarmee aan de slag, is een duidelijk verhaal waar ik denk ik wel wat mee kan! Vsa heeft 4 aansluitingen inderdaad zover ik weet.

Hey odyssee, thanks voor het compliment hoop het zo vol te kunnen houden! Ik ken helaas niemand die ik wil/kan vertrouwen als het gaat om het aansluiten van dit soort spul, voor je het weet staat er iemand voor je deur ofzo. Urban garden was inderdaad top keuze was gezellig, alle tijd genomen en in mijn geval een lekker verfrissend glaasje water uit de tap. Hij had me zo nog 10 dingen aan kunnen smeren maar gaf steeds aan dat het zonder ook wel kan als ik zelf over onnodige apparaten e.d. begon te zwetsen ! Aanradertje.

Comment

Klopt heb geen aandelen in Urbain schop of krijg een % als ik een klant doorverwijs naar hem, maar je komt daar buiten met het gevoel ik ben niet gefopt OEPS ben nu bezig met reclame te maken.

Comment

Ik heb de lampen en VSA volgens mij aangesloten zoals je aangaf Flintstoned. Hier nog eens een plaatje voor het nageslacht;

Dan nog een kweek update, heb wat last gehad van krullende bladeren (vooral #4), denk dat het een samenloop van omstandigheden was/is. Hoge temperatuur vandaag, misschien iets te weinig water en de lamp er mogelijk iets te dicht op. Heb iets (5ml) meer water gegeven de lamp wat hoger gezet en de actieve uitlaat een standje harder gezet. Was een warme dag vandaag .

Wat fotos van de schatjes tezamen;

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het afzuiger verhaal, snap er niet zoveel van. In het uiterste geval bel ik morgen de UGS even op maar had gehoopt hier een foto van iemand zijn kweektent oid te zien. Ik snap gewoon niet hoe die afzuiger + filter in de tent gehangen dienen te worden. Alles staat sinds vanavond klaar en wil ze eigenlijk morgen overpotten, voor het eerst komt er een heel licht puntje wortel uit de onderkant van de pot dus is hoogste tijd! Alvast bedankt en Flintstoned nogmaals dank voor de lamp verheldering!

Comment

hopelijk ben je iets met deze link voor je afzuig installatie

Comment

Hey odyssee, thanks voor het filmpje maar had inmiddels de shop gebeld en die heeft het nog eens uitgelegd. Heb nu mijn afzuiger buiten de tent gehangen met de bevestigings delen die erbij zaten, het filter heb ik op een vergelijkbare manier met spanbanden erin gehangen. Morgen alleen nog even een slang halen en dan is hij eindelijk helemaal klaar!

Iemand nog enig idee van de gekrulde blaadjes hier ? lamp hoger en wat water lijkt niet direct geholpen te hebben ...
                                Oorspronkelijk geplaatst door schoenendoos View Post

Comment

Bezig...
                                X