Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

staat er een ventilator ofzo gericht op dat plantje? ja, dan is dat het
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Ja had ik van eerdere topics begrepen maar is niet echt het geval :'( vanavond in de tent zetten en om potten dus hopen dat het dan beter gaat.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

Het in de tent zetten is uitgelopen op een klein drama, de temperatuur liep direct flink de pan uit, ik heb even een apart topic gemaakt, alle hulp is welkom! Begin een beetje hopeloos te geraken, tent staat al een week en lukt mij maar niet om alles goed te krijgen.

Comment

Ik heb de lampen en VSA volgens mij aangesloten zoals je aangaf Flintstoned.
          dat is correct geaard, netjes.

Comment

Heb je een aktieve inlaat en waar gaat je warme lucht heen.
            Ik heb net zon tent en mijn warme lucht gaat naar buiten en dan heb ik nog zon buisafzuiger en die blaast verse lucht in de tent,maar de twincontroller (zie foto)
            Die blaast verse lucht uit een koele kamer en zelf als ik de 600 watt laat draaien,dan stel ik de controller op 29.5*cel en de sensor die meet de temp en geeft dat door aan de twincontroller en hij houd die temparatuur.Mijn lamp springt zo aan en nu is het 22*cel.
            Dus kijk es rond die ccntroller koste 70 euro.Of je moet een cool tube nemen die zuigt de warmte van de lamp.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Comment

Problemen opgelost ? :s
              Woody's zen kweek!

Comment

Je slangen ook zo kort mogelijk houden en zo lang mogelijk uittrekken, elke rimpel geeft boel geluid en boel debiet verlies!

Comment

DISCLAIMER, ERG LANG BERICHT MET VEEL FOTOS .
                  Zo, sorry voor het gemis aan updates, was druk op werk en in het huis! Heb een boel moeten klussen en zagen in muren en plafonds want mijn uitlaat zat ten tijden van het probleem in dezelfde ruimte als de inlaat en dat was niet 1-2-3 opgelost.

Planten hebben hierdoor even stil moeten staan, 24 uur donker gehad (is wel AF dus hoop dat het niet dramatisch is) en nog onder de spaarlampen gestaan maar staan inmiddels alweer paar dagen onder de 600w, eerst een dag op 1m toen terug gebracht naar 60cm.

Hoop vanaf morgen ook een actieve luchtinlaat vanaf de vloer/andere ruimte te hebben zodat ik wat meer koele lucht aan kan zuigen, ook draai ik nu snachts (van 21:00 tot 15:00). Ook wat gekloot met elektrische zooi (de dichts bij zijnde groep was de keuken groep :'( ).

Ik heb nog wel wat vraagjes over mijn huidige setup maar eerst naar het gedeelte waar het om gaat! Heb wat meer foto's genomen omdat het alweer een tijdje geleden is.

Royal Creamatic AF

Royal Bluematic AF

Over de planten:
                  Ik denk dat ik moet beginnen met dieven ? Ik zie wat kleine dingen ontstaan in de hoeken (oksels ?) van de takken zeg maar (goed te zien in de zij aanzicht foto's bij sommige planten).

Is het besproeien met een verstuiver van de planten van groot belang ? Ik heb nog geen goede gekocht en ik geloof dat dit moet net voor de lamp uitgaat toch ? Ik geef 50/50 kraanwater/spa met de aangegeven hoeveelheid biobizz rootjuice.
                  Ik geef ongeveer 60ml water per plant. Toplaag is droog maar 1 vinger diep is het wel voelbaar vochtig.

Ze staan nu sinds die paar dagen dus in 11L bakken met Plagron Batmix. Volgens mij is voeding de eerste weken dan niet nodig toch ?

De gele blaadjes van de Bluematic wil ik eraf halen om de plant wat energie te besparen, is dat een goed idee ? Deze zat in een doorzichtig mini potje de eerste 10 dagen dus heeft sowieso wat achterstand maar was meer als testje.

Lamp staat wat omhoog voor water en foto's. Min/max onder een doosje zodat hij niet aan direct licht word blootgesteld. Temperatuur is rond de 28 graden (23 graden snachts) en 40% LV.

Doos van binnen bekleed met geluid isolerend schuim tegen de herrie die dat ding maakt.

Clipfan en camera, de clipfan staat gericht op de zijkant zodat hij de planten niet omver blaast maar de planten bewegen er niet echt door, hoe kan ik deze beter positioneren zonder dat hij tocht veroorzaakt ?

Is een hoop gebeurt en de temperatuur is al veel stabieler, recht onder de lamp is het +-32 graden. Het is nog verre van perfect maar al gaande weg leren we zeg ik maar . Hoop dat deze eerste kweek ooit toch nog wat leuks oplevert.

Nog bedankt voor de vele tips! Heb de ventilatie roosters allemaal open gezet, morgen installeer ik zoals gezegd een actieve inlaat. Is een zelf gemaakte doos met een PC fan erin, hoop dat ik daarmee nog 2 graden kan zakken en wat meer luchtverplaatsing onder de lamp zelf kan verzorgen, iets wat de clipfan nu dus niet doet.
                  Last edited by schoenendoos; 19 June 2014, 01:00.

Comment

Plantjes zien er mooi uit. Maar eeuh die kleine dingen in de oksels zijn je zijscheuten dus nie beginnen wegnemen he. Dieven doe je juist voor de bloei daar waar je al van weet dat het een fluftopje zal zijn.

Over je temperatuur is je sensor afgedekt? Want dat is wel nodig anders heb je de strallingswarmte en niey de juiste temperatuur.

De clipfan staat bij mij in een hoek van de tent vastgemaakt tussen lamp en plantjes, juist boven de plantjes en onder de lamp.
                    Ook staat die bij mij iets naar boven gericht.

Grtz
                    Thugz

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=35014 draaiende suppercropping

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=34886 Buitencontest spliff

Comment

Thanks voor de reactie thugz, ik ga hem morgen precies zo ophangen! Dan blaast hij tegen de lamp aan en over de planten dus als ik het goed begrijp.

Sensor is inderdaad afgedekt door dat blikje lege draai tabak . Zowel de fan sensor als mijn min/max. Heb ook nog een sensor in de tent liggen maar die is meer 'ter informatie' . Ben nogal een control freak soms...

Als tip voor de liefhebber, ik heb een camera van WansCam, is wel een chinees merk maar heeft Nederlandse webshop. Heerlijk ding en ik kan lekker vanachter mijn buro op werk via de app op mijn android meekijken naar de plantjes en ook de cam besturen (pan functie). Ook kan je motion alarm instellen wat voor mij wel geruststellend werkt (naast de mabo die boven de tent hangt ). Zo krijg ik ook meldingen als de lampen aan/uit gaan of iemand in de tent zit te rommelen .

Gek vraagje misschien:
                      Ik zat eraan te denken om aan de zijkant van de reflector (waar hij stopt zeg maar). Een aantal spaarlampen te bevestigen zodat ze een breder lichtspectrum krijgen, vooral in de groei fase. Mijn lamp geeft vooral warm licht terwijl ik heb begrepen dat in de groei juist koud (blauw) licht vereist is. Heeft dit nut ? edit; Bedenk me net dat de stralingsdiepte van spaarlampen een stuk minder zijn en dit dus wrs kansloos is, als iemand er anders over denkt hoor ik het wel.
                      Last edited by schoenendoos; 19 June 2014, 01:18.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
                          als je van belgie komt zou ik alleszins niet gaan naar die op sas van gent, kan je beter doorrijden naar terneuzen naar urban allien
                          Da's toch allang geleden dat happy sas ar was Marko had die toch in brand gestoken? Of is ie nu alweer open?
                          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Da's toch allang geleden dat happy sas ar was Marko had die toch in brand gestoken? Of is ie nu alweer open?
                            die is alweer open nik en al een tijdje hoor. maar bestaat nu onder de naam veroda trading zogenaamd in en export van wijnen.

@schoendoos; zoals Q zegt idd ook niet tegen de lamp ervoor zorgen dat ze er ook juist onder blaast

Comment

Wie houd die dan nu open thugz ?
                              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

ja hoe die vent noemt weet ik niet. is volgens mij wel een belg die het openhoudt.
                                al iemand die wat op leeftijd is

Comment

Bezig...
                                X