Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

Vanavond de planten een grondige inspectie gegeven om ze te dieven en te pletten. Beide ging niet zonder problemen/vragen helaas maar, ik zeg maar zo, alles moet je eens leren . Daarnaast zijn er indringers gespot, bij het uit de tent nemen van de planten kwamen er soms fruit-achtige vliegjes omhoog. Zoveel mogelijk gekilled maar neem aan dat ik daar wat te laat mee ben. Heb een lijk op de gevoelige plaat gelegd. Het lijkt op de varenrouwmug volgens mij.

Daarnaast heb ik een paars wordende stengel gespot. Ligt blijkbaar aan stress en kan 100 verschillende oorzaken hebben zo een beetje, lijkt erop dat de temperatuur met 31 max toch te hoog is. Zou natuurlijk ook de genetica kunnen zijn want de bladeren staan er netjes bij en de stam ook.

Ik heb wat lagere stengels met mini topjes weggeknipt, nu vraag ik mij toch wat af. Elke node lijkt te bestaan uit een stengel met enkel blad die onderaan de node zit en daarboven groeit de stengel waar de topjes aan groeien. Nu komt het voor bij mijn planten dat de stengels met (schut?) bladeren OP of NET boven de (stengel met) topjes van de onderliggende node hangen. Heeft dit veel invloed en kan ik dat schutblad gewoon verwijderen ?

Ik heb er een foto van gemaakt, hoop dat het duidelijk is. De bijna horizontaal groeiende stengel met blad hangt net boven de steiler groeiende stengel met beginnende top;

Bij het bijwerken van het blad kwam ik het volgende vaak tegen. Er groeit een stengel met een top aan het uiteinde maar +-3cm voor die 'hoofdtop' groeien er in de oksels van de bladeren die aan die stengel groeien ook kleine topjes. Ik ben geneigd deze weg te halen, kan dat veel kwaad ? Ik vind het dieven nog lastig om in te schatten wat wel en niet weg kan, de tijd zal het leren.

Daarnaast heb ik 3 van de planten +-5 cm onder de hoogste top 'geknepen' tussen twee nodes in. Ik voelde de binnenkant geplet worden maar zag geen schade aan de buitenkant. Mogelijk wil ik morgen de overige 3 knakken al ben ik daar een beetje bang voor :X. Helaas was ik er te laat bij voor de volgende ronde die stond te kiemen en die zijn dus aan het strekken geslagen, we gaan zien wat het oplevert allemaal.

Comment

Net even gekeken of mijn planten de eerste Bayer sproeibeurt ivm de mug hadden overleefd en zag er goed uit. Zal vanavond even wat nieuwe fotos van de plantjes zelf plaatsen, begin het redelijk te doen lijkt het wel, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Heb ook een nieuwe ronde in de tent gezet die het redelijk doet, ze waren een beetje van het strekken aan het begin door ongelukkige timing mijnerzijds.

Tot dan heb ik nog wel een leuke toevoeging, wie weet heeft iemand er wel wat aan;
      Iemand die mij helpt bij de planten kwam hiermee aanzetten, gezien ik tot nu toe max 125 ml per waterbeurt geef (dagelijks) een uitstekende uitkomst voor wanneer alles wat dicht begroeid begint te worden.

Bij de lokale apotheek voor een paar euro's.

Comment

Door drukte geen tijd om goed foto's zonder licht te nemen maar vanavond was het dan toch weer zover. Een aantal planten beginnen aan de onderkant/oudere bladen licht te verkleuren naar geel. Als ik het goed begrepen heb is dit een tekort aan de mobiele voedingsstoffen dus ben begonnen met het geven van Plagron 100% terra bloom. Een paar planten hebben omhoog stekende bladeren en lijken wat te stokken, denk dat het een hitte probleem is door de afgelopen warme dagen. Heb inmiddels ook de tweede ronde nematoden losgelaten vandaag, die zijn as we speak op zoek naar een lekker hapje.

Week 5 RQS Creamatic AF's

1

2

3

4

5

6 Bluematic

Ze hebben nogal wat blad, in eerste instantie ben ik geneigd om het blad te laten zitten na wat informatie over fanleaves opgezocht te hebben, heeft iemand hier nog aanvullingen op ?

De bluematic gaat ook bijzonder goed, die stond eerder nog in een mini potje tijdens de groeifase, kwam als laatste de aarde uit tijdens het ontkiemen maar is nu de dikst aangetopte plant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoenendoos View Post
          Helaas trekt mijn plant totaal niet bij en lijkt het erger te worden. De bladeren onderaan trekken geel aan, moet ik meer voeding geven ? Ik geef tussen de 6ph en 6.5ph met de aanbevolen dosis voeding in 150ml per plant. De puntjes van nieuwe bladen lijken gewoon goed en niet verbrand dus heb niet het gevoel dat het overvoeding is. Hier nog een aantal foto's van de vergeling;

Eerste foto is de plant die ik hierboven gequote heb;

Iemand tips ? ik moet nog 3 en een halve week minimaal waarschijnlijk :'(.

Comment

Enkele planten zijn licht overvoed, her en der wat verbrandde puntjes.
            Dat ene gele blad zou ik me niet te druk om maken, denk dat die niet genoeg licht krijgt en dat de plant die aan het afstoten is.
            Bladeren niet afknippen, allemaal laten zitten, die heeft je plant nodig!

Waarom zet je eigenlijk autoflowers binnen?

Comment

Thanks voor je reply bosrand! Kan ik het beste even een paar dagen op alleen water totdat ze wat aantrekken ?

Ik heb AFs omdat ik snel een kweekje wilde doen om er bekend mee te worden en de setup goed te krijgen alvorens ik wat langere tijd in investeer. Ik wist weinig tot niets van kweken en alleen lezen maakt je geen kweker daarvoor moet je het denk ik toch echt ervaren. AFs klonken lekker makkelijk in de oren en er kon niet zoveel mis volgens mij vandaar. Volgende ronde worden gewone fems en dan max 9 in een keer of 6 in scrog ofzo. Tijdens het kweken heb ik deze planten meerdere malen verstoorde lichtschemas gegeven, iets dat bij regular toch wat lastiger is ivm stress en in de bloei zetten (hebben bijvoorbeeld 1x 48 uur donker gehad ivm tent probleem).

Buiten is verder ook geen optie voor mij helaas...

Comment

Ik weet niet hoe vaak je nu voeding mee geeft en hoe veel, maar als je dat nu elke dag doet zou ik dat veranderen naar 2-3 keer in de week ongeveer.
                Nu eerst even paar dagen enkel water is wel goed voor ze.

Een aantal planten lijkt ook wat last te hebben van de warmte, bladranden(kartels) staan her en der wat omhoog.
                Hoeveel afstand heb je tussen je planten en je lamp en hoeveel watt is je lamp, kan het zo snel even niet terug vinden.
                Meende dat je een 400w lamp had?
                Als dat het geval is moet je de lamp op 40cm afstand van de plant hangen.
                Heb je dat al zo hangen dan moet je waarschijnlijk je afzuiging wat harder zetten.
                Hoeveel kuub afzuiging heb je hangen?

Een autoflower is een gewone wietplant, maar die gaat ongeacht hoeveel lichturen die krijgt na een bepaalde tijd in bloei, verder is er weinig automatisch aan zeg maar.
                Lichtstress moet je volgende ronde dan inderdaad zeker zien te voorkomen.

Comment

Comment

Misschien een hele domme vraag....
                    ben zelf ook net begonnen met af's van rqs, toevallig de bluematic en een gratis AK
                    kunnen de af's gedurende de hele groei en bloei op hetzelfde lichtschema draaien?
                    in mijn geval 18/6??

Edit: klein vraage nog: hoeveel planten zou ik max. Kwijt kunnen in een 1,20x 1,20 gaat niet over af's maar een amnesia

sorry voor het onderbreken van je prachtige kweekverslag
                    Last edited by Nieuwehobby; 12 July 2014, 11:22.

Comment

Ik draai al de hele kweek op een dergelijk schema en voor AF zou dat geen probleem moeten zijn. Fysiek past in 120x120 makkelijk 12 planten maar weet niet of je dan met een 600w voldoende hebt als je er het maximale uit wilt halen. Denk dat het ook afhangt van de soort en of hij heel breed groeit of de hoogte in. Succes .

Comment

Van iedere kweek die wij doen schoenendoos worden wij slimmer. Leren van onze fouten en wat er moet verbeterd worden in de kweekplaats technisch. En wij hebben het geluk dat wij van de ervaring van ervaren mensen kunnen meegenieten.

Maar je ben nu goed bezig met je plantjes denk ik zal een mooie oogst worden. Wacht maar af de lastigste week moet nog afkomen voor u, de allerlaatste is dat vol ongeduld zitten om te mogen oogsten.

su6 en blijf je wel volgen
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Hartelijk dank maat!!!
                          ik ga je andere kweekverslagen ook even goed doorlezen
                          zijn prachtige verslagen die je heb staan!

Comment

Dat heb je juist gezegd odyssee. Ik hoop dat ik mijn blad vergeling op korte tijd termijn onder controle krijg want je word toch wel zenuwachtig van dat soort dingen. Geef op dit moment enkel water met root juice en kruis mijn vingers, dat is alles wat we kunnen doen .

Comment

Helaas is het alleen nog maar erger geworden, iemand enig idee ? De planten die het meeste bloeien hebben er het meeste last van. De gele bladeren krullen ook flink zoals je kan zien. Heb er twee uitgepikt (je kan doorklikken voor een zeer uitvergrote variant):

De ene

De ander P:

Nog een foto van een jonkie die het in hetzelfde klimaat lekker prima doet (om de positieve sfeer te behouden );

Ben een beetje wanhopig mbt de gele bladeren. Geef inmiddels al 4 dagen enkel water en root juice (zonder bloei dus), zelfde hoeveelheid water als normaal. Iemand tips ?
                              Last edited by schoenendoos; 14 July 2014, 22:51.

Comment

Stikstofgebrek.

Comment

Bezig...
                                X