Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

Thanks FlintStoned. Ik geef afgelopen dagen enkel nog maar ph 6 water echter wel zonder voeding na het vermoeden dat het om overvoeding zou gaan. Ik denk dat de oplossing is tijdelijk minder water geven aan de plant en toch maar weer bloei voeding erbij doen als ik het juist heb. Als de bladeren niet bijtrekken zal ik ze eraf halen wanneer ze necrotisch zijn of worden, dat zou een en ander moeten verhelpen lijkt mij toch ? Het licht is net weer aangegaan en durf bijna niet te kijken ...

Zal zo direct mijn spa met voeding ook eens door de ph indicator gooien en kijken wat hij zegt. We gaan het gewoon proberen !

Comment

Heb je de aarde wel eens erg droog laten worden?
      Daar kunnen die verbrandde puntjes ook van komen.
      Als dat het geval is kun je wel weer gewoon voeding mee gaan geven.

Die vergeling kun je een beetje groeivoeding voor geven als je dat hebt.
      De bladeren eraf halen zal niks veranderen.

Hoe ver hangt je lamp van je planten af, ze lijken het een beetje aan de warme kant te vinden.

Comment

In principe is de aarde altijd vochtig op twee centimeter diepte bosrand. De warmte is soms iets hevig geweest maar nooit meer dan 32 graden op de heetste dagen ...
        Geef nu twee dagen weer voeding, wacht nu weer twee dagen en geef dan enkel water en misschien idd wel een beetje groeivoeding erbij, de bladeren die hieronder staan zaten in de aller onderste laag en kwamen er eigenlijk vanzelf vanaf toen ik ze aanraakte. De lamp staan op 55/60 cm.

Vind het erg frustrerend maar ik moet ook het geduld hebben om te zien of ze bijtrekken voordat ik elke twee dagen iets anders probeer want dan gaat het sowieso niet lukken. Wel bedankt voor jullie adviezen, ik hoop in ieder geval iets te leren van deze situatie dus is toch iets positiefs .

Comment

Als de aarde nooit te droog geweest is dan is het wel overvoeding geweest die verbrandde puntjes van je bladeren.

Groeivoeding zit meer stikstof in dan in bloeivoeding, daarom beter even wat groeivoeding erbij.

Het is ook een leerproces wiet kweken, van de dingen die er fout gaan kan je weer leren voor een volgende keer.

Comment

Het is helaas maar waar, lijkt erop dat een zeer groot deel van de oogst verloren is gegaan. Planten vertonen ernstige vergeling en zijn gestopt met aandikken. Moet volgens mijn planten schema nog een week (1 week meer dan op het zakje van de zaden staat) trichonomen zijn nog clear en planten beginnen erg sterk te vergaan. Wilde nog even een fotootje ter afscheid maar posten dan, hopen dat we uberhaupt het einde van deze kweek nog zien ....

Foto is van een aantal dagen geleden maar weekend weg geweest, is alleen maar hopelozer geworden. Van alles geprobeerd incl verschillende voeding e.d. maar het mocht allemaal niet baten en ging in rap tempo achteruit. Zelfs de jonkies hebben hier nu last van terwijl de vorige jonkies helemaal prima gingen op hetzelfde schema ... Het is uiteraard wel wat warmer geworden met max temps van 35 dus dat kan ook nooit goed zijn. Ik zit eraan te denken de kleintjes gewoon te klikkoen en helemaal opnieuw te beginnen met een non-AF soortje en daarmee het voedingsschema gewoon te volgen. Iemand nog wat advies op de valreep ? Er zitten best wat toppen op de grote planten dus is immens zonde maarja ik weet het ook niet meer :'(.

Comment

Comment

Ik heb alvorens het begon geen enkele voeding gegeven op wat root simulator na, ook omdat ik ze na 4 weken in nieuwe potten met Batmix gezet heb om de laatste 4/5 weken door te komen. Het lijkt meer op een stikstof tekort zoals hier al eerder werd aangegeven, na wat zoeken had het wmb ook enkele andere tekorten kunnen zijn en had ik toch wat bloeivoeding moeten geven maar dacht het zonder voeding wel uit te zitten. Heb ik fout gedacht dus . Als de bloei grotendeels stilstaat, gaan de trichonomen dan nog wel bijkleuren ? De haartjes worden wel bruiner en hoop eigenlijk dat ze een week nog wel overleven ...

Comment

achzo had ik niet goed gelezen danik ga binnenkort ook een setje opzetten,dus probeer ook net zoals jou zoveel mogelijk op te steken,maar heb toch ooit iemand gekend die een kweekje automatics zonder voeding(enkel voorbemeste potgrond) deed en had toch een 35gr plus/min per plantjeik ga voor groei dan bloei voeding en erna om buds aan te dikken PK13/14 nadat ik het plantje heb laten ontkiemen in zaai stekgrond....Maar je hebt tegenwoordig ook voeding die volledig afgestemd is op automatics,moet je maar eens een kijkje nemen op de site van Bio Nova
                  Veel s6

Comment

Thanks soulrebel, we gaan het zien ! Succes jij ook.

Oorspronkelijk geplaatst door schoenendoos View Post
                    Ik heb alvorens het begon geen enkele voeding gegeven op wat root simulator na, ook omdat ik ze na 4 weken in nieuwe potten met Batmix gezet heb om de laatste 4/5 weken door te komen. Het lijkt meer op een stikstof tekort zoals hier al eerder werd aangegeven, na wat zoeken had het wmb ook enkele andere tekorten kunnen zijn en had ik toch wat bloeivoeding moeten geven maar dacht het zonder voeding wel uit te zitten. Heb ik fout gedacht dus . Als de bloei grotendeels stilstaat, gaan de trichonomen dan nog wel bijkleuren ? De haartjes worden wel bruiner en hoop eigenlijk dat ze een week nog wel overleven ...
                    Heeft iemand hier toevallig nog een idee over ? Is min of meer bepalend of ik ze nu al moet lozen of het toch nog af kan wachten ... wil wel heel graag een eigen wietje roken als ik daar nog aan toe kom !

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb nu nog 6 AFs in week 5 staan, kan ik die denk je beter klikkoen en meteen met een reg fem soort beginnen ? Ik doe het niet voor het geld maar ik hoef ook geen geld te verbranden natuurlijk .

Comment

Nee man niet in de kliko! Gewoon wat bijvoeden man en week 5 wil zeggen pk's toevoegen
                          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Luistert naar de mensen die veel ervaring hebben op kweken, laat je plantjes maar staan het komt wel goed.
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Amaai. Eerlijk gezegd vind ik je handigheid met jouw eerste kweek ruimte zeer mooi. Je bent echt een handige kerel.
                              Je bent wel op de beste site terecht gekomen. Hier weten de mensen echt waarover ze praten.
                              Ik ben ook beginnende hobby kweker en veel geleerd hier.
                              Alvast veel succes gewenst.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Heb je al eens een spoeling overwogen?
                              Mischien doordat ze eerst te nat stonden hebben ze geen goede toevoer gehad van zuurstof waardoor uw medium aan het verzilten is.
                              Dus mischien kan een spoeling werken en dan een paar dagen tot zelf een week wachten met water geven tot ze hun blaadjes wat laten hangen.
                              Als ik niet correct ben kan je mij zeker verbeteren

Comment

Vorige kweek afgerond maar planten waren een en al droog verschrompeld blad aan het einde. Toch nog wat af kunnen halen maar benieuwd naar droog gewicht en de kwaliteit.

Ondertussen de tent wat verbeterd en op een ander plekkie gezet echter nu twijfel ik heel erg over welke zaden te halen (de eeuwige vraag). Ik ben van plan om een soortje te kweken die makkelijk is (gezien mijn vorige faal) en goed te doen is op +- drie weken groei vanaf zaad en dan 8 weken bloei. Ik was best tevreden over RQS maar hoor hier toch veel weerstand tegen hen. Ik heb eens zitten kijken en kwam uit bij greenhous/dna/Barneys farm maar te weinig ervaringen om er echt iets aan te hebben. Hoopte dat iemand hier misschien een tipje heeft. Hopelijk kan ik een wat succesvoller kweekverslag houden!

Kan een mod trouwens het topic naar normale binnenkweek verplaatsen of moet ik daar dan een nieuwe starten ?
                                Last edited by schoenendoos; 25 August 2014, 15:48.

Comment

Bezig...
                                X