Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

micro kweekset met TL

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

micro kweekset met TL

Korting op 420shop
    2014-06-08 13.24.31.jpg
    er staan nu 2 plantjes in, power flower feminized, en royal bluematic autoflower. dus maar 1 autoflower( gewoon om te kijken wat het beste werkt)
    2014-06-08 13.25.13.jpg
    de gebruikte lamp, ik heb 2 cool white, en 1 warm white tl buizen. ergens stond dat de verhouding goed werkt(weet ik veel)
    2014-06-08 13.24.12.jpg
    mijn kast is 60 x 60 x 80 cm. Voor het groeien nu is het prima, maar misschien is te klein als de plantjes te groot worden?
    Een tijdklok voor de lichten heb ik al, ze staan nu 16 uur per dag aan. Er ligt ook al een redelijk sterke ventilator bij voor luchtcirculatie (kan ik later gebruiken voor afzuiging met filter).
    Dus mijn vraag is of mensen nog tips hebben voor betere opbrengst. misschien doe ik het wel helemaal fout, geen idee. alle kritiek en tips zijn welkom
    gr. weedysmoker

Re: micro kweekset met TL

hey, weedy
    je maakt het jezelf nogal moeilijk lijkt het zo!
    1. een autoflower blijft het best op 18u licht per dag staan, terwijl je je power plant zal moeten omschakelen naar 12/12.
    2. neem 2 apparte potten! je autoflower zal kleiner blijven dan je andere!

ziet er wel een mooie kast uit! hoe heb je je reflectie scherm gemaakt?

grtz Gdog
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

hey Gdog,
      op dit moment is de autoflower zelfs groter, maar als ze verschillende dingen gaan doen zet ik ze wel in aparte potten. ik neem aan dat je met het reflectiescherm bedoeld waar de lichten aan zitten. Hiervoor heb ik gewoon een plankje gebruikt, aluminiumfolie er omheen en de TL armaturen erop.
      de reden dat er 2 verschillende in staan is simpelweg om te testen, mijn tuinplanten zijn bijna klaar, dus het is niet zon ramp als er 1 mislukt(dan leer ik er ook wat van)

Comment

nou ik zet men stoeltje er bij
        kben benieuwd hoe je het er vanaf gaat brengen!
        ik weet niet hoe je je alluminiumfolie hebt gedaan, maar heb dit vroeger ook gebruikt en ik had altijd brandplekjes! dus zorg dat die mooi glad is! het is maar een tip

veel succes!

Comment

ikheb de aluminiumfolie met aluminiumtape vastgeplakt

Maar even over de lampen, zijn deze geschikt? ik heb ergens gelezen dat ze alleen voor de groei gebruikt kunnen worden, is het dan de moeite waard om bijv. een hps lamp te halen voor de bloeifase?

Comment

deze lampen zijn wel geschikt maar weinig lumen in ieder geval geschikt voor de eerste 3 weken daarna koop maar een tneon heb je meer lumen of hps veel beter maar veel meer electr.kosten

Comment

Comment

die tneon lampen, zijn die er ook voor de armaturen die ik gebruik?(59 cm) of moet ik er een andere armatuur bij halen dan? want deze zijn best duur als ik zo kijk.

Comment

Comment

Kijk naar de kleurcode van je lampen.

Die 827 zijn al goed voor de bloei.
                    Grafiekje.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Kijk naar de kleurcode van je lampen.

Die 827 zijn al goed voor de bloei.
                      Grafiekje.
                      ja ik heb nu 1 met code 827(warm white) en 2 cool white. is het het dan een goed idee om 2 warm white erbij te halen voor de groeiperiode?

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

oke tnx voor de tip, ik hou jullie op de hoogte

Comment

2014-06-15 16.53.52.jpg
                            Ze groeien opzich lekker nu. ze staan op 18 uur licht

Comment

Oke ik heb de power flower uit de bak gehaald, deze bleef veel kleiner en het was onhandig om de tl-balk constant scheef te hangen. Deze staat nu dus mooi op het balkon
                              De royal bluematic zit er nu dus alleen in. Hij groeit aardig en heb het al een aantal keer getopt.ook heb ik een afzuiging erin gezet, krijgen ze wat frisse lucht. Als het echt te hard begint te meure zet ik er een koostoffilter op
                              de foto's:
                              2014-06-27 13.04.02.jpg2014-06-27 13.04.20.jpg
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X